@MadameMignon ik ben het inderdaad hiermee eens. In dat geval zou ik een andere kiezen. Of wie weet is het effect hetzelfde met een donker 0.0 bier
Deze!
Deze:
Maar ik houd meer van taarten met krokante bodem en ben wat minder van cakeachtige taarten
Heel fudgy
Mijn Albert Heijn had kleine springvormpjes van 12cm in de aanbieding voor 2 euro, dus heb er twee gekocht en een klein taartje gemaakt. Ik ben nooit zo handig met bakken, basis van de cake is gewoon koopmanmix en mn botercrème is een beetje geschift volgens mij maar vind 'm toch best leuk geworden en hij is ook erg lekker!
Kamillecake met een klein beetje amandelbotercreme en perzikvulling
Ik ben glutenvrije soezen aan het bakken, maar er is iets fout gegaan ergens in het proces Hopelijk smaken ze wel, ga ze morgen afmaken.
Huh ze zijn misschien niet helemaal mooi glad, maar dit ziet er best goed uit toch? Goed gerezen en dat lijkt me het belangrijkst om ze te kunnen vullen haha. Of mis ik iets?
Nigella heeft ook een recept voor chocoladetaart zonder alcohol erin. Haar Devils’ Food Cake. Die is echt fantastisch!
Nee daar heb je helemaal gelijk in! Het lijken alleen net tijgersoezen haha, helemaal gebarsten en onregelmatig.
Edit:
Vullen ging echt super goed! En de smaak was ook precies zoals ik hoopte. Goede compensatie voor oranjetompoucen die ik niet meer mag eten
Ik had dit recept gebruikt voor het soezendeeg: Glutenvrije soezen, basisrecept - Marike Bol
En deze voor de vulling, maar dan zonder boter en likeur: Sinaasappel banketbakkersroom recept
Dit recept voor de cake zelf, deze is echt heel lekker smeuïg en blijft een paar dagen lekker. Ik had hem gevuld met de frosting van Nigella’s Devil’s food cake.
Wat leuk dat je hem ook gaat maken! Het is zo’n lekker recept.
Jazeker, ik heb het recept geheel gevolgd, en 180 ml melk gebruikt. Ik koos voor halfvolle koeienmelk.
Wat leuk!!! Hoe heb je dat gedaan?
Dankjewel! Ik kwam het tegen op Instagram.
Ik zal wel de ingredienten keer 1.5 doen. Bij ons was het wel een dunne sponscake geworden.
Omgggg! Wat een leuk idee dit. Nu wil ik dit ook zo snel mogelijk gaan proberen
Het is echt zoooo leuk! Ik wacht je foto’s af
Stitch approves!
Vraagje hier: mijn zoontje wil graag als hij jarig is (mini) appelflappen trakteren op school. Als ik ze zelf maak zijn ze alleen de volgende dag nooit meer zo knapperig. Ik verpak ze altijd luchtdicht in een trommel, maar toch zijn ze wat slapjes dan. Is dat te voorkomen, of kan ik dan beter appelflappen bestellen bij de bakker ofzo (van de bakker of supermarkt zijn ze wel altijd nog knapperig de volgende dag)?
Je zou ze kunnen invriezen de dag van tevoren en op de dag zelf nog even in de oven als je daar tijd voor hebt ‘s ochtends
Zoete aardappel brownie (best lekker maar ook wel erg veel agave en dadels erdoor) en ontbijttaart met bloemkoolrijst en havermout. Die taart is voor m’n dochter, de brownie eet ik zelf ook.
Disclaimer : ik streefde niet per se naar een gezonde brownie maar ik had nog een zoete aardappel liggen waar ik mee wilde bakken. En als ik nou iets minder zoetstof erin had gedaan had ik toch makkelijker meer stukjes aan m’n dochter gegeven.