Het zal niet veel verschil maken denk ik. Maar vind het vooral fijn dat dit niet smelt als je het op warm gebak strooit. Dat wil met poedersuiker nog wel eens gebeuren.
Heeft er iemand een foodprinter? Werkt het goed? Het lijkt me heel leuk voor mijn cakes/taarten, maar ik heb er eigenlijk geen ruimte voor
Superleuk dat je het hebt gemaakt. Is echt mijn lievelings! Deze ziet er echt top uit🥰
Die vorm😍 prachtig!
Het is deze!
Ik heb cakejes met geconfijte bloedsinaasappel gemaakt! Ik geloof dat ik perongeluk íets te hard heb geroerd op het bloem en ze daardoor een beetje te compact geworden zijn; maar ze zijn nog steeds heel lekker! Die sinaasappel geeft een lekker bittertje maar doordat ze geconfijt zijn niet teveel. Jammie!
Heb nu ook een hele pot met geconfijte sinaasappel over, dus voor volgende keer heb ik het direct al bij de hand en als bonus ruikt het huis nu heerlijk
Ik heb nu trouwens een geopend blikje gecondenseerde melk over, iemand ideeen wat ik daarmee kan doen? Ik maak normaal altijd karamelsaus maar dan met een gesloten blikje dus not sure wat ik met een geopende het beste kan doen (behalve af en toe een beetje van snoepen )
Fudge is het aller makkelijkste
Oh ook een goed idee! Heb net een recept van kokosmakronen gevonden dus ga me daar aan wagen zometeen
Edit: nou dit is dus echt foolproof en mega lekker
Ze zien er heel lekker uit! Welk recept heb je gebruikt?
Een gek instagramrecept met yogurt en gecondenseerde melk i.p.v. ei dacht probeer het eens. En heb zelf besloten de sinaasappelen te confijten want in t filmpje doen ze dat niet. En heb de volgorde van mengen wat aangepast maar verder alles gedaan!
Wat een schatjes, heel erg leuk geworden! Hoe heb je de sinaasappels gekonfijt? Ik heb er hier ook nog wat liggen.
Ik heb besloten ook eens te proberen alle recepten uit een boek te maken (maar niet binnen een bepaalde tijd anders krijg ik er stress van haha). Gekozen voor The Hairy Bikers’ Brilliant Bakes, want die had een goede combo van zoet en hartig.
Ben makkelijk en niet al te fotogeniek begonnen met de biscoff brownies. Ik had eigenlijk nog nooit speculoospasta gegeten en blijk er ook geen enorme fan van, maar verder zijn de brownies wel heel lekker en de smaak van de speculoos is gelukkig niet enorm overheersend (tenzij je een stuk hebt waar net wat meer op zit). Denk dat ik het brownie recept nog veel vaker ga gebruiken, maar dan zonder de speculoos, want die zijn echt perfect fudgy met goeie krokante buitenkant.
Eindelijk een wafelijzer gekocht en er al goed gebruik van gemaakt! Ben nu verschillende recepten aan het proberen, om te zien welke we het lekkerst vinden. Op 1 staat nu het recept van ontroerendlekker. Heb ook echt zin om wat hartige varianten uit te gaan proberen!
Thanks! Ik sla hem op. Als het een succes is lijkt het me ook leuk om ze tijdens de paasbrunch te serveren.
325 ml water met 225gr suiker aan de kook brengen en dan deschijfjes sinaasappel erbij, 1+ uur laten pruttelen op laag vuur totdat ze glazig zijn, dan uit laten lekken op een rooster als je ze voor een cake wil gebruiken of direct de weckpot in met de overige siroop er overheen als je het wil bewaren!
De smaak is mega goed (als je van een bitter in de categorie tonic houdt) maar de cake is zeker nu na afkoelen veel te compact. Ik zou denk ik volgende keer gewoon normaal cake beslag gebruiken dus 200 meel, 200 boter, 200 suiker, 4 eieren, bakpoeder, zout. Dan wordt het vast nog veel lekkerder!
Sinaasappel cranberry cake, ik vond hem heel lekker!
Ook de three layer chocolate cake van Claire Saffitz gebakken, ik vond hem heel lekker, niet te zoet, maar ik hou echt niet van taarten decoreren, die was dus heel lelijk geworden. Gelukkig was hij voor m’n zoontje dus met een paar dino’s erop vond hij hem alsnog mooi.
Ik heb gister het derde recept van de bakatlas gemaakt, boterkoek met amandelspijs. Ik heb de amandelspijs vervangen door pecannotenspijs, en een stuk of 4 theelepels oploskoffie door de boterkoek gedaan, echt een aanrader! Mijn vriend houd helemaal niet van boterkoek maar van deze heeft hij gister ongeveer de helft al opgegeten
Afgelopen weekend maakte ik een veganistische citroencake met blauwe bessen en hij was echt heel lekker. Echt met zo’n plakkerige textuur. Misschien nog wel lekkerder dan de niet veganistische versie (zegt iemand die fan is van boter)
Oehh, heb je hier een recept van? Klinkt lekker
Ohh wat klinkt dit lekker zeg, vooral met die koffie er doorheen. Ga ik onthouden!