Baktopic #3

Ik koop die vruchtjes soms kant en klaar in de Duitse supermarkt en dan zijn ze alsnog lekker. Ik dip ze allemaal in chocola omdat de favoriete zijn van mijn schoonouders maar mee gewoon glazuur zijn ze ook lekker.

8 likes

Scones gebakken volgens Rutgers recept. Ze zijn zo goed gelukt. :blush:

30 likes

Op ‘mijn’ kerstmarkt verkochten ze altijd arretjescake. Liep wel goed geloof ik

3 likes

Ik heb die geconfijte sinaasappelschilletjes zelf gemaakt met een recept van Cees Holtkamp. Kost een beetje tijd, maar is ook heel leuk als (kerst)cadeautje om te geven en er komt een enorme hoeveelheid uit 5 sinaasappels.

9 likes

Dat was ook de bedoeling! :partying_face: zag online ronde ringen, maar die kon ik niet vinden dus vond dit ook wel erg leuk. Ook met de kleine sterretjes erbij.

@Tamara haha thanks! Als je er wat beter in wordt ga je ook kritischer kijken he :sweat_smile:

4 likes

Heb Rutgers Carrot cake gemaakt voor de bakchallenge. Nog nooit eerder gemaakt maar was erg lekker! Zo’n grote taart alleen, moet nu nog snel buren gaan appen denk ik.

24 likes

Die is zó lekker :drooling_face:

1 like

Ja was een heerlijk toetje! Vriend had de bak met glazuur al uitgelikt, was ook erg goed. :heart_eyes:

2 likes

Dit probleem heb ik ook en wilde daarom een groot stuk meenemen naar m’n ouders, maar ik had geen tijd meer om te bakken. Twijfel nu of ik vandaag/morgen toch nog een cake ga maken of muffins. Er liggen namelijk nog heel veel oude wortels in de koelkast te verpieteren :sweat_smile:

Ja doennn! Morgen gaat het regenen dus dan is het nog lekkerder op zo’n herfstige dag. :smirk:

1 like

Hé die hebben m’n vriend en ik ook gebakken vabdaag! We hebben de taart meegenomen naar m’n schoonouders en de rest gaan we morgen opeten en uitdelen aan de buren.

Smaakte goed! Voor de frosting hebben we trouwens monchou gebruikt.

20 likes

Lemon drizzle cake van Nancy Birthwhistle. Zooo lekker, echt een perfecte frisse cake. Die lemon drizzle bovenop is echt :drooling_face::drooling_face:

20 likes

Mijn carrotcake:

Voor de cake:

Voor de topping:

Ik had te weinig wortels, dus je proeft het niet terug. Wel lekker verder, heel erg smeuïg en gelukkig niet droog.

26 likes

Je hebt al veel leuke antwoorden gekregen! Ik zou omwille van de houdbaarheid (en het gemak) wellicht toch voor koeken gaan. En dan geen simpele chocolate chip cookies, maar luxere XXL-koeken. Van die grote NY cookies met vulling van bijvoorbeeld kinderella, speculoos, pistachepasta, en dan luxe versierd.

Of een Indisch proeverijtje met kue surabaya, spekkoek, kue lapis, koningskroon, etc. Die cakes zijn over het algemeen vrij mals en goed te bewaren een paar dagen.

5 likes

@George ik heb dit recept uit de beginpost van die topic gehaald en zie dat jij hem ooit deelde. Is dit een beetje foolproof?

En weet jij (of iemand anders) of het ook met een springvorm van 24cm kan? Dan zal alles sowieso wat lager worden en de bodem wat dunner. Zal die dat aan kunnen? Of kan ik beter wat meer koekjes gebruiken?

1 like

Ja hoor, 24 cm gebruiken in plaats van 23 is echt geen enkel probleem. Je taart wordt dan hooguit een fractie lager en is misschien iets sneller klaar. Maar met zo’n klein verschil kan je in principe gewoon de aanwijzingen en hoeveelheden uit het recept aanhouden.

1 like

Helemaal mee eens @Luipaard! De bodem is zo simpel dat je altijd nog kan bedenken om toch nog wat meer toe te voegen als je hem te dun vindt. Verder vond ik hem goed te doen en heel lekker! Hij was binnen no time op haha.

2 likes

Klassieke appeltaart :apple: :pie:

28 likes

Oh top, ik ga hem vrijdag proberen te maken voor de visite die zaterdag komt. Als het mislukt dan kan ik altijd nog zaterdagochtend iets kopen :rofl:
Thanks voor je reactie iig en @FrauHelga ook!

3 likes

Oh wat een plaatjes zeg! Echt een leuk idee, ik ga eens experimenteren.

@Luiaard Leuk, ik ben benieuwd! Ik zat het recept nog even door te lezen en volgens mij heb ik het mengsel met de hand geklopt ipv met een machine. Dan heb je geen kans dat je de roomkaas te ver doorklopt en hij te vloeibaar wordt. Verder gebruik ik voor roomkaas meestal die van de Lidl (niet de light!), die is niet zo duur en wel heel lekker. En als de oventijd voorbij is even kijken of je hem al stevig genoeg vindt, anders nog even langer bakken. Iedere oven is anders, dus ik neem tijden uit een recept vaak als leidraad ipv regel.

3 likes