Hoe is het gegaan??
Milk Bar birthdaycake! Hij is goed gelukt en was echt niet moeilijk om te maken, maarrrrr ik vond m wel echt heel erg zoet. Een laagjestaart met acetaatfolie vond ik wel echt top om te doen, wil echt niet meer zonder haha
Goed! Ik werd heel erg fijn ontvangen door de lieve medewerkers van Lush. Ik had een mooi tafeltje direct bij de ingang en heb best wel wat verkocht en leuke reacties gehad.
Er werd gevraagd of ik dit misschien nog eens wilde doen, en desondanks alles goed verliep heb ik het afgewezen.
Het kostte me zoveel energie om daar te staan en met mensen in contact te komen. Ik werk dagelijks afgesloten achter een computer en daar ga ik gewoon goed op haha. Ik ben wel sociaal vaardig maar dat kost mij echt veel. Maar wilde wel eens een sociale setting proberen maar dat is niets voor mij.
Hierbij nog een sfeerfoto
Ziet er heel mooi uit!
Wat een gezellige koekjes! Jammer dat je het niet ziet zitten om nog eens zo te verkopen. Misschien kan een vriendin daar voor je gaan staan?
Superleuk dat je dit gedaan hebt! En helemaal prima toch als zo’n setting gewoon niet bij je past? Het moet wel leuk blijven voor jezelf
Vrolijk Pasen! Hierbij mijn eindresultaat. Citroencake met witte en roze chocolade. Ik ben vooral erg trots op de roze konijntjes.
De koekjes zijn waren heerlijk. Ik was degene met de smiley bankpas
De vegan wafels waren een hit bij mij nichtje. Wat best een compliment is. Gezien ze drie is en het liefst paling en olijven eet.
Bij mij zater ze ook grotendeels op de bodem inderdaad, niet allemaal. Ik heb de eieren met suiker heel erg lang geklopt, en de rozijnen bebloemd. Maar wat een heerlijke cake! Het dakje komt denk ik van te heet bakken, 175 graden is erg hoog. Ik heb hem ook nog wat langer gebakken, het dakje zakte wel terug bij het afkoelen en maakt hem lekker knapperig. Voor mij wel een blijvertje.
Blauwe bessencake met witte chocolade ganache. Geïnspireerd door een recept van de “kookmutsjes”. Hij viel erg in de smaak

Wat een mooie! En zijn dat Gedroogde viooltjes?
Mix van korenbloemen en viooltjes
Wauw heel erg mooi!
Baktotaal
Soms kan je zoiets ook wel vinden bij een theewinkel of kruiden kraam op de markt.
Een paar dagen (max. drie zou ik aanhouden) in de koelkast of nog een stuk langer in de vriezer. Wel goed luchtdicht verpakken.
Ik heb vanmorgen een poging tot vegan glutenvrije scones gemaakt, ik had dit recept gebruikt Vegan Blueberry Scones (Gluten-Free) - The Roasted Root en dan dit meel:
Met de ingrediënten zoals in het recept was het deeg nog heel plakkerig en vloeibaar, je kon er totaal geen bal van maken. Dus toen heb ik in beetjes telkens meer meel toegevoegd en toen leek het iets beter te worden maar het bleef nog steeds plakkerig en dat leek eigenlijk juist erger te worden. Het plakte bijna als lijm overal aan vast en het lukte helemaal niet om het maar enigszins in een vorm te krijgen. Dus uiteindelijk met 400 g (!) meel ipv 300 g heb ik het opgegeven en het maar op de bakplaat gekwakt zo goed en kwaad als het ging. En toen waren ze na het bakken vrij compact en ook een beetje taai. De smaak was nog wel goed dus gelukkig hebben degenen die kwamen brunchen ze gewoon opgegeten maar ik vond het toch nogal tegenvallen.
Weet iemand hoe dit komt? Ik heb niet zo veel ervaring met glutenvrij meel en weet ook niet of er verschil zit met hoe je ermee om moet gaan met verschillende soorten.