Ik heb ze wel eens gebakken en ik houd ook 500 gr bloem met 7 gram gist aan. De basis is een vrij standaard brooddeeg, dus dat is dan een prima verhouding. De eerste rijs doe je in principe tot het deeg in volume is verdubbeld, dus nu het in huis wat kouder is kan dit zomaar ook langer dan een uur duren. Die 10 minuten zijn in ieder geval niet voldoende. Verdubbelen kan zeker!
Thanks!
Ik had de worteltaart van Rutger gemaakt, maar hij had nog geen roomkaas topping en m’n man had er al een stuk uitgehaald
Dus heb nu alleen deze foto, want daarna had ik m snel aangesneden en nu istie dus al op het viel in ieder geval in de smaak
Jij hebt tenminste een foto. Ik had hem ook gemaakt en bedacht pas toen hij op was dat ik nog een foto wilde maken😂
Ohhh wat ziet die er leuk uit! Heel mooi afgewerkt juist. Lijkt me erg lekker!
Dit boek klinkt echt fantastisch!
Ik had zin om alvast wat te proberen. Dus ik heb een chai-olijf olie cake gemaakt, eerste keer dat ik zon soort taart maak dus ik ben er heel blij mee!
De grote taart heeft een laag van bruine boter met sinaasappel en de kleine taart is een soort sinaasappel upside down cake. Als botercreme heb ik chocolade-espresso botercreme gebruikt, alleen die stomme spuitzak ging vrijwel direct kapot (iemand nog een aanrader voor een goede spuitzak? Die van de blokker is dus prut).
Nu alleen nog bedenken hoe ik deze taart op ga krijgen haha!
Ik heb voor een koekjesrecept deels medium rye flour nodig. Nu zag ik bij Holland & Barrett volkoren roggemeel, maar is dat hetzelfde? Wat moet ik hebben en waar kan ik dat makkelijk halen in een fysieke winkel (dus niet bij de molen in huttemekut zeggen)?
Anders even naar de bakker!
Voor zover ik heb begrepen is dat light rye flour bij ons heet roggebloem, medium is volkoren roggemeel, en dark is roggemoutmeel. Dus je zit goed!
Ik heb vorig jaar in mijn kerstbox deze chai suikerkoekjes gedaan (zonder de icing), die vond ik heel chill omdat ze best basic zijn maar iets uitgesprokener dan normale suikerkoekjes door de chai spices.
Misschien gingerbread cookies? Niet heel moeilijk, wel lekker kerstig en heel wat anders dan op je lijstje staat
Deze zijn supersimpel en heel bijzonder van smaak, zeker als je een bol nootmuskaat (dus niet een voorgemalen potje) gebruikt. En je kunt het deeg prima uitsteken in een mooi vormpje.
Tahin koekjes van Ottolenghi zijn erg lekker en cranberry witte chocolade koekjes van Laura’s Bakery.
Ik gebruik de wegwerp spuitzakken van de action. Niet duurzaam, maar vind ze wel fijn. Het wassen van spuitzakken heb ik ook geprobeerd, maar vond het geen succes
Ja die herbruikbare van de Hema heb ik, maar die vind ik echt zeer matig
Speculaasjes? Gingerbreadmannetjes?
Mocht je een sligro pas hebben/kunnen aankomen, ik haal de mijne daar, ze zijn van het merk One Way. Ze staan overigens ook op bol:
Ik wil binnenkort een taart maken bestaande uit pandancake met een vulling of botercreme. Heeft iemand dat wel eens gedaan hier? Of een favo recept/smakencombi met pandan?