Heb je van Nielsen Massey niet ook vanille-pasta? Dat vind ik lekkerder dan extract. Maar hun extract is sowieso ook goed.
Het Nielsen Massey extract is prima, en de pasta heerlijk maar reteduur.
Ik koop mijn vanillestokjes bij Delicious Vanillia. Er zijn meer van dit soort webshops en ze doen de uitgedroogde, dure, en weinig geurende stokjes van supermarkt verbleken, qua geur en smaak. Dit proefpakketje is een mooie start, als je niet goed weet wat je lekker vind:
(ik blijk de Tahiti-vanille het lekkerst te vinden)
Na het gebruik van de stokjes (uitschrapen en evt. de boon meekoken) doe ik de gebruikte boon in een potje met wodka. En zelfs dan geeft de boon nog veel smaak af. (ok, ik heb 1 goede boon gebruikt om het proces op te starten, maar met iedere extra boon komt er weer meer smaak aan). Zie hiervoor:
Je hoeft niet een hele fles wodka te kopen, een kleiner flesje gaat ook prima.
Bij de lidl was het 2.99 voor 4 gram laatst!
Ik kwam vandaag een vanille stokje bij de Jumbo tegen voor 1.92!
Haha alsof je m gewoon in t gangpad zag liggen
Is alleen tijdens de paasdagen en kerst
Ik koop mijn vanille bij Amazon, ik kan het nergens goedkoper vinden behalve als je heel veel koopt, maar het kan ook uitdrogen dus dat doe ik liever niet. Ik gebruik namelijk vooral extract en pasta. Laatst heb ik 16 euro betaald voor ongeveer 10 lange stokjes, veel langer dan in de supermarkt ook, en niet zo droog. En je kunt bij de reviews lezen of ze goed zijn, vind ik ook wel fijn.
Heeft iemand hier de revani bakmix van dr oetker al geprobeerd?
Ben best benieuwd of die een beetje goed zal smaken
In principe is extract wel een goede keuze, want dat wordt gemaakt van echte vanille. Essence is slechts een smaakstof, dus dat kun je beter vermijden.
Ik gooi uitgeschraapte stokjes altijd in mijn pot met suiker, ook erg lekker. Je kunt een stokje zelfs een keer meeverwarmen in melk (voor bijvoorbeeld banketbakkersroom) en hem dan nat in de suiker gooien. Suiker is hygroscopisch (= het trekt vocht aan), dus de suiker onttrekt het vocht uit het natte stokje en droogt vervolgens helemaal in.
Voor Eid al Fitr ga ik morgen naar schoonfamilie en heb Halawat el jibn gemaakt (vannacht) om mee te nemen. Het zijn syrische sweet cheese rolls. De buitenkant is gemaakt van een deeg met griesmeel en mozzerella. De binnenkant is ashta (zelf gemaakt dit keer) maar ik heb het gemengd met een aantal eetlepels mascarpone omdat ik die textuur wat fijner vond. Smaken van oranjebloesemwater en rozenwater in zowel het deeg als de vulling & in de suikersiroop die erbij geserveerd kan worden.
Ziet er prachtig uit en klinkt lekker mmm. Hier zijn ze vast blij mee!
Oeeeeeh! Dit ziet er zo lekker uit
Ziet er heerlijk uit
Voor het eerst een tulband gemaakt (in de airfryer!) en hij is best goed gelukt! Citroen ricotta cake:)
Ik deelde gisteren voor Eid weer koekjesboxen uit aan vrienden en familie. Dit keer weer allemaal chocolate chip cookies: chai pecan, brown butter pistache, tahin, earl grey, espresso & zwarte sesam.
Prachtig weer, wat zullen ze daar blij mee zijn geweest!
Mooie doosjes ook trouwens, mag ik vragen waar je die koopt?
Dank je wel! Die gaan op mijn lijstje.
Hoe vond je de tahin koekjes?