Baktopic #3

Hij was heel lekker! Cake was smeuïg, volgende keer doe ik wel meer chocolade mousse erin (of iets anders) want die was er net iets teveel ingetrokken.

44 likes

Mijn bakdag is al volop bezig. De twee vanille confetti biscuits zijn klaar. Die ga ik morgen opbouwen en versieren. Nu staat de witte chocolade cheesecake in de oven. Beslag is echt al heeeel lekker :heart_eyes: daar komt morgen nog passievrucht op.

14 likes

Oh heerlijk! Als we in Zweden zijn haal ik altijd een bij de bakker, in mei weer, kan me er nu al op verheugen! Hij ziet er heel mooi uit!

5 likes

Ik heb weer eens koeken gebakken.
Deze zijn van @nurhkasim. Met gebruinde boter, koffie, cacao en chocoladechunks. Ben zelf niet heel dol op koffie, maar het zijn hele lekkere koeken.
Volgende keer maak ik ze toch wel wat kleiner, dat vind ik zelf altijd wat lekkerder.

45 likes

Wauw die kunnen zo op de cover van een bakboek. :heart:

3 likes

Mn cheesecake is echt perfect gelukt. Mn confettitaart helaas niet. Uitvoering is vrij rommelig geworden en de smaak is meh. Baal enorm. De taarten die ik met fondant maak zijn vaak zo mooi en goed gelukt, nu schotel ik mn eigen dochter iets voor waar ik helemaal niet blij mee ben. Kan wel janken.

4 likes

Ah dat is balen, helemaal omdat het de taart voor je dochter is en je er niet helemaal tevreden over bent. Wil je anders een foto delen? Misschien kunnen we met je meedenken om te zien of we nog iets kunnen bedenken om het nog wat mooier te maken? Je dochter zal vast heel blij zijn met een eigen taart gemaakt door haar mama! Kinderen vinden hun tekeningen ook prachtig terwijl alle kleuren door elkaar gekrast zijn, dus ze zal vast dolblij zijn met de taart.

10 likes

Is ook zo. M’n schoonmoeder kan ook goed bakken dus die appte ik net en ze belde me al. Ze zei wat jij ook zegt. Het gaat enorm dat m’n dochter er wel blij mee zal zijn. Wilde een cijfertaart maken (dus uitsnijden als een 1), maar moest dan zoveel cake weggooien bedacht ik me. Had ook niet de ingrediënten voor cakepops, dus heb het zo gedaan. Laat het maar zo, maar ga volgende keer toch maar weer voor creatief met fondant. :sleepy:

33 likes

Wat jammer dat je niet tevreden bent, ik vind hem wel al heel leuk geworden!
Misschien kun je de randen er voor het serveren af snijden? Dan wordt hij iets strakker en bij zo’n taart vind ik zo’n open rand altijd wel mooi.
Je zou ook de amandelen nog even kunnen aanzetten met een crème brûlée brander, dan krijgt dat vlak al iets meer kleur. En heb je wellicht nog tijd om wat zacht fruit te halen? Iets van frambozen/blauwe bessen doen het altijd goed als versiering.

16 likes

Maar op deze taart mag je trots zijn, echt! Hier is niks mis mee. De taart is kleurig en vrolijk, de leeftijd is duidelijk, je hebt hem zelf gemaakt voor je dochter. Ik weet zeker dat ze er blij mee is! Dat is alles wat telt.

Ik bak -ondanks de vele baksels hier- dus nooit voor de verjaardag van mijn dochter, omdat er dan teveel druk op staat en ik niet goed presteer onder druk. Dus ik bestel altijd een taart en probeer het niet eens meer. :smiling_face_with_tear: Respect voor jou dat jij dat wel doet!

Die Barbie-taart van jou laatst was ook al zo’n plaatje, toen mijn dochter hem zag was ze meteen enthousiast terwijl jij nog enigszins kritisch was op je eigen werk. Kinderen kijken er echt anders naar dan wij.
De enige inhoudelijke tip die ik nog zou hebben is dat je met een lang gekarteld mes de randen zou kunnen afsnijden zodat die gelijk zijn, maar dat is absoluut geen must.

Je mag trots zijn op je werk hoor!

29 likes

Dat kan nog wel ja. Het zijn geen amandelen maar witte chocolade snippers. Dat moet maar niet met een brander, haha. Er zitten frambozen in, maar kan daar nog wel wat van bij halen. Moet morgenochtend toch nog even langs de super. Dankje :heart:

6 likes

Dankjewel :heart::heart::heart:

4 likes

Oh ja ik zie het! Had niet ingezoomd. Ben het trouwens helemaal eens met wat @FrauHelga zegt! Je bent sowieso altijd het meest kritisch op jezelf, maar je gaat denk ik hoe dan ook een hele gelukkige dochter hebben.
Mijn moeder bakte ook altijd verjaardagstaarten voor ons en in mijn herinnering waren dit echt perfecte patissier taarten met weelderige versiering. Bleek later helemaal niet zo te zijn haha.

7 likes

O ik vind hem echt leuk geworden! En waarschijnlijk vindt je dochter het fantastisch en erg lekker. Mag je trots op zijn hoor!

Ik herken het wel hoor. Als ik bak voor een ander ben ik minder snel tevreden en wil ik die taart soms gewoon de prullenbak in mieteren.

3 likes

Jullie zijn fantastisch. Dank :heart::smiling_face_with_three_hearts: Voel me alweer wat beter. Hij staat in de koelkast. Nu lekker opruimen en morgen maar weer er even naar kijken. Zal mn cheesecake dan ook nog even delen!

10 likes

Ik vind de taart ook heel erg leuk hoor! Heel vrolijk en perfect voor een verjaardag voor een kind. Mocht je nog iets willen aanpassen, dan kan je misschien nog een beetje slagroom in toefjes opspuiten. Op de toefjes doe je dan bijv de macarons of rood fruit zoals @George suggereerde. Zo creëer je wat meer gelaagdheid/diepte in je taart. Het afsnijden van de randen vind ik ook een goed idee.

Waarschijnlijk is dit zo’n moment dat je je nu heel erg zorgen maakt over het uiterlijk van je taart, maar dat je over een paar jaar de foto’s terugkijkt en denkt: waar maakte ik mij druk om. Dat het je lukt om de taart dan te zien zoals wij hem zien. Veel plezier met de verjaardag!

5 likes

Voor het eerst in tijden weer eens gebakken! Irish coffee cake van Sorted Food. De eerste keer in mijn nieuwe oven (ben recent verhuisd), dus temperatuur en baktijd was nog even zoeken. De cake is daardoor helaas iets te droog, maar door de siroop en luchtige botercreme is het gelukkig nog steeds heel lekker.

De afwerking verdient geen schoonheidsprijs, ik was een beetje aan het klooien haha. De mokkaboontjes maskeren de troep gelukkig goed, zo ziet het er toch gezellig uit

40 likes

Wat een feestje, deze vorm. Maakt een hele simpele citroen tulband met ingrediënten die ik in huis had een stuk gezelliger. Als hij afgekoeld is komt er nog een icing en beetje poedersuiker op.

35 likes

oeh lekker! welk recept heb je gebruikt?

Ziet er goed uit! Als je witte icing gebruikt kun je hem beter iets te dik maken en iets van citroenschil gebruiken. Mijne was laatst een beetje aan de dunne kant en het leek wel sperma :joy:

10 likes