Nee want je hoeveelheid is hetzelfde!
Mensen ik heb eindelijk weer een oven .
Hij lijkt klein maar m’n ovenschalen passen er gewoon in en zelfs m’n grootste taartvorm! Meteen zin om te gaan bakken, mss maak ik zo even koekjes.
Haha ja is ook zo! Deze komen uit Hairy Bikers’ Brilliant Bakes.
Ik maak in de vier punten een knip met een schaar zodat ze in de hoeken kunnen overlappen! Je zou het bakpapier ook in twee stroken kunnen knippen en ze er als een kruis in kunnen leggen, eentje over de zijkanten heen en de ander over de kopse kanten.
Ik vet mijn bakvorm ook altijd in, dan blijft je bakpapier netjes zitten en weet je zeker dat de hoekjes ook goed gaan.
Vegan saucijzenbroodjes met peasmaker stukjes en Italiaanse kaasstengels. Even snel snel, en ze zijn nog wat bleek. Maar zo blij met m’n nieuwe oven!!!
De vorm waar ik afgelopen september zo hysterisch over was, is momenteel niet beschikbaar in Europa maar komt als het goed is terug eind dit jaar, rond september / oktober. Afgelopen jaar is de bakvorm de winkels uit gevlogen, begreep ik van Birkmann.
In Canada is de vorm ook te koop onder een ander merk (President’s Choice), en ik heb nu een listing gevonden op eBay waar ze bizar goedkoop zijn, zelfs met verzending naar NL:
Mochten er hier nog mensen de vorm graag willen, voor ongeveer 38 euro inclusief verzenden is hij momenteel nog beperkt beschikbaar.
Ik had afgelopen jaar contact gekregen met een Amerikaanse vrouw van in de 70 die de vorm ook graag wilde om met haar kleinkinderen te gebruiken, maar het nergens kon vinden in Amerika. De Canadese webshop van President’s Choice wilde niet naar Amerika verzenden. Toen ik de listing zag heb ik haar meteen benaderd alleen ze begreep niet hoe ‘the eBay’ werkte. Daar heb ik haar doorheen gepraat en nu komt de bakvorm ook naar haar toe.
Ik heb gisteren weer een workshop gedaan met mijn moeder. Dit keer gingen we kleine vlaaitjes maken want dat heb ik (shaaaame als Limburgse) nog nooit gedaan. We maakten een kruimelvlaaitje en een kersenvlaaitje. Ik vond het heel leuk om te doen en viel me alles mee qua moeilijkheid! Alleen het correct uitrollen van het deeg was even lastig in het begin. Mijn kersenvlaaitje had onder andere wat meer suiker bovenop kunnen gebruiken maar ik ben wel enorm trots op mijn kruimelvlaaitje!
Eindelijk weer eens koekjes gebakken, dat vind ik toch wel het állerleuskte. Dit keer de subway achtige koekjes die @FrauHelga hier ooit deelde
Oeh wat zien die er heerlijk uit!
Koekjes bakken vind ik ook het leukste, daarna tulbanden.
Wat leuk, waar heb je deze workshop gedaan?
Bij De Bakwinkel in Dieteren. Vorig jaar heb ik daar ook een Nordic Ware workshop gedaan en het is echt heel leuk!
Dit recept is het! Soft and Chewy Chocolate Chip Cookies - Fitwaffle Kitchen
Ik heb ze 10 min gebakken maar zijn nét iets harder dan de subway koekjes geworden, zou dus eerder de 8 min aanhouden.
Ik zou dit zo graag ook in het noorden doen
Of een weekendje Limburg plannen!
Wat is jullie favoriete recept voor chocoladetaart?
Ik heb nog geen favoriet recept maar The Anna Edit had laatst een recept van Nigella Lawson gemaakt op Instagram en die leek me heerlijk. Met Guinness erin, maar dat schijn je niet te proeven. Maar dus wel met alcohol, dat moet je maar net willen
Deze zijn echt top, zelfs als niet bakker lukken deze prima.
Vond ze heel makkelijk inderdaad! En zo fijn met gesmolten boter, vind koude boter mixen altijd meer gedoe haha
Verdampt die guiness denk je? Degene voor wie ik hem wil maken drinkt niet.
Ik zou dan wat anders kiezen als diegene er echt strikt op is om 0,0% binnen te krijgen. Het meeste zal verdampen en je zal er niet dronken van worden, maar helemaal weg is het niet.