Gisteren brownies gemaakt

Kan je de pudding niet alvast in stukken snijden net als een taart (en mona pudding)? En dan op mooie bordjes doen en neerzetten als het zover is.
Thanks!! Direct gedaan en omg zo blij dat ik kon proeven
Dit is fantastisch
Overgoten met een suikersiroopje met rozenwater en oranjebloesemwater
Iedereen maak dit aub dit is zooo goed
Dit ziet er zo fantastisch uit! Was het moeilijk te maken?
Wooooow nice!!! Ik heb toevallig woensdag ook rozenwater en rozenblaadjes gekocht voor een pistache-rooscake maar dit ziet er ook zoooo goed uit
Nee eigenlijk viel dat reuze mee. Bij de semolina pudding wel echt flink doorroeren op laag vuurtje zodat het niet verbrandt, maar verder echt prima te doen. Alleen alles kost wel veel tijd. Semolina laag moet eerst helemaal afkoelen voor de ashta erop kan, dan de slagroom, dan nog 6-8 uur opstijven.
Aah was de ashta nog goed gelukt? Ziet er heel goed uit!!
Ik heb dus nestle table cream gekocht bij de oriëntal en die onder de room en boven de pudding gesmeerd (heel dun laagje) en dat was hierbij prima! Maar wil ook nog wel keer zelf maken voor halawat el jibn enzo!
Ja dat kun je gewoon vervangen!
Oh dat ziet er beide fantastisch uit! Hoe smaken ze?
Lekker! De pistache is niet te zoet, ik vind hem wel te veel naar amandel smaken want er moet best veel amandelextract in, voor de volgende keer zou ik pistache-extract zoeken of een Monin siroop gebruiken en dan wat minder suiker.
Bij de bloedsinaasappelcake vind ik de schil niet zo lekker, zou dat de volgende keer in suikersiroop koken ofzo want het geeft wel een mooi effect, maar ik heb al de dunste schillen gebruikt die ik had en dat vind ik alsnog te dik. Maar de smaak is echt heel goed en de korst is heel lekker krokant terwijl de binnenkant nog lekker moist is.
Oh je bloedsinaasappelcake is prachtig geworden
Ik heb koekjes gebakken vandaag. Banana-espresso-cacaonib met de pan banging techniek! Ik vond het recept te weinig banaan hebben dus heb meer poeder erdoorheen gedaan en ook nog extra crunchy stukjes. Ze zijn door de bruine suiker donkerder geworden dan op het plaatje, misschien dat ze lichtbruine basterdsuiker hebben gebruikt?
Anyhow: ik vind ze niet lekker haha. De cacaonib heeft een heel diepe bittere smaak en samen met dat ze wat te crunchy gebakken zijn (dus moeten in mijn geval <14 min), én de donkere kleur, lijkt het net verbrand maar dat is het niet. En ik proef 0 banaan.
2/5 sterren
Ah wat jammer dat ze niet lekker zijn geworden, wel goed dat je een poging gewaagd hebt .
@Nefertiti de bloedsinaasappelcake ziet er inderdaad heel mooi uit! Leuk ook in combinatie met het bordje.
Waar is je bordje van?
Dit klonk zo lekker dat ik het ook moest maken en echt blij dat ik dat gedaan heb. Heel lekker, best wel simpel ook om te maken. Thanks voor het delen!
Ooh wat leuk!
Lekker he! Mijn vriendinnen gisteren vonden het ook echt heerlijk. Volgende keer wil ik echt zelf ashta maken ipv slagroom bovenop.
Ik zat te twijfelen hoe ik de ashta ging doen maar heb het uiteindelijk gemaakt met room en maizena enzo en dat werd wel heel lekker. Maar ik weet ook niet hoe ashta hoort te zijn. Je krijgt wel een hele andere structuur dan met slagroom, omdat slagroom luchtig is en dit juist meer vast. Slagroom leek me er ook wel lekker bij dus misschien ga ik er nog eens mee experimenteren.
Ik had trouwens ook mastiek door de griesmeel gedaan, was ook lekker. En ik had een zelfgemaakte rozensiroop erbij, dat maak ik elke zomer van rozenblaadjes en was leuk om dat nu te kunnen gebruiken.
Echt een leuk gerecht om te ontdekken!
Ja laat maar weten wanneer je beide hebt gedaan welke je voorkeur had. Ik had slagroom en poedersuiker en de combi van steviger bij de pudding en luchtiger bij de room was idd eigenlijk ook wel heel lekker, maar ja hoort traditioneel gezien wel met ashta.
Heb je een bepaald recept gebruikt voor de ashta? Zou die wel graag willen krijgen als hij bij jou zo goed was gelukt! Want ashta zit in heeell veel van dat soort desserts
Wat leuk dat je je eigen rozensiroop maakt ook!