Baktopic #3

Misschien te lang gebakken of het beslag te lang gemixt? Bij verkeerd bewaren zou ik eerder denken aan het droog worden van een cake, niet keihard.

2 likes

Hmm ja geen idee, ik heb precies gedaan wat ze op dat pakje stond dus daarom leek het mij logischer dat ik hem verkeerd heb bewaard. En ik bak ook regelmatig zonder pakje gewoon dingen uit mijn hoofd en het gaat altijd goed dus daarom ben ik nog verbaasder (ik ben absoluut geen ervaren bakker hoor maar ook niet een totaal leek)

1 like

Gewoon een zak met een clip omheen doen volgende keer.

1 like

Heb je ‘m wel buiten het bakblik laten afkoelen? Ik had eens een bananenbrood gemaakt, in het blik gelaten (2 stukjes uitgehaald ofzo), en na een paar uur was het kei- en keihard.

3 likes

Huh? Juist in het blik (omgekeerd, wel gestort) is de manier om tijdens het afkoelen het vocht in de cake te houden. Tip van de meester Cees Holtkamp himself. Laten afkoelen zonder iets erover is de manier om een gortdroge cake te krijgen, omdat alle vocht verdampt.

5 likes

Oh dan heb ik iets heel anders verkeerd gedaan misschien. :joy: was de enige keer dat een recept zo raar werd bij mij en ook de enige keer dat ik iets in blik liet zitten, dus trok zelf die conclusie.

1 like

Aaah dat zou kunnen ja.

Wafel woensdag: wafels met bacon, maple syrup en fruit :ok_hand:t2:

31 likes

Nou hij is eindelijk af hoor mijn duiventaart haha :joy: Heb twee duiven voor jan lul staan maken want ze passen er niet mooi op maar ja maakt niet uit misschien kan ik er nog wat mee. Maar vond het mooier met gewoon deze vier erop.

102 likes

Misschien kan je aan de zijkant een heel klein stukje eruit halen en kruimeltjes van maken en dan de duifjes ernaast
Alsof ze alvast aan de taart aan het snoepen zijn

15 likes

Alvast gefeliciteerd! Ziet er gaaf uit!

1 like

Ik had na het succes van mijn chai koekjes van vorige week zin om nog een vegan koekje van Short Girl Tall Order te maken. Ik heb nu voor de coffee koekjes gekozen. Wederom erg lekker! Er had van mij iets meer koffie in gemogen. En de chai koekjes waren wat mooier uitgelopen, ik denk dat het komt door het verschil tussen de basterd suiker en normale suiker. Dat wil ik de volgende keer proberen bij deze coffee koekjes.

En mijn glaze is niet zo mooi gelukt haha, iets te dun denk ik.

Dit is het recept.

14 likes

@Mette12 Ja dat idee had ik ook! Ik ga voor zaterdag denk ik nog een keer een taart maken misschien dat ik het dan nog een keer probeer want nu is de helft al op haha.

@chasingrainbows Dank je wel! :smiling_face_with_three_hearts: Hij was helaas een beetje mislukt in het midden :sob: het zat me dwars maar hij was nog steeds lekker alleen loodzwaar haha.

1 like

Een lekkere Limburgse kersenvlaai gebakken! Even wachten tot hij een beetje is afgekoeld. Wel lastig :grin:

67 likes

Voor de Nordic Ware liefhebbers: de Bakwinkel heeft weer verschillende vormen in de sale Outlet - Webshop

4 likes

Wauw wat netjes dat patroon!

2 likes

Wow wat is hij mooi geworden zeg! Heerlijk

3 likes

Hoe heb je dat patroon gedaan?

1 like

Wauw, wat mooi dit lijkt wel zo uit een winkel te komen!!

2 likes

Ik gebruik een vlaaistans van Patisse hiervoor. Beetje priegelen maar makkelijker en mooier dan zelf reepjes vlechten.

5 likes