Baktopic #3

Het ging heel snel 🫢😅 maar hij viel in de smaak!

20 likes

Hoe doe je het spinnenweb? Is het met marshmallow
Klinkt overigens heel lekker, ik verwacht wel foto’s :laughing:

Mijn vriend wil morgen trakteren op kantoor dus ik ben bezig met een lading brownie blaadjes.

53 likes

Komende week weer een bakweek, woensdag is m’n jongste dochter jarig. Zaterdag feest. Ik ga donderdag een vanille confetti nummertaart maken, maar wil ernaast ook een witte chocolade cheesecake maken. Die moet een nacht opstijven, maar is het een probleem als ik hem dus al donderdag maak voor zaterdag? Scheelt me een stressvolle avond op vrijdag (donderdag vrij).

6 likes

Wordt de cheesecake gebakken? Dan kan je hem prima donderdag al maken hoor.

1 like

Elke keer als jij deze vormpjes gebruikt ben ik weer helemaal verliefd. Ik ga steeds weer naar mijn verlanglijstje om ze er op te zetten maar dan zie ik dat t er al staat. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

6 likes

Yesss gebakken inderdaad. Vermoedde dat al, maar fijn om even te checken. Thanks!

3 likes

Gisteren de basis gemaakt voor de sinaasappelcake met roomkaas van Rutger. Vanochtend afgemaakt met het roomkaasglazuur en in plaats van geconfijte sinaasappel gedecoreerd met chocolade. Echt ZO lekker! Zag er wel echt minder mooi uit want ik ben niet zo professionele cake-doormiddensnijder maar goed. Ben echt fan van zijn recepten, tot nu toe altijd gelukt.

Slechte foto maar moest even snel.

17 likes

Bij de eerstvolgende aanbieding gelijk bestellen! Ik vind het zo’n fijne vorm.

2 likes

Heb je de link van deze vormpjes? Zien er heel leuk uit!

Zeker!

4 likes

Ik ben mijn vierde brown butter pecan cookie van de dag aan het eten, ze zijn echt te verslavend :joy:

13 likes

Dit weekend billionaire’s shortbread gebakken (met zeezout dus blijkbaar billionaire ipv millionaire) van de Hairy Bikers. Heel lekker geworden, vooral heel tevreden over de karamel!

43 likes

Ik heb onlangs Snacking Cakes van Yossy Arefi gekregen én ik had lemon curd over dus nu heb ik voor het eerst die swirly jam cake met het originele recept gemaakt. Blijft zo lekker, ik maak ook vaak curd en dan heb ik weer te veel over en niet op tijd ingevroren, dan is dit zo’n lekker en snel recept.

En ook meteen scones erbij voor het allerlaatste restje lemon curd.

Ik vind Snacking Bakes trouwens een nét iets leuker boek, voor mensen die tussen die twee twijfelen.

5 likes

Ik zoek me echt helemaal suf naar een heel basic starter stappenplan (zuurdesembrood). Ik zie zoveel verschillende. Ik wil gewoon een basic schema😭 Iemand de tip? Deze heeft voor mij niet gewerkt: Zuurdesembrood en zuurdesemstarter - Food From ClaudNine

2 likes

Hier gaat het soms wel over zuurdesem

3 likes

Deze, maar ik heb hem zelf alleen met een mix van volkoren, rogge en patentbloem gemaakt, of alleen met patentbloem. Mijn advies: na dag 3 houd je het heel simpel: elke dag 60g overlaten in je pot, 60g handwarm water en 60g bloem. Volkoren leek wel het makkelijkst te werken. Een druppeltje honing kan ook een boost geven als je geen activiteit hebt. Het is nu veel te koud nog dus dat duurt langer dan ze in alle tutorials vertellen. Het kan dan wel 2/3 weken kan duren voor het echt goed actief is

1 like

Ik woon in een vrij koud huis en heb de verwarming ook weinig aan, maar ik zet mijn starter altijd in onze meterkast met de deur dicht, dat is redelijk warm (lopen ook de verwarmingsbuizen naar buren doorheen) en dat gaat heel goed! Misschien ook een tip voor mensen die struggelen met zuurdesem in de winter

2 likes

Zweedse klassieker, een Prinsesstårta. Maar met een twist, omdat iemand hier thuis heeeeeel graag chocolade taart wilde. Dus heb m nu gemaakt met chocoladecake, chocolademousse met stukjes Daim erop. En dan wel gewoon nog met de frambozen jam en room. Ben benieuwd morgen. Niet een hele strakke taart, maar ik heb voor het eerst met marsepein gewerkt en had ook niet mega veel tijd :sweat_smile:

44 likes

Klinkt echt heeeeeeel lekker!!!

2 likes