Baktopic #3

Mijn dochter is 5, te jong dus nog. En ik lees dat je als ouder mee moet doen; dat zie ik niet echt zitten.
Ik denk dat we het veilig bij ons keukentje houden en hier af en toe een foto posten van wat we bakken. :sweat_smile:

3 likes

Ik heb dat boek van Menno toen ook gekocht. Was erg leuk wel! Ben hem in de loop der jaren helaas kwijtgeraakt, maar stonden vooral Amerikaans geïnspireerde gerechten in. Vooral m’n man was fan.

2 likes

Ah ik zie nu pas de post erboven waarin het letterlijk staat. :rofl: Maar idd, dat moet in duo’s en ze is nog te jong. Snap wel dat je niet op tv wil trouwens haha.

1 like

Ik zag dit boek gisteren toevallig in de kringloop liggen, nog als nieuw. Lang getwijfeld maar omdat ik nog zoveel dingen te bakken heb uit mijn verschillende bijbels, heb ik hem toch maar laten liggen. Nu wel een beetje spijt, misschien dat ik maandag dan toch nog even ga kijken aangezien ik dan weer in de buurt ben :innocent:

3 likes

Ah wat zonde dat je het boek bent kwijtgeraakt!
Zijn boek is leuk inderdaad, ik heb het pas veel later gekocht via Boekenbalie. Als nieuw voor maar 5 euro. :partying_face:
Verder heb ik volgens mij geen bakboeken van HHB-winnaars.

Zeinab heeft recent een bakboek uitgebracht. Dat ga ik lenen bij de bieb binnenkort.
Zineb, Jan en Amel van het laatste seizoen hebben met zijn drieën een boek in de planning staan, die wil ik ook gaan checken bij de bieb als die uit is.

@FredPaillet Haha ja, ik vond het podium in een dorpstheatertje al spannend. TV is dan een paar bruggen te ver. :rofl: Maar als het programma over 12 jaar nog bestaat vind ik het prima als mijn dochter zich wil opgeven voor de volwassen editie, mocht ze bakken dan nog zo leuk vinden als nu. Dan moedig ik haar wel aan.

@Bailey Ja ik zag het laatst ook in een kringloop liggen, en die zag er ook keurig uit. Hopelijk ligt 'ie er maandag nog!

3 likes

Ik zit net even te kijken, maar ik had het 2e boek van Menno. Deze:

1 like

Ah dat is inderdaad niet degene die ik heb (Bakken met Menno).

Ik heb het Superheroes kookboek even opgezocht en ingekeken op Bol, die ziet er ook wel bijzonder uit!

Valentijnskoekjes gemaakt :heartbeat:

117 likes

Prachtig!

1 like

Oh wow, ze zijn allemaal mooi maar die slinger is echt prachtig :heart_eyes:

5 likes

Voor het eerst koekjes gebakken, niet uit een pakje (shame!) Samen met m’n dochter de chocolate chip cookies van Laura’s bakery gemaakt. En ze zijn zooo lekker!

24 likes

Echt super mooi!

2 likes

Wat een leuk verhaal, ik moest vooral ook lachen om

Zie ik helemaal voor me dat je een heeeel schattig dochtertje hebt

4 likes

Leuk verslag! Helaas is mijn dochter nog veel te jong voor zo’n show, want wat een droom om dit samen te delen! Wat leuk ook dat ze won.

De koekjes staan hier nu in de oven (4 stuks, de rest maar ingevroren haha). Heb er melkchocolade en geraspte kokos door gedaan. Benieuwd!

3 likes

Dat klinkt als een heerlijke combinatie! Ik hoop dat je ze net zo lekker vindt als wij.

Vandaag heb ik ze ook weer gebakken, met pure chocolade en karamelblokjes er in. Morgen deel ik ze uit aan familie.

Ik vond het idee van cranberry’s er in ook geniaal, dat zurige werkt heel goed in het koekje met de pure chocolade als tegenhanger. Ik had nog een gekregen zakje craisins uit Amerika liggen in de voorraadkast, en die kwamen mooi van pas bij deze koekjes.

Het bakken met mijn dochter vind ik superleuk, het feit dat we deze liefhebberij vooralsnog delen maakt me heel gelukkig. En ik merk dat bijvoorbeeld versieren van baksels heel goed is voor haar fijne motoriek.

11 likes

@FrauHelga Weet jij toevallig hoe ik aan The Nerd Baker en straks The Nerd Baker 2 kan komen? Die staan samen met How to cook everything Singaporean van Denise Fletcher en andere boeken op mijn niet in EU te verkrijgen lijstje haha. Op dit moment heb ik ook nog geen trip naar Azië gepland staan, dus dacht mss weet jij wel een manier?

3 likes

Yes dat weet ik! Ik heb laatst al even zitten speuren hoe we die in Europa kunnen aanschaffen. Gek genoeg kan het niet via Amazon of Bol, geen idee waarom.

Ik heb mijn boeken in maart 2022 online aangeschaft via Books Actually, een boekenwinkel uit Singapore. Als ik die site nu open krijg ik spam / rare plaatjes te zien, en ik heb begrepen dat die winkel niet meer bestaat. :worried:

Aanschaffen via Epigram gaat wel, er bestaat zelfs een bundel van boek 1 en 2. Zij verzenden zo te zien wereldwijd.
Alleen er komen nog wel vrij forse verzendkosten bij. Als je het boek van Denise koopt en de bundel van Christopher, ben je inclusief verzenden naar Rotterdam 178€ kwijt. Ik heb gekeken of het nog handig is om een samen-inkoopactie te doen en verzendkosten te delen, maar hoe meer boeken je toevoegt aan je bestelling, hoe duurder het wordt. Het gaat echt om het hoge gewicht en van de boeken van Christopher weet ik dat het flinke joekels zijn.

Epigram is wel betrouwbaar en betalen kan via PayPal, dat geeft mij altijd wel vertrouwen voor het geval er onderweg iets mis gaat.

Ik zou Nerd Baker 2 ook heel graag willen maar ik heb mezelf voor kwartaal 1 en 2 van 2024 een koopstop opgelegd voor bepaalde zaken, en daar zitten helaas ook boeken bij. :sweat_smile: Het boek staat wel op de verlanglijst voor mijn verjaardag en Sinterklaas.

Edit: Ik kende het boek van Denise niet maar nu ik dat ingekeken heb via de site moet ik zeggen dat die er ook wel héél interessant uitziet. Wat een dik boek ook!

2 likes

Hebben jullie misschien tips voor leuke recepten om te bakken met kinderen? Ben vooral op zoek naar iets broodachtigs maar dat is soms iets te lastig met lange rijstijden. Simpele koekjes of een bananenbrood maak ik wel vaker, maar vooral bij koekjes kunnen ze echt goed meehelpen. Daarom dacht ik verder aan broodjes oid. Of kan ik dit beter ergens anders vragen?

1 like

Appelflappen?

2 likes

Kaneelbroodjes? kunnen ze helpen met vulling uitsmeren, oprollen en nadien icing opdoen.

3 likes