Ik vertelde op school dat ik beter wilde worden in bakken, kreeg ik vandaag een recept van een kind op een kladblaadje
ik dacht eerst dat hij me voor de gek wilde houden (is net 8 geworden) maar later zei hij dat als ik het niet kon maken dat zijn moeder het me nog wel kon vertellen. Hoe schattig!!! Moet het morgen maar proberen te ontcijferen, handschrift was niet te doen.
Aaaahw dat is echt te schattig 🥹
Ik gebruik chatgpt voor omrekenen. Je kunt dan in 1 keer alle ingrediënten plakken en laten omrekenen naar grammen. Of naar andere verhoudingen.
Vandaag bijvoorbeeld zei ik: ‘ik ga dit recept maken maar dan met 200 gram boter. Reken de andere ingrediënten om.’ Scheelt veel tijd met één voor één.
Wat een goeie tip, hier had ik niet aan gedacht! Ga ik mee experimenteren.
Wat slimmmmm ![]()
Ik vind dit echt de tip van de eeuw. ![]()
Net heb ik de proef op de som genomen met wat recepten die ik zelf al had omgerekend via Google, en vergeleken met de uitkomsten van ChatGPT (die het gewoon in 1 seconde ophoestte). 1 op 1 gelijk, maar wel veel sneller dan zelf omrekenen.
Ik ben echt superblij met deze tip want hier was ik zelf nooit opgekomen.
Ik snap je helemaal, was er zelf ook heel blij mee haha. Veel bakplezier!
A wat ontzettend lief!
Wat leuk ook met die hagelslag.
Hindbærsnitter uit het boek “Scandinavian from scratch”
Wauw dit zit er echt mooi uit! Vast erg lekker ![]()
Hij is echt heel lekker ja! Combi van smaken (zuur van citroen en framboos, en zoet van de koek en glazuurlaag) en texturen is echt lekker samen
Wat leuk met die eetbare bloemetjes! Waar heb je dat gekocht?
Klinkt echt heerlijk. Boek is dus een aanrader?
Gister naar Levain Bakery geweest, alleen de koekjes gekocht (ze hebben ook brood en muffins etc) en die waren echt heel lekker! Had een chocoladekoekje, double chocolate chip en chocolate chip walnut. Koekjes zijn heel groot en heerlijk chewy van binnen. Niet te zoet, gewoon echt heel lekker. Heb er ook een koekblik en tas gekocht.
En hier nog een compost cookie van Milk Bar, ben nog terug gegaan om wat extra te halen
heb ook nog een red velvet cheesecake cake, die zal ik later reviewen ![]()
Ohhh die extra goodies van Levain! Heel gaaf.
Heerlijke foto’s. ![]()
Een vriendin kwam langs dus we hebben gebakken! Een sponge cake met een vulling van slagroom, frambozenjam, frambozen en rozenwater & een rozenwater glazuur.
Beetje rommelig maar ach hahaha die vulling is echt heel lekker!
Gekocht bij Baktotaal ![]()
@lijnewiets ja zeker een aanrader! Heel diverse recepten. Niet alleen maar zoet, maar ook hartige recepten, broodrecepten. En mooie foto’s, de verhalen achter het recept.
Help! Bewaar je chocoladetaart in de koelkast of juist niet?