Baktopic #3

Het eindresultaat:

88 likes

Prachtig! Hoe kom je aan een recept voor dat gedeelte bovenop? Ik heb het een paar keer hier voorbij zien komen en wil het ook eens gaan proberen maar weet even niet waar ik op kan zoeken :slight_smile:

2 likes

Ik heb lemon curd gemaakt en dat in een mal van Dinara Kasko gedaan. Je kunt bijvoorbeeld ook bavarois, mousse of gelei gebruiken.

2 likes

Oh lemon curd is wel makkelijk om te maken! Wat leuk want het ziet er moeilijk. Echt een mooie taart! Is het dan niet relatief veel lemon curd of mousse waardoor dat overheerst?

1 like

Ik vind het persoonlijk niet te overheersend. Het is geen enorm dikke laag. De cake is inmiddels bijna op dus denk dat mijn collega’s het ook wel prima vinden :joy:.

5 likes

Hahaha gelukkig, niet te droog geworden dus ook? Dank je wel voor je antwoorden :blush:

3 likes

Nee gelukkig niet! Het was een beeeetje compact geworden maar smaakte echt prima. Perfecte balans tussen zoet en fris.

3 likes

Gister een bitterkoekjescake gebakken

26 likes

Eenhoorntaart voor het buurmeisje :unicorn:🩷:cupcake:

82 likes

Wow zo mooi gelukt, die drip ook, echt perfect!

6 likes

Ja gaaf he! Ben er echt ook heel blij mee.

4 likes

Echt knap gemaakt! Zal ze superblij mee zijn.

@Mette12 klinkt ook erg lekker!

1 like

Spongecake gemaakt met woezel en pip. Zo leuk om te prutten met de kleurtjes dat het mooi wordt

65 likes

Mooi zeg!

3 likes

Heel erg leuk!

4 likes

Amandel sinaasappel rozenwater cake met pistache en rozenblaadjes erop

39 likes

Vanochtend shortbread gemaakt. Ik had te weinig roomboter dus heb het aangevuld met margarine. Denk dat het resultaat met alleen roomboter beter is.

28 likes

Had een paar weken niet gebakken, maar back at it! Koekjes met gekarameliseerde amandel en rozijnen. In het recept (Hairy Bikers uiteraard haha) stond dat het voor 24 koekjes was, maar ik heb er 18 uit gekregen (maar ik heb ze ook lekker groot gemaakt). Ik heb er eerst 6 afgebakken en voor de overige 12 zit het deeg in de vriezer.

Ik vind ze heel lekker! Wel heel zoet en ze doen me grappig genoeg denken aan de witte chocolade macadamia koeken van de Subway. Misschien dat ik de volgende keer de amandelen alleen niet zo karameliseren zodat het iets minder zoet is en de smaak er misschien wat meer doorheen komt. Maar: zeker een goed recept voor de zoetekauw!

20 likes

Ziet er heerlijk uit! Ik dacht dat boek even op te zoeken maar ze hebben zo veel boeken geschreven, uit welke is dit?

1 like

Als ik brownie maak, zijn het eigenlijk altijd de brownies van rutger en die moet 40 minuten in de oven. Dat gaat altijd prima met mijn ovenschaal en mijn oven. Nu wil ik eigenlijk het beslag halveren en door de ene helft ingredient X doen en door de andere helft ingredient Y, en dan samen in een ovenschaal met wat aluminiumfolie ertussen zodat de twee helften niet mengen. Zouden jullie dan iets met de baktijd doen?

1 like