Baktopic #3

Ik vind dit echt de tip van de eeuw. :heart:

Net heb ik de proef op de som genomen met wat recepten die ik zelf al had omgerekend via Google, en vergeleken met de uitkomsten van ChatGPT (die het gewoon in 1 seconde ophoestte). 1 op 1 gelijk, maar wel veel sneller dan zelf omrekenen.
Ik ben echt superblij met deze tip want hier was ik zelf nooit opgekomen.

17 likes

Ik snap je helemaal, was er zelf ook heel blij mee haha. Veel bakplezier!

2 likes

A wat ontzettend lief!

Wat leuk ook met die hagelslag.

3 likes

Hindbærsnitter uit het boek “Scandinavian from scratch” :heart_eyes: vanmiddag het zandkoek deeg gemaakt en vanavond gebakken en in elkaar gezet. De frambozen jam had ik eergisteren al gemaakt. Makkelijk en ook redelijk snel te maken als je dingen voorbereid :grin: moet nu nog even drogen. Ipv gevriesdroogde frambozen heb ik eetbare bloemetjes en eetbare glitters erop gedaan.

48 likes

Wauw dit zit er echt mooi uit! Vast erg lekker :smile:

2 likes

Hij is echt heel lekker ja! Combi van smaken (zuur van citroen en framboos, en zoet van de koek en glazuurlaag) en texturen is echt lekker samen :grin:

41 likes

Wat leuk met die eetbare bloemetjes! Waar heb je dat gekocht?

2 likes

Klinkt echt heerlijk. Boek is dus een aanrader?

2 likes

Gister naar Levain Bakery geweest, alleen de koekjes gekocht (ze hebben ook brood en muffins etc) en die waren echt heel lekker! Had een chocoladekoekje, double chocolate chip en chocolate chip walnut. Koekjes zijn heel groot en heerlijk chewy van binnen. Niet te zoet, gewoon echt heel lekker. Heb er ook een koekblik en tas gekocht.

En hier nog een compost cookie van Milk Bar, ben nog terug gegaan om wat extra te halen :sweat_smile: heb ook nog een red velvet cheesecake cake, die zal ik later reviewen :laughing:

25 likes

Ohhh die extra goodies van Levain! Heel gaaf.
Heerlijke foto’s. :heart:

Een vriendin kwam langs dus we hebben gebakken! Een sponge cake met een vulling van slagroom, frambozenjam, frambozen en rozenwater & een rozenwater glazuur.

Beetje rommelig maar ach hahaha die vulling is echt heel lekker!

37 likes

Gekocht bij Baktotaal :smile:

@lijnewiets ja zeker een aanrader! Heel diverse recepten. Niet alleen maar zoet, maar ook hartige recepten, broodrecepten. En mooie foto’s, de verhalen achter het recept.

3 likes

Help! Bewaar je chocoladetaart in de koelkast of juist niet?

Nummer 3 en 4 uit Hairy Bikers’ Brilliant Bakes!

Zweedse Appelcake. Zweeds door de kaneel en kardemom in het beslag, die het ook net wat anders maken dan een gewone appelcake. Mijn bakblik was niet helemaal de juiste grootte, dus de cake werd vrij hoog en moest vrij lang in de oven. Daardoor was hij ook wat droger dan ik gewild had (en had ik megaveel appel over haha), maar als je er meer cake plakken van sneed was het wel heel lekker!

En vandaag een lime and coconut cake. Deze is supergoed gelukt en heel lekker! De kokos is heel subtiel en de limoen proef je juist heel goed, goed in balans wel! Siroop is wel wat wit opgedroogd. :joy:

Beide niet heeeel bijzonder qua uiterlijk, ik heb nog steeds niet echt de moed gevonden om de wat ingewikkelder recepten uit te proberen haha.

24 likes

Ik heb vandaag sticky date/toffee pudding gemaakt en het was zo makkelijk maar echt heerlijk. Het sprak me nooit zo aan want dadel en ik hou niet van stukjes fruit in m’n baksels, maar heb het in de food processor gedaan zodat alles glad was. Ook gewoon alles in een grote vorm gegoten ipv losse vormpjes. Ik heb geen foto helaas want het was al heel snel op :grimacing:

9 likes

Ik zou graag jullie creativiteit gebruiken. Ik vond in mijn voorraadkast nog een vijgenbrood. Nu vind ik dat an sich wel lekker, maar heb ook weer geen zin om dit in m’n eentje op te eten. Hebben jullie een leuk idee om dit te verwerken in een of ander baksel?

https://www.ah.nl/producten/product/wi399957/ah-vijgenbrood-met-amandelen

1 like

Ik heb een lunch vandaag en neem het toetje mee. Ik kon weer niet maar 1 ding maken. Citroenmaanzaad cake staat in de oven. Deze blauwe bessen muffins zijn geïnspireerd op Starbucks.

24 likes

Ohh met zo’n crunchy topping? Dat was vroeger 1 van m’n favoriete recepten om te maken.

1 like

Ik wil een vegan monchou taart maken maar hij wordt vandaag nog opgegeten en kan dus niet een nacht opstijven. Hoelang zou ik hem dan wel moeten laten opstijven?