Baktopic #3

Thanks ladies! Heb t uiteindelijk met een heet mes gedaan en gewacht tot t mes door de chocolade heen was gesmolten, en toen ging t goed

Was heerlijk! Geen fotos gemaakt helaas

2 likes

Haha ik had precies hetzelfde laatst. En daarvoor ook met zijn wortels. Heb de peren gebruikt voor de tarte bourdaloue van Rutger. Ik heb ze alleen niet gepocheerd, omdat ze al veel te zacht waren. Was opzich wel lekker, maar het blijven peren

9 likes

Ik bak niet zoveel maar door dit account heb ik echt gekregen om te bakken! Haar taarten zijn echt fantastisch. Mijn doel is om met kerst deze te maken Aimee France on Instagram: "Chai cake, lavender cream cheese filling, brown butter salted espresso dark chocolate buttercream. Decorated with gem marigolds and dried chamomile."
Maar ik heb nog nooit botercreme gemaakt :sweat_smile:.

3 likes

Dat klinkt lekker! Ik volg voor botercreme vaak de instructies van rutger bakt (of die lees ik dan nog extra door). Ik vind zijn instructies namelijk altijd erg duidelijk en foolproof.

5 likes

Morgen jarig dus een cheesecake met lemon curd voor mezelf gebakken in mijn eerst taart stolp ooit! Vind t er zo fancy uit zien.

63 likes

:drooling_face::drooling_face::drooling_face: ziet er fantastisch uit. Alvast van harte gefeliciteerd!

2 likes

Gefeliciteerd! Lekker genieten!

3 likes

Wat is jullie favoriete cheesecake recept? Ik bak vaak die van Bagels & Beans maar ben wel eens toe aan wat anders.

1 like

Ziet er goed uit! Heb je een recept?
Alvast gefeliciteerd! :partying_face:

1 like

Yess!

3 likes

Ik maak altijd witte chocoladecheesecake als basis en dan doe ik steeds wat anders als topping

4 likes

Vandaag kwam ik een vriend van mijn man tegen en die vroeg wanneer ik die lekkere ‘rumcake’ weer eens ging maken. :pleading_face: Hij bedoelde de Indische cake (Koningskroon) die ik eerder dit jaar had gemaakt. Hij zei dat hij zelden zoiets lekkers had geproefd! Echt zo’n leuk compliment.
Helaas moet hij nog even geduld hebben want mijn keuken is nog niet klaar. We zitten wel in de opbouwende fase dus dat is fijn, ik verwacht binnen 3-4 weken weer te kunnen koken en bakken in de nieuwe keuken.
En ik heb er ook enorm veel zin in, momenteel mis ik het echt.

Het doet me goed dat er, ook al bak ik nu niet, wel aan mijn baksels wordt gedacht, en ik kan niet wachten om weer te beginnen. :heart:

35 likes

Jaaa doen. Het is zo lekker. Koningskroon lijkt een simpele saaie cake maar echt, het is de perfecte combi van boterig, zoet en iets zurig door de frambozenjam. Je moet alleen wel van rum (of een andere likeur naar keuze) houden. :sweat_smile:

5 likes

Ik vond het niet moeilijk om te bakken. Het is aardig wat werk, maar het werk is niet moeilijk.
Wel heb je er een speciale vorm voor nodig om het bakken makkelijk te maken, maar je kunt ook omrekenen en snijden.

Hier staat mijn recept:

Mocht je er geen zin in hebben om te bakken, in de grotere steden zijn diverse toko’s die ze verkopen per plak! En Toko Lo verkoopt het ook en stuurt per post. Dat kan met Koningskroon prima want die moet sowieso na bereiding even rijpen.

2 likes

Voor wie interesse heeft. De Toetjesbijbel is nu te koop.

9 likes

Leuk! Gaat op mijn lijstje voor Sinterklaas.

1 like

Als ik mensen blij wil maken maak ik een klassieke appelcake :blush:

23 likes

Aardappelzetmeel lijkt er volgens mij het meest op. Maizena is ook zetmeel namelijk. Apart dat het er überhaupt door moet trouwens…

3 likes

Kan in principe beide, maar omdat ik met bloem ervaring heb (en met maïzena) zou ik bloem aanraden.

1 like

Vraagje: morgen wil ik simit bakken. Het recept dat ik eigenlijk wilde gebruiken heeft 1000g bloem en 7g droge gist voor 10 stuks, het hoeft maar 10 minuten te rijzen. Vrijwel alle andere websites zeggen 500g bloem en 7 gram gist voor 10 stuks en 1 uur laten rijzen. Dat laatste lijkt me eigenlijk met mijn zeer beperkte bakervaring ook veel logischer. Of niet?

Kan ik ook 1000g bloem en 14 gram gist 1 (of 2?) uur laten rijzen voor het dubbele aantal broodjes?