Baktopic #3

Wat een leuk idee dit. Mooie vormen ook met dat goud. Lijkt ook net of het gewoon wandversiering is!

2 likes

Het is gelukt! Heb er 4 afgebakken nadat ik ze gister na het snijden direct in de koelkast heb gelegd en ze zijn er perfect uitgekomen. De andere 9 die ik kon snijden zijn direct de vriezer in gegaan.

Ik heb dit recept gebruikt.

En zo zag het eruit op mijn bord:

Doordat je witbroodmeel gebruikt hebben ze een broodachtige structuur. Ik heb zelf nooit een cinnamon rol van bijv. Cinnabon geproefd, dus ik weet eigenlijk niet of dat zo “hoort”. Vind ze wel heel lekker.

Ik heb me voorgenomen om elke zondagochtend iets gezelligs voor het ontbijt te bakken. Heb nu croissants (die maak ik overigens niet zelf want lijkt me niet zo leuk om te doen en veel werk terwijl de afbakcroissants van het bakkertje hier top zijn), wafels en cinnamon rolls in de vriezer liggen. Ik denk nog aan scones en muffins en daarna ga ik weer lekker verder op zoek naar leuke ontbijt-bakrecepten, maar hoor ook graag leuke inspiratie hier!

20 likes

Een babka mag in dit rijtje niet missen! :heart_eyes:

4 likes

Ik weet niet of het perse uit de oven moet, maar wentelteefjes zijn ook heerlijk
Edit: melkbroodjes

1 like

Als we dan toch in de Joodse sferen zitten, dan moet er ook is rugelach gemaakt worden! Ooit jaren geleden gemaakt en het is zoooo lekker. Ook vorig jaar gekocht bij een Joodse bakker in NYC en die was zelfs beter dan mijn zelfgemaakte
(ik zei wel moet, maar niks moet, alles mag :smiley: )

4 likes

Pistache citroencake met olijfolie en griekse yoghurt

52 likes

Had hier laatst iemand nu een goed boterkoek recept van haar moeder/ andere familie? :thinking: zat zo in mijn hoofd, maar kon het niet vinden met de zoekfunctie.

Volgens mij had @Chesirecat een recept gekregen van iemand met Secret Santa en had zij recent een boterkoek gebakken!

Edit: deze post:

4 likes

Thanks! @Bourbon zou je dat recept ook met ons willen delen eventueel? :grin:

1 like

In deze post staat een foto van het recept. :smiley:

3 likes

Van Annabellas. Zij heeft dit gemaakt met pure chocolade, alleen ik vind witte chocolade lekkerder bij pistache dus vandaar recept klein beetje aangepast. :slight_smile:

1 like

O wat grappig dit! Ja hoor wil hem best delen. Weet niet of je genoeg hebt van de foto die gedeeld is. Maar anders wil ik het morgen wel even opzoeken in het receptenboek van mij! Is boterkoekrecept van mijn oma :smiling_face_with_three_hearts:

7 likes

Ja graag! Altijd handig. Heel leuk altijd dit soort recepten, die zijn vaak het best.

1 like

Vandaag voor bij Heel Holland Bakt deze mango-passievruchtenslof gebakken!

Gebaseerd op dit recept maar dan de perzik in de vulling vervangen door mango en in de toplaag voor passievrucht: Perzik slof met witte chocolade • Eefsfood

45 likes

Wauw die ziet er goed uit! Echt heel mooi!

Het lijken zo net gehaktballen haha :joy:

Mijn vriend is jarig vandaag en hij wilde graag profiteroles (of lekker ordinair in het Nederlands: soesjes). Had er geluk mee dat er een recept voor in mijn Brilliant Bakes boek stond, dus dat is nummer drie op de lijst! Zij hadden er witte chocoladesaus bij, maar daar hou ik niet zo van dus ben voor melk gegaan.

Ben echt heeeel blij met hoe goed dit gegaan is! Het leek me zo ingewikkeld voor ik het recept doorlas, maar uiteindelijk viel het heel erg mee en zijn ze super goed gerezen in de oven. Trots op mezelf dus! :grin: De saus vind ik wel wat aan de dunne kant, maar die dikt nog in als het wat meer afgekoeld is (we waren ongeduldig).

23 likes

Ik ben gevulde koeken aan het majen maar het deeg us zo zacht dat het wel een wrijfdeeg lijkt. Het is nu aan het rusten in de koelkast, maar ik ben echt bang dat het niet goed komt 🫣

1 like

sorry late reactie maar ik moet echt lachen om hoe je het zelf verwoordt. deze taart is zo cute ik zou zielsgelukkig zijn als ik zoiets kreeg

3 likes

Ahh dank je wel! :smiling_face_with_three_hearts: Haha ja ik kon me voorstellen dat mensen misschien dachten heb je dat wijf weer met haar duiven haha :joy:

5 likes

Dat heet :sparkles:branding :sparkles:

2 likes

Ik had deze vraag laatst al in het Mastercheff topic gesteld, maar vind het ook wel leuk om bak-specifieke dingen te horen.

Wat zijn jullie favoriete bakspullen? Dure investeringen, of juist goedkope producten die niet onder doen voor de dure versie. Waar kan je niet zonder, wat heeft je bakleven makkelijker gemaakt?

3 likes