Baktopic #3

Thanks! :smile: De frosting komt er nog steeds een beetje uit als je een hap neemt, maar dat hoort ook wel bij zo’n dikke laag haha.

Ik heb dit recept gebruikt voor de cupcakes:

Hier haal je 6 cupcakes uit en 24 mini cakejes (ik heb binnenkort een diner en wil er friandises van maken). Dus je zou dit recept ook wel kunnen halveren.

Voor de crumble gebruikte ik dit recept, hier kun je ook de helft van nemen:

Ik liet de cakejes 15 min bakken op 160 graden en daarna heb ik de crumble erop gedaan en toen nog 15 min gebakken op 180 graden (of tot de crumble mooi goudbruin is). Doordat de cake op basis van olie is kun je hem makkelijk wat langer bakken zonder dat hij droog wordt en blijft hij ook langer lekker.

3 likes

Heeft iemand nog de link naar dat makkelijke notentaart je (dacht ik)? Ik zie hem niet in de openingspost staan en de zoekfunctie helpt me ook niet.

2 likes

Hij stond al in de openingspost maar ik heb de beschrijving even iets duidelijker gemaakt.

Hier het recept zodat je niet hoeft te zoeken. :smiley:
Snel notentaartje van @Marquez

Ingrediënten
100 gram suiker
100 gram zelfrijzend bakmeel
100 gram boter
100 gram geraspte kokos
100-150 gram gemengde ongezouten noten
1 blikje gecondenseerde melk

Bereiding

1. Boter smelten en de suiker, kokos en zelfrijzenbakmeel er doorheen scheppen.
  2. In een (dichte) vorm* doen en voor 10 minuten, in een voorverwarmde oven, op 180 graden.
  3. Taart iets laten afkoelen en de melk er over verdelen. Daarna de noten er over heen verdelen.
  4. Voor ongeveer 20 minuten terug zetten in de oven. Het is een beetje puzzelen of 180 graden en 20 minuten genoeg is, de bovenkant moet wel stevig zijn, niet te sticky. Volg dus goed je eigen oven/hoofd!

Daarna af laten koelen en in kleine punten snijden. Smakelijk!

*een vriendin maakt hem in een springvorm, dat had ik ook gedaan maar bij mij lekte er wat uit. Ik weet dus niet of het aan mijn springvorm lag of dat dit standaard is. Vandaar de kanttekening.

4 likes

@FrauHelga weet je zo voor welk formaat springvorm dit is?

2 likes

Ik heb hem zelf nog nooit gemaakt en kan het helaas in de berichten niet terugvinden. @Marquez weet jij het?

3 likes

Oh super dank je wel :blush:

3 likes

Gewoon de standaard maat is prima. Dat is dan 24 cm doorsnede. @PrincessPeach

3 likes

Ik wil bananenbrood maken maar ik heb eigenlijk één banaan te weinig😅. Denken jullie dat, dat heel erg is?

1 like

Kan meestal prima, bananen zijn toch ook nooit even groot dus dat komt niet zo precies. Zou er misschien iets minder bloem bij doen omdat je wel het natte van die ene banaan mist natuurlijk

1 like

Niet hele charmante foto’s haha. Ik heb me ook aan de carrot cake gewaagd, met dit recept Carrot cake recipe | BBC Good Food.

Ik kon niet wachten dus heb net een warm stukje gegeten. Vind hem vrij nat en hij smaakt meer naar de sinaasappel dan echt naar carrot cake. Maar alsnog lekker. :ok_hand:

13 likes

Esmee van Kampen is op haar edelsmid-insta edelstenen aan het verkopen, maar ik ben zo geobsedeerd door koek dat ik hier eerst een doorgesneden XXL koek (zoals van Humble & Crumble) in zag. :sweat_smile:

Het is een agaat maar ik zag koekjesdeeg met marshmallow fluff vulling (of Kinderella) en veel chocolade. :drooling_face:

32 likes

Hahaha, ik zag eerst alleen de foto en had je bericht nog niet gelezen en dacht: ‘Woooow, dat ziet er lekker uit :drooling_face::joy:

6 likes

Ik zag jouw naam bij de foto (zonder te lezen) en kon ook alleen maar denken: wat een lekker koekje, recept graag :joy:

4 likes

Hahaha wel een goede als volgende bak challenge. Wie dit het beste na kan maken als koek!

10 likes

OMG yes! Dat klinkt geweldig :joy:

Ik heb nog even overwogen hem te bestellen (want ik hou ook van edelstenen) maar dan heb ik constant trek als ik hem zie.
Mijn man zag er een moorkop of Bossche Bol in.

1 like

Haha mijn eerste associatie was een doorgesneden soes

2 likes

Voor de mensen die net als ik een bakvorm-fetish hebben; Kookmutsjes verkoopt deze Andalus-vorm weer. De vorige keer was hij in 10 minuten uitverkocht.
Ik heb net een lichtgroene besteld en nog wat kruiden. :heart_eyes:

3 likes

Ja, ik zag het ook op hun instagram! Lijkt me leuk en handig om te hebben, want makkelijk aan te snijden. Ben benieuwd wat je ermee gaat maken. Als ik ooit groter ga wonen, wil ik hem ook hebben :smile:

2 likes

Ik zal eerst vooral op de site van Kookmutsjes kijken voor recepten die goed passen in de Andalus-bakvorm. Vandaag plaatsten ze dit recept en die lijkt me heerlijk:

Nu heb ik nog geen flauw idee hoeveel beslag er precies in gaat. Als die taart gelukt is wil ik wel verder gaan experimenteren met smaken. :smiley:

3 likes

afbeelding

Worteltaart met poging tot een konijntje van witte en gele modelleerchocolade dat de taart induikt. (Recept van Laura’s Bakery, konijntje van FredPaillet)

28 likes