Baktopic #3


Deze bananenbrood gebakken en ik vind het geen aanrader. Het kan zijn dat ik wat verkeerds heb gedaan, maar ik vind de verhoudingen in het recept ook een beetje gek.

4 likes

Ik heb deze nu in de oven en ben zó benieuwd. Was echt super simpel. Heb ipv alle losse specerijen rechts gewoon speculaaskruiden gebruikt. Zit hetzelfde in en is een stuk makkelijker. Vanavond de keuring!

Uit het Bundt boek van @FrauHelga

12 likes

Haha was het maar zo’n feest. :wink: Lijkt me superleuk om ooit een bakboek uit te brengen.
Maar superleuk joh, ik ben benieuwd of 'ie lekker is!

7 likes

Ik heb vandaag een worteltaart gebakken, vond het wel passen bij het herfstige weer van vandaag. Heb voor het eerst roomkaas gebruikt van Philadelphia in plaats van AH huismerk en ik merk echt dat de frosting een stuk steviger is.

18 likes

Jij krijgt gewoon alle credits hoor. Haha. Maar ben ook heel benieuwd! Met roomkaas, bruine bastaardsuiker en speculaaskruiden als ingrediënten moet het haast wel goed komen. Tenzij ik er iets heel doms mee gedaan heb 🫢

2 likes

Het schijnt dat de roomkaas van de lidl nog een stuk beter/steviger is. Die gebruikt Miljuschka altijd. Maar ziet er goed uit! Perfecte recept voor oktober :orange_heart:

4 likes

Ik koop ‘m zeker.

6 likes

Vers uit de oven. Eerst afkoelen en dan de frosting erover, maar plaats deze foto vast om even van m’n nieuwe Nordic Ware bakvorm te kunnen genieten :heart_eyes:

59 likes

Zo benieuwd naar de smaak/ textuur. Las wisselende verhalen over dat boek dus was nog in dubio.

Maar hij is werkelijk echt prachtig :heart_eyes_cat:

3 likes

Woooow die vorm is echt prachtig!!

2 likes

Het resultaat :heart_eyes: dacht dat de frosting wat te dik was, dus heb wat extra melk toegevoegd. Had ik beter niet kunnen doen, haha. Nu straks even proeven!


14 likes

Ik heb opgerolde carrotcake (vulling van roomkaas, gesmolten witte chocolade en stemgember) gemaakt, met witte chocolade kruimels op de top.

Ik ben altijd erg kritisch op mn eigen baksels en merk dat ik bij rolcake in veel recepten tegenkom dat je gewoon alles bij elkaar moet doen en mixen (zoals ik hierboven heb gedaan), maar als ik eerst de eieren luchtig mix ben ik tevredener over het biscuit. Vaak vind ik het dan wel moeilijker rollen, heeft iemand tips?

44 likes

Nou geen tips eerder heb jij goede tips? Cake rollen maken is mij nog niet gelukt. Mislukt altijd. Die van jou ziet er echt heel mooi en strak uit!

1 like

Wil je hem per se al helemaal afbakken? Want je kunt een rauwe appeltaart ook prima invriezen en dan kan de jarige hem later nog opeten.

4 likes

Deze wil ik binnenkort maken! Wel appels, geen ei

6 likes

Haha de beroemde apple crumble komt weer terug op het forum. Dan is het echt herfst

6 likes


Ik had ook nog gedraaide appeltaart gemaakt dit weekend

31 likes

Wat mooi! Hoe maak je dat?

Dankjewel! Door het deeg in repen te snijden (van ongeveer 1,5 cm) en dan draaien, zodat je een soort wokkel krijgt. Zo kun je een gewone appeltaart heel leuk opfleuren :slight_smile:

2 likes

Zit daaronder dan gewoon de korst en appel? Zoals ik het nu begrijp maak je dus geen ruit met het deeg maar een ‘wokkel’? Ziet er echt leuk uit :smile:

2 likes