Baktopic #3

Prachtig weer, wat zullen ze daar blij mee zijn geweest!

Mooie doosjes ook trouwens, mag ik vragen waar je die koopt?

3 likes

Dankjewel :slight_smile: En ja hoor, bij Baktotaal! Het zijn deze.

3 likes

Dank je wel! Die gaan op mijn lijstje. :smiley:

2 likes

Hoe vond je de tahin koekjes? :smiley:

2 likes

Lekker! Ik ga sowieso goed op niet al te zoete koekjes. Denk wel dat ik de volgende keer, mocht ik ze weer voor zo’n box maken, niet ook nog zwarte sesamkoekjes maak, want dat is dan ook weer vrij hetzelfde qua smaak.

5 likes

Ohhh, earl grey! Mag ik je recept?

1 like

Hier! Ik heb het wel met witte chocolade gedaan, vond ik iets beter passen bij de smaak van de earl grey.

2 likes

Dank je!

2 likes

Wat zijn jullie favoriete recepten uit de Bakatlas eigenlijk?

En nog een andere vraag; geinspireerd door de earl grey koekjes hierboven, wil ik voor as zondag wanneer ik naar vriendinnen ga de volgende cake maken: Earl Grey Tea Cake With Dark Chocolate and Orange Zest Recipe (with Video) - NYT Cooking

Een earl grey cake met pure chocolade en sinaasappelrasp.

Long shot misschien maar heeft iemand dit recept ooit gemaakt? Of een soortgelijke?
Ik wil hem denk ik in mijn NW charlotte vorm maken en de frosting daar middenin doen zodat ie er een beetje feestelijk uitziet. Verdere decoratietips zijn welkom want is voor een feestje!

1 like

Woensdag gemaakt en qua smaak succesvol. Qua uiterlijk iets minder, maar dat ligt geheel aan mij. Ik moet leren muffins niet te vol te doen, want dan wordt het een zooitje. Maar lekker zijn ze!

Dit is het recept:

18 likes

Lekker! Ik ben ook muffins gaan bakken vandaag :relaxed:

Ik had zin in cinnamonbuns maar had niet de juiste ingrediënten in huis. En kwam een recept voor cinnamon muffins tegen via insta dus meteen aan de slag gegaan. Nomnomnom.

21 likes

Oh die papieren vormpjes zijn echt veel beter dan die geribbelde die ik heb. Zeker met mijn ‘teveel vullen’ capaciteit.

Ze zien er lekker uit! Welk recept heb je gebruikt?

2 likes

Het zijn deze!

Zijn erg lekker. Niet te zoet, mega zacht vanbinnen, niet droog! Heb ze uitgedeeld op m’n werk en iedereen was heel blij :smile:

3 likes

Niet helemaal dezelfde en kan de pagina zonder account ook niet bekijken, maar ik maak altijd deze earl grey cake die echt heerlijk is en lang lekker blijft smaken door de olie en yoghurt:

Alleen het glazuur erop zou ik verfrissen met een lekkere creme of iets dergelijks.

5 likes

Heeft iemand receptentips voor rabarber? Ik krijg een lading uit de tuin van mijn moeder maar heb niet echt inspiratie. Ik dacht sowieso potje jam maar wil ook graag nog een baksel

3 likes

Oh lekker, dat wil ik ook wel! Ik maak sowieso elk jaar tijdens het rabarberseizoen meermaals een simpele crumble (gewoon rabarber met kaneel en suiker in een ovenschaal met een crumble erbovenop).
De rabarber/aardbeiencake met crumble van Ottolenghi vind ik trouwens ook lekker. Daarnaast maak ik vaak compote (voor bij panna cotta of zelfgemaakte rijstepap) en tartelettes of een rabarber tarte tatin!

5 likes

Deze!
https://urbanfarmandkitchen.com/rhubarb-frangipane-tart/
En Yvette van Boven heeft een recept voor hele lekkere rabarberchutney.

4 likes

Ik heb gewoon de grootste mepal bewaardoos. Die is fijn en luchtdicht en past goed in je kastjes. Of die dozen waarvoor je kan sparen bij de appie nu. Maar daar past allemaal maar maximaal 1 kilo in per keer dus dat klinkt als te klein voor je?

Ik heb van IKEA 365+ van die grote bakken, volgens mij past er drie kilo in. En dat zijn niet de grootste. Kan even kijken welk formaat ik heb als je interesse hebt.

2 likes

Eton mess, met rabarbar ipv aarbeien.

Ik kook de rabarber (1 stengel is genoeg voor 2 personen) in stukjes gesneden met een scheutje water en een beetje suiker (naar smaak, ik hou van een beetje zuur) en 3 kardamompeulen (werkt echt heel goed met rabarber) en een snuf zout. De peulen haal ik er aan het einde uit, 10-20 min zachtjes pruttelen, en alles is zacht, maar wordt niet gelei, zoals jam, maar een saus. Die onderin een mooi glas, in stukjes verpulverde meringue erop en opgeklopte slagroom met 1/3 kwark of stevige yoghurt. Die klop ik erdoor als de slagroom bijna stijf is. Zo wordt de slagroom heerlijk fris. Als je het helemaal feestelijk wil maken kun je er nog wat gehakte pistachenootjes over doen.
Echt een heerlijk en feestelijk toetje.

5 likes