Baktopic #3

Superleuk!! ben erg benieuwd wat je gaat maken. Heb je ook visitekaartjes of kaartjes met je socials. zou leuk zijn als je er klanten aan overhoudt

Goed gedaan joh!! Ga je de producten van Lush dan betrekken in je koekjesontwerpen ? Ben benieuwd!

2 likes

@Mette12 ik heb inderdaad visitekaartjes laten maken en een informatieblad met alle ingrediënten erop.
@NeverLeNkemise ik betrek geen producten van lush erbij, dan zou ik veel dingen speciaal daarvoor moeten aanschaffen. Ik hou een paas thema aan omdat het precies het paas weekend is en ‘random’ koekjes. Wel heb ik gevraagd hoeveel medewerkers er die dag zijn zodat ze allemaal een lekkere goodiebag van mij krijgen!

14 likes

Ik vind dit echt een hele stoere actie van je, en supergaaf dat ze ja hebben gezegd! Ben heel benieuwd naar je creaties. :heart: Veel succes gewenst alvast met de voorbereidingen!

1 like

Geïnspireerd door @Nefertiti ook sticky toffee pudding gemaakt toen ik een recept tegenkwam voor twee porties.

23 likes

Dit ziet er heerlijk uit! Heb je het recept toevallig voor mij? Dan ga ik het binnenkort ook maken :smile:

1 like

Recept is van @dublinfooddirectory op instagram. De dadels heb ik in een hakmolen gedaan met het hete water (na ongeveer 10 minuten weken).
Ik heb de saus in een pan gemaakt in plaats van in de magnetron en na het overgieten van de puddings nog wat verder in laten koken (idealiter had ik de saus nog wat dikker laten worden maar daar had ik geen tijd voor vandaag).

2 likes

Dankjewel! Ik heb ook geen magnetron dus de tips ben ik blij mee. Vond je hem lekker?

1 like

Ja wel lekker, maar niet heel bijzonder. Kwestie van smaak denk ik. Mijn gezelschap is dol op sticky toffee pudding (bestelt het overal) en die vond het één van de betere die ze heeft gegeten.
Ook makkelijk te maken dus leuk om een keer te proberen.

2 likes

Ahhhh jij kunt dit!! 🫶🏼 Kei leuk zeg. Jammer dat Rotterdam voor mij ver weg is want anders was ik zeker even langsgekomen. Ben benieuwd naar de foto’s van het eindresultaat!

2 likes

Centrum? Hoop dat ik het onthoud, dan loop ik mss even langs als ik in de buurt ben. Superleuk! Heb je het gewoon gevraagd?

2 likes

Niet helemaal zoals ik gehoopt had, maar de Barbie taart voor mn nichtje is klaar. Is een chocoladetaart met bosvruchtenvulling en een mascarponecreme. Afgesmeerd met ganache voor ik hem bekleed en versierd heb. Hopelijk is ze er blij mee! Komen vanmiddag nog kaarsjes op.

92 likes

Meid ben je grappig, wat een mooie taart!!! Hier zal ze zeker heel blij mee zijn

7 likes

Haha ja dat geloof ik ook wel, maar het is vast herkenbaar dat je iets in je hoofd hebt en dat dan niet helemaal lukt 🫢😂

5 likes

Geweldige taart, ik weet zeker dat je nichtje hier enorm blij mee is!

Edit; mijn dochter van 5 keek mee. “Waaaaaauuuw wat een mooie taart!”

12 likes

Haha top! Mijn nichtje wordt ook 5, dus dat lijkt me een perfecte graadmeter. Dankjewel! 🩷

8 likes

Even he, vind dit zoooo’n leuk topic!!! Ik stel de simpelste vragen en krijg toch hele nuttige antwoorden, velen van jullie bakken als professionals, de support naar elkaar… zo mooi!

18 likes

Ik heb eergisteren beslag voor de bruine boter pecan koekjes gemaakt. Ik dacht dat ik voor zeker twee weken aan verse koekjes zou kunnen maken voor mezelf. ‘Helaas’ hebben m’n vrienden alles opgegeten. 🥹 Ze bleven maar om nieuwe vragen. Haha. Nu maar snel nieuw beslag maken.

11 likes

Ja in de koopgoot! Ik heb het inderdaad gevraagd :grin:

@Hedwig je taart ziet er echt lekker uit! Heb je nog een foto van de binnenkant?

3 likes

Ah leuk! Vlakbij m’n huis dus als ik in de buurt ben kom ik wel even koekje scoren.

2 likes