Deze is een stuk goedkoper
Ik heb bakvaste sprinkles gekocht bij Bakd, is een webshop.
hoe is het geworden?
Ik maak graag het pak ‘zomercake’ van Koopmans. Ik gooi daar vaak zelf nog een lepel maanzaad bij. Meestal roer ik het er voorzichtig door als ik het beslag gemaakt heb, maar dan zakt het toch grotendeels naar beneden met bakken. Is er iets dat ik kan doen om te zorgen dat het beter verdeeld blijft in het beslag?
Ja hoor, kan prima. Ik zou niet weten waarom niet. Ik zou wel de baktijd aanpassen (ligt aan de inhoud van de vormpjes).
Hebben jullie nog een leuke aanrader qua taart of cake om te maken voor een speciale gelegenheid? Ik ga overmorgen een iftar organiseren met 7 vriendinnen en heb voor het toetje sowieso al de miljuschka pecan brownies in gedachte, die zijn elke keer een hit. Maar de ander weet ik nog niet zo goed. Iets wat de dag van te voren te maken is!
Ik zag deze en leek me wel heel lekker maar heb nog nooit een tiramisu cheesecake gemaakt en ken haar recepten ook niet.
Dit is altijd wel een hit (tenzij iemand lactose intolerant is) https://tastesbetterfromscratch.com/tres-leches-cake/ .
Geen recept voor, maar zag laatst iets van een pistache tiramisu voorbij komen en dat vind ik ook wel passend.
Thanks!! Dat is wel een optie. Ik heb wel eens de Turkse versie gemaakt, trilece. Die was heerlijk. Zou je deze bewaren in de koelkast met of zonder de slagroom er al op?
Ja die pistache tiramisu zie ik ook overal voorbij komen maar durf ik niet aan zonder eerst geproefd te hebben.
Naar wat voor soort taart ben je op zoek? Of heb je een specifieke smaak in gedachten?
Medovnik vind ik altijd heel erg lekker
Heb het allebei gedaan en je kan het prima alvast erop doen. Alleen de kaneel of cacaopoeder met aardbeien doe ik vlak van tevoren. Ik bak het ook gewoon in een glazen schaal.
Ja sorry beetje breed he, zal het iets specifieker proberen te maken:
Iets dat makkelijk door 7 gedeeld kan worden. Misschien niet chocolade omdat ik al brownies heb. Het zijn wel mensen die van de midden-oosterse keuken houden. Ik heb vaker bv kladdkaka gemaakt met saffraan en kardemom dat lekker werd gevonden. Maar ze vonden ook gewoon tiramisu heel lekker. En dus iets dat de dag van te voren gemaakt kan worden. Niet iedereen is fan van citroen dus citroencake of citroentaart denk ik niet. En niet al te moeilijk omdat ik al best veel ga maken.
Een persian love cake
Kan je gemakkelijk een dag ervoor maken en is zelf ook nog eens makelijk te maken.
Is een niet te zware cake, normaal zit er een citrus glaze over, maar dit is niet perse nosig
De cake zelf heeft rozen, cardemom en pistache als hoofdsmaken
Deze heb ik wel eens gemaakt met een recept van Culy maar cond die beetje saai. Welk recept heb jij gebruikt? Hij was idd wel lekker makkelijk maar vond die niet per se bijzonder
Miss een recept uit een druppelrozenwater. Ik heb die zelf dus kan je eventueel een foto sturen. Daar staan veel verschillende dingen in bijv sevillasinaasappelgelei, meringue met lobbig kastanjeboom en saffraankaneel, Arabische koffie-hazelnootcake, kersenolijfolietulband enz. Ik heb zelf nog niet heel veel er uit gemaakt maar wel andere recepten van hun en die zijn altijd erg smaakvol en niet super moeilijk.
Dit klinkt echt lekker! Zou je me die willen opsturen? Dan laat ik misschien mijn bezoek kiezen tussen die en de tres Leches
Misschien kunefe? Niet moeilijk, kan je makkelijk een dag van tevoren maken en zo lekker! Het komt o.a. uit de Turkse keuken.
Om 12 uur sta ik klaar bij de Lush in Rotterdam met mijn koekjes. Vind het verschrikkelijk spannend en heb zo slecht geslapen. Voor mijn gevoel zit ik al heel de tijd in een achtbaan haha!
Veel succes! Als ik kan wandel ik even langs, maar zal eerder tegen 3 uur zijn dus wie weet ben je dan wel al helemaal los. Dus veel plezier iig!