Misschien zoiets uitproberen? Hier staat bijvoorbeeld dat minder suiker ook zorgt dat het koekje wat minder uitdijt.
Dankje, ik ga het bekijken!
Oh lekker, ook zin in! Welk recept heb je gebruikt?
Echte trash foto’s, maar ik heb Rutger’s ultieme brownies gebakken. (Wel zonder noten.) Heel erg lekker!
Oh dat moest er nog bij; deze: Basisrecept: zelf scones maken - Laura's Bakery
Echt heel simpel! Heb als vormpje de bovenkant van een bekertje gebruikt en werkte perfect
Weet iemand of de Custard koekjes ook goed vorm houden of lopen ze erg uit? Ik wil graag vandaag flink wat hartjeskoekjes bakken om wat mensen een hart onder de riem te steken maar het moet qua tijd allemaal wel te doen zijn en ik vind suikerkoekjes te saai… andere vormhoudende recepten zijn ook welkom! Dank!
Je zou ook spritsen in hartvorm kunnen opspuiten, maar dat is best een klusje. Suikerkoekjes zijn wel makkelijk en snel. Je zou ook bij de helft van het deeg een deel van de bloem kunnen vervangen door cacao. Dan kun je gemarmerde hartjes maken, of een half om half hartje.
Ik weet dat een slagroomtaart het lekkerst is op de dag zelf, maar ik wil graag dat alle taarten en gebakjes af zijn op de dag voor het feestje dat ik geef. Is het nog lekker om een slagroomtaart de volgende dag te eten, of kan ik beter een andere taart kiezen? Ik heb begrepen dat de slagroom kan uitlopen bijvoorbeeld, of dat hij doordat de taart lang in de koelkast staat niet meer zo zacht is.
Ik zou slagroomversteviger gebruiken, of 50/50 mascarpone/slagroom. Is lekkerder (althans dat vind ik) en blijft een paar dagen stevig. Ik heb dit laatst bij Bossche Bollen gedaan en die waren 2 dagen later nog stevig.
Ik heb een recept van Matt Adlard gemaakt. Heel leuk en lekker! Alleen de ganache bovenop vond ik ietwat saai. Het zijn hazelnoten tartelettes met drie componenten (hazelnootcrème, chocolade-praline met feuilletine en whipped ganache).
Ik heb vandaag voor het avondeten van mijn kind een beetje geëxperimenteerd. Het zijn hartige taartjes met kaas, ei, spekjes en prei. Komende weken ga ik nog wat verder testen met oventijd, temperatuur en hoeveelheid deeg. Kind vond ze in ieder geval nu al geweldig en heeft 2 diertjes gegeten. Ze zijn best groot dus zeker voor een peuter een prima maaltijd.
Sorry voor de ietwat gore foto.
Ik ga volgend weekend een tulband maken die lactosevrij moet zijn. Het is een standaard cakebeslag dus ik hoef alleen de boterte vervangen. Iemand ervaring of dat gewoon goed werkt met zo’n blok?
Hier heb ik wel eens mee gebakken; weet alleen niet meer wat haha/ maar was prima
Gewoon Blueband werkt ook prima, is lactosevrij en een stuk goedkoper! Gebruik ik standaard voor bakken omdat het vaak lactosevrij moet zijn en recent een paar keer een tulband mee gemaakt.
Oh goeie. Wel een blok bedoel je of echt halvarine uit een kuipje?
Blue Band Voor koken, bakken en braden #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi3834
Thanks, ga ik deze proberen! Ook mooi in de bonus vanaf morgen
Nusskuchen van Ruf, bovenste plank!