Baktopic #3

Hoe is deze? Ik vind tulbanden vaak zo droog, maar deze lijkt me echt leuk voor Sinterklaasavond!

Ziet heel lekker uit!
Is deze van het recept van Paulines keuken?

3 likes

Nee, van familie over de kook maar wel geinspireerd door paulines keuken met de amandelmeel en het schaafsel…

2 likes

Ik heb nog geen idee. Hij gaat morgen mee naar het werk, dan laat ik het wel even weten!

1 like

Ik gebruik deze van de Blokker en ben er tevreden over!

4 likes

Holy shitballs

1 like

Is dit goed? :joy:

2 likes

Naar mijn idee mag je geen bakspray gebruiken in Nordic ware (maar weet het niet zeker) ik doe dat dus niet. Ik vet hem in met of vloeibare boter of roomboter even zacht gemaakt en dan goed met zo’n kwastje in alle randjes, en soms (ligt er aan welke vorm) ook nog bloem.

2 likes

Ja!:fire:

2 likes

Ja dat las ik ook maar bij navraag gebruikte ‘iedereen’ dat wel. Eerste keer ook gedaan, en toen loste hij perfect. Ik heb hem nu ipv met afwasmiddel afwassen, alleen met heet water afgewassen, kijken of het volgende keer beter gaat! En anders ga ik dat inderdaad proberen!

2 likes

Kerstkoekjes gebakken.
Ik was er niet helemaal bij met m’n hoofd en daardoor is echt vanalles mis gegaan. Boter in de kom en wilde het laatste zakje vanillesuiker er bij gooien, maar pakte perongeluk een zakje gist. Dat was m’n laatste boter dus ik heb de boter afgespoeld :joy: vond het ook zonde om alles weg te gooien. Uiteindelijk had ik daardoor ook te weinig vanillesuiker. Recept niet goed gelezen, had het ei al bij de boter en suiker gegooid, terwijl eerst de boter en suiker samen gemixt moesten worden dus het werd ook geen lekker deeg en zo ging het maar door :sweat_smile: uiteindelijk alsnog een prima koekje geworden

14 likes

Ik denk dat de crisp croissants uit elkaar halen niet heel lekker gaat werken, ze zijn al gerezen in deze vorm. Dus ik kan me voorstellen dat het dan niet zo mooi wordt. Ben het met je eens dat het croissantdeeg uit de supermarkt niets is (of ja, prima in de categorie vies lekker, maar het is geen croissantdeeg haha). Online zie ik dat Tante Fanny ook vers croissantdeeg heeft, ik vind dat merk altijd wel goed. Dus je zou daar een poging mee kunnen wagen, maar ik heb er zelf dus nog geen ervaring mee.

https://www.jumbo.com/producten/tante-fanny-vers-gistdeeg-met-roomboter-500g-515418ROL?channable=02a13d696400353135343138524f4c55&gclid=CjwKCAiApvebBhAvEiwAe7mHSEihRBT-KNsdiS55-G14iw6zFXRUg4_YxtwEdm3IUWn-G9jMOZZCwhoC7MIQAvD_BwE

1 like

Oh sorry, ik zat te zoeken op vers croissantdeeg en toen stond deze bovenaan. Maar je hebt helemaal gelijk, deze lijkt me niet geschikt. Heb je wel eens zelf croissantdeeg geprobeerd te maken? Het is op zich niet heel moeilijk, het kost alleen wel wat meer tijd. Verder kom ik alleen die danerolle achtige blikjes tegen.

1 like

Past hier wel denk ik, net een baktotaal bouwhuis mysterybox besteld waar sowieso een nordic ware vorm in zit. Ben heel benieuwd!

13 likes

Ooh thanks! Ik heb hem ook besteld.

2 likes

Yes, ik ook!

1 like

Heel leuk! Laten jullie de inhoud zien? Te nieuwsgierig…

4 likes

Heb ik wel een keer gedaan! Gewoon met dat croissantdeeg uit die plofdingen, ik weet even niet hoe ik het anders kan omschrijven haha.

Deeg eruit halen, randjes dichtknijpen en dubbel vouwen. Vervolgens nog even goed aandrukken met een deegroller en er rondjes uitgestoken. Gebakken in olie en goed laten uitlekken en afkoelen.

Leuk! Ik zag dat hij al snel uitverkocht was. Ben erg benieuwd wat erin zit

5 likes

Yes ga ik doen :partying_face: