Een gek instagramrecept met yogurt en gecondenseerde melk i.p.v. ei dacht probeer het eens. En heb zelf besloten de sinaasappelen te confijten want in t filmpje doen ze dat niet. En heb de volgorde van mengen wat aangepast maar verder alles gedaan!
Wat een schatjes, heel erg leuk geworden! Hoe heb je de sinaasappels gekonfijt? Ik heb er hier ook nog wat liggen.
Ik heb besloten ook eens te proberen alle recepten uit een boek te maken (maar niet binnen een bepaalde tijd anders krijg ik er stress van haha). Gekozen voor The Hairy Bikers’ Brilliant Bakes, want die had een goede combo van zoet en hartig.
Ben makkelijk en niet al te fotogeniek begonnen met de biscoff brownies. Ik had eigenlijk nog nooit speculoospasta gegeten en blijk er ook geen enorme fan van, maar verder zijn de brownies wel heel lekker en de smaak van de speculoos is gelukkig niet enorm overheersend (tenzij je een stuk hebt waar net wat meer op zit). Denk dat ik het brownie recept nog veel vaker ga gebruiken, maar dan zonder de speculoos, want die zijn echt perfect fudgy met goeie krokante buitenkant.
Eindelijk een wafelijzer gekocht en er al goed gebruik van gemaakt! Ben nu verschillende recepten aan het proberen, om te zien welke we het lekkerst vinden. Op 1 staat nu het recept van ontroerendlekker. Heb ook echt zin om wat hartige varianten uit te gaan proberen!
Thanks! Ik sla hem op. Als het een succes is lijkt het me ook leuk om ze tijdens de paasbrunch te serveren.
325 ml water met 225gr suiker aan de kook brengen en dan deschijfjes sinaasappel erbij, 1+ uur laten pruttelen op laag vuur totdat ze glazig zijn, dan uit laten lekken op een rooster als je ze voor een cake wil gebruiken of direct de weckpot in met de overige siroop er overheen als je het wil bewaren!
De smaak is mega goed (als je van een bitter in de categorie tonic houdt) maar de cake is zeker nu na afkoelen veel te compact. Ik zou denk ik volgende keer gewoon normaal cake beslag gebruiken dus 200 meel, 200 boter, 200 suiker, 4 eieren, bakpoeder, zout. Dan wordt het vast nog veel lekkerder!
Sinaasappel cranberry cake, ik vond hem heel lekker!
Ook de three layer chocolate cake van Claire Saffitz gebakken, ik vond hem heel lekker, niet te zoet, maar ik hou echt niet van taarten decoreren, die was dus heel lelijk geworden. Gelukkig was hij voor m’n zoontje dus met een paar dino’s erop vond hij hem alsnog mooi.
Ik heb gister het derde recept van de bakatlas gemaakt, boterkoek met amandelspijs. Ik heb de amandelspijs vervangen door pecannotenspijs, en een stuk of 4 theelepels oploskoffie door de boterkoek gedaan, echt een aanrader! Mijn vriend houd helemaal niet van boterkoek maar van deze heeft hij gister ongeveer de helft al opgegeten
Afgelopen weekend maakte ik een veganistische citroencake met blauwe bessen en hij was echt heel lekker. Echt met zo’n plakkerige textuur. Misschien nog wel lekkerder dan de niet veganistische versie (zegt iemand die fan is van boter)
Oehh, heb je hier een recept van? Klinkt lekker
Ohh wat klinkt dit lekker zeg, vooral met die koffie er doorheen. Ga ik onthouden!
Zal ik vanavond even opzoeken!
Ik heb weer eens wat gebakken. Kwam gisteren in de kast gesuikerde gember tegen uit Engeland, dus gemberkoekjes naar dit recept: Gemberkoekjes
Vraagje aan de ervaren bakkers: hoe blijft een cake zacht?
Ik had laatst een cake gebakken, af laten koelen en met een deksel erop bewaard, maar de volgende ochtend was hij echt keihard. Echt een koek. Wat doe ik verkeerd?
Luchtdicht op kamertemperatuur. Ik heb geen vershouddoos die groot genoeg is dus ik haal de cake altijd uit de vorm en pak ‘m dan goed in met folie (plastic of aluminium). De vorm zelf met de cake erin kun je eventueel ook goed inpakken.
Met deksel er op bewaard als in een vershouddoos? Dan zou hij de volgende dag nog prima moeten zijn, een cake kun je wel een aantal dagen bewaren. Is er misschien oets met het recept of het bakken mis gegaan?
Heb je toevallig het recept, want dit heb ik zelf nog nooit meegemaakt. Terwijl ik altijd hetzelfde doe
Ik ga ervan uit dat er iets in het recept niet goed is
Gewoon een pak van de winkel
@Frankie @PrincessPeach in de vorm en ondersteboven een schaal erop
Dat is meestal niet (genoeg) luchtdicht. Heb je de cake geproefd op de dag dat je ‘m gebakken had en was ‘ie toen wel oké?
Ja meteen na het bakken (‘s avonds) was ie heerlijk. Toen de volgende ochtend een baksteen, hahaha. Maar volgende keer pak ik de vorm wel goed in dan, want voor een vershouddoos heb ik geen plek in de keuken. Thanks!