Ja sorry beetje breed he, zal het iets specifieker proberen te maken:
Iets dat makkelijk door 7 gedeeld kan worden. Misschien niet chocolade omdat ik al brownies heb. Het zijn wel mensen die van de midden-oosterse keuken houden. Ik heb vaker bv kladdkaka gemaakt met saffraan en kardemom dat lekker werd gevonden. Maar ze vonden ook gewoon tiramisu heel lekker. En dus iets dat de dag van te voren gemaakt kan worden. Niet iedereen is fan van citroen dus citroencake of citroentaart denk ik niet. En niet al te moeilijk omdat ik al best veel ga maken.
Een persian love cake
Kan je gemakkelijk een dag ervoor maken en is zelf ook nog eens makelijk te maken.
Is een niet te zware cake, normaal zit er een citrus glaze over, maar dit is niet perse nosig
De cake zelf heeft rozen, cardemom en pistache als hoofdsmaken
Deze heb ik wel eens gemaakt met een recept van Culy maar cond die beetje saai. Welk recept heb jij gebruikt? Hij was idd wel lekker makkelijk maar vond die niet per se bijzonder
Miss een recept uit een druppelrozenwater. Ik heb die zelf dus kan je eventueel een foto sturen. Daar staan veel verschillende dingen in bijv sevillasinaasappelgelei, meringue met lobbig kastanjeboom en saffraankaneel, Arabische koffie-hazelnootcake, kersenolijfolietulband enz. Ik heb zelf nog niet heel veel er uit gemaakt maar wel andere recepten van hun en die zijn altijd erg smaakvol en niet super moeilijk.
Dit klinkt echt lekker! Zou je me die willen opsturen? Dan laat ik misschien mijn bezoek kiezen tussen die en de tres Leches
Misschien kunefe? Niet moeilijk, kan je makkelijk een dag van tevoren maken en zo lekker! Het komt o.a. uit de Turkse keuken.
Om 12 uur sta ik klaar bij de Lush in Rotterdam met mijn koekjes. Vind het verschrikkelijk spannend en heb zo slecht geslapen. Voor mijn gevoel zit ik al heel de tijd in een achtbaan haha!
Veel succes! Als ik kan wandel ik even langs, maar zal eerder tegen 3 uur zijn dus wie weet ben je dan wel al helemaal los. Dus veel plezier iig!
Je maakt echt prachtige koekjes dus ik heb er alle vertrouwen in dat dit een succes gaat worden. Heel veel plezier!
Leuk, ik loop straks wel ff langs
Heeel leuk voor degene die langs komen wandelen!! Ik ben er tot 16:30!
Vandaag prinsesstårta gemaakt. Ben benieuwd hoe hij eruit ziet van de binnenkant, maar we gaan hem straks pas aansnijden 🪺
Ik ben dit topic aan het bijlezen en het is nu 30 maart dus veel succes en ben benieuwd hoe het ging!
Heel veel succes en plezier.
Wouw is het van binnen een rolcake?
Ik heb de cake van Jeroen Meis gemaakt die hier een paar dagen geleden gepost werd, zo te zien zitten de rozijnen er echt mooi door! Ik heb geen chocolade gedaan trouwens, vond het zonde van de mooie tekening.
Prachtige cake en foto, kan zo op de cover van een bakboek.
Ah jammer, niet in de gelegenheid om naar centrum te gaan. Veel plezier en ik hoop dat de regen afneemt!
Dank je
Ja! Van binnen een rolcake, deze in 3 gelijke delen gesneden. En daartussen een laagje jam en een laag banketbakkersroom.
Deze tulband ziet er echt heel goed uit
Ik heb geprobeerd het te googlen maar de resultaten helpen niet heel erg. Mijn babka recept vraagt om ‘strong white flour’, is daar een goed verkrijgbaar alternatief voor? Of werkt gewone patentbloem ook?