Baktopic #3

Vandaag werd er een pakketje bezorgd uit Amerika! Een paar weken geleden kreeg ik een berichtje van een vriendin die daar woont dat iemand in haar buurt gratis een NW vorm weggaf en ze moest aan mij denken. Dat was deze beauty: de fairytale cottage pan.

En heel toevallig kon ze een paar dagen later voor 5 dollar deze van iemand overnemen. Mijn moeder is al een hele tijd op zoek naar deze vorm maar op ebay vragen ze minstens 80 dollar. Ze was zo blij toen ik vertelde dat ik hem voor haar heb!

De violet bundt pan

53 likes

Ik wil binnenkort 2 stapeltaarten maken, maar ik weet nog niet goed welke smaken. Hoe pakken jullie dat aan? Bedenk je zelf smaken en zoek je daar een recept bij, of heb je een standaard website waar je dan gaat kijken? Wat dat laatste betreft kom ik niet verder dan Rutger en Laura, maar op zich wil ik ook weleens wat anders.

2 likes

Ik kijk nog wel eens op olive magazine ennataschas kitchen

1 like

Ik vind haar echt zo schattig! En prachtig wat ze maakt

2 likes

Hier staat het deeg voor de bruine boter pecan koeken weer in de koelkast. Morgenochtend bezoek en dan lekker verse koeken, zijn altijd een hit en vind ze zelf ook zoooo lekker.

6 likes

Het kind vierde gisteren haar vijfde verjaardag. Lange tijd geleden dat ik echt zo “intensief” heb gebakken. Heerlijk weer!

63 likes

Recept nummer 2 uit de bakbijbel, Bossche Bollen! Ik heb een beetje bakpoeder bijgevoegd (tip Robert) en de slagroom steviger gemaakt door te mengen met mascarpone. Ik wilde oude chocolade opmaken dus ik heb een kwart extra puur gedaan ipv alles gewoon puur, ze waren erg lekker!

Hij lijkt wat klein, is niet zo, het bord is groot.

61 likes

Dit ziet er uit als een enorme uitdaging en alsof het heel lekker heeft gesmaakt! Knap gedaan en nog gefeliciteerd :smiley:.

@PrincessPeach ziet er heerlijk uit, de chocolade glimt ook mooi! Sowieso Bossche bollen, zo lekker!

2 likes

Wauw, ziet er echt heerlijk uit!

1 like

Drie soorten tartelette om uit te delen op werk. Hazelnootpraline met gezouten ganache, passievruchtcurd met meringue, en mokka.

92 likes

Zo jammer dat ik daar niet werk :drooling_face::drooling_face::drooling_face:

4 likes

Wauw wat een pareltjes! Lijkt me ook echt het ideale formaat!

3 likes

Voor iedereen die wel eens last heeft gehad van meelmotten. Ik las online dat een laurierblaadje in je bloem (of pot met andere droge ingrediënten) helpt tegen meelmotten en andere beestjes.

5 likes

Ja dat heb ik ook een het lijkt goed te werken! Ik he ze ook los in de kast gelegd. En je kan onderin de kast een wit A4 leggen dan kan je goed zien of er gekke dingen in de kast zitten.

Een blok zeep tussen het kleding helpt trouwens goed tegen motvlinders net als zakjes lavendel

3 likes

Ze waren een groot succes :ok_hand: Zelfs de collega die een strenge kuur volgt waarbij ze geen suiker mag eten heeft er 2,5 gegeten. Vooral passievrucht viel goed in de smaak.

1 like

Niet helemaal on topic maar ik kwam laatst dit tegen op internet. Vond zo schattig dat ik het heb gekocht. Het is een bouwpakket en na een middagje frobelen is het klaar. Allemaal miniatuurjes zelfs een mini kitchenaid. Ik heb een nieuwe keuken en ga een plank maken met wat keuken/bak deco. Dit zal er leuk op staan :grin:

42 likes

Ik heb vegan chai koekjes gebakken vanmiddag. Ze zijn echt heerlijk :drooling_face:

36 likes

oeh dat klinkt goed, heb je een recept?

1 like

Deze heb ik gemaakt, met nog iets meer kruiden erin.

5 likes

Ik ben nu al een half jaar aan het nadenken over een duiventaart en nu ga ik hem voor mijn eigen verjaardag eindelijk maken en no one can stop me haha :joy:

Ik was hier bizar lang mee bezig omdat ik de vorm maar niet goed kreeg en nu moet ik er nog maar een stuk of 5 meer haha waar begin ik ook aan

67 likes