Nooit gemaakt, maar ik had in Singapore een keer een pandancake met kokosbotercrème en gula melaka karamel(palmsuiker) vulling en dat was echt heerlak.
Over kokos gesproken, ik heb langgg geleden in de supermarkt een pot kokoscreme gekocht om te gebruiken als beleg. Ziet er uit als olie maar smelt niet bij kamertemp. Weet jij of het wordt verkocht in NL… wil t zo graag weer eten maar kan t nergens vinden
Ah wat top! Ik zat al een denken aan een kokosboterscreme. Dat ga ik maar proberen dan. Die karamel klinkt ook hemels. Ik ga op onderzoek uit hoe ik het in elkaar ga flansen.
Waren het meerdere lagen trouwens? Of gewoon pandancake met creme en karamel als topping?
Even in mijn stories archief gesnuffeld.
@Jeezlouiz was het kaya? Of echt soort chocopasta maar dan kokos?
Nee was geen kaya, ik zie nu dat 1 webshop het verkoopt als kokosnootpuree/moes denk dat dat het was!
Ok heb je toevallig een foto/ linkje want het klinkt als iets wat ik ook wil proberen haha. Ben dol op kokos.
Ik deel je kokosliefde
Denk dat dit 'm is
Of
Weet iemand hier wat het verschil is tussen de Kitchenaid Artisan en de Artisan premium?
Als ik zo kijk op de site lijkt het enige verschil dat er bij premium een extra kom (3L) en spatschild bij zit. Machine is volgens mij hetzelfde, maar misschien weet iemand anders hier een ander verschil?
Iemand tips om een cake goed uit de Nordic Ware te krijgen? Eerste keer ging perfact, schoongemaakt mey afwasmiddel, en sindsdien blijven ze allemaal plakken. Is het beter deze vormen alleen te spoelen met heet water?
M’n gewone vormen geven nooit problemen.
Welke methode gebruik je?
Als ik goed inboter en bebloem heb ik zit probleem eigenlijk nooit.
Ik gebruik bakapray en een beetje bloem. Heb dit normaal ook nooit, alleen met de Nordic Ware. Wel had ik de laatste keren vrij vloeibaar deeg, misschien is dat het wel.
Ik heb gezonde muffins gemaakt, maar ik mis de suiker. Dus alleen lekker wanneer je er poedersuiker of honing overheen doet. Ook een beetje droog
https://www.dekokendezussen.nl/recepten/gezonde-avocado-muffins-met-blauwe-bessen/
Ik heb gisteren een zoet gezouten taartje gemaakt van pijnboompitten, walnoten en rozemarijn met daarbij een milde blauwe kaas. Het idee is dat je dat dan tegelijkertijd eet. Super lekker als dessert vond ik, want was combinatie van kaasplank en zoet. Recept is van Claire Saffitz.
@Qwerty123 geen tips qua andere vulling maar je kan ook je recepten houden zoals het is en dan hier en daar tussen je lagen een versteviging aanbrengen met bijv. een taart karton en van die staafjes/staven. Die heb je oa van plastic maar las laatst iemand die daar kitkats voor gebruikte zo kun je de taart misschien hoog houden als je recept verder bevalt?
—
Iemand een heilige graal qua spatel? Mijne is net gebroken toen ik bloem voor m’n mengsel aan het spatelen was
Ja dat dus! Ik kwam niet op de naam. Ik heb die zelf nog nooit gebruikt, maar m’n schoonmoeder doet dat wel altijd.
Omg dit wil ik hebben
Holy shitballs