Baktopic #3

Ah dat klinkt fijn. Ik heb mijn pannen altijd goed behandeld dus hopelijk kan ik ze straks nog gebruiken. :crossed_fingers:

2 likes

Volgens mij is dit ook meer aan de hand bij keramische kookplaten

1 like

Dit kun je testen met een magneet. Als ze plakken, werkt de pan. En met een beetje dikkere bodem is krom trekken niet meer zo’n probleem, dat is vooral bij goedkope pannen met dunne bodems.

1 like

Wij zijn ook overgegaan van gas naar inductie, en behalve de grillpan (en de tajine, uiteraard) werken alle pan nog. Voor die tajine hebben we zo’n adapterplaatje gekocht en dat werkt (tot nu toe) erg goed.

2 likes

Ik zou met pannnen die eerder op vuur gebruikt
zijn wel van die inductieplaatmatjes ertussen leggen tegen het krassen.

1 like

Goeie tip, dank je wel!

Fijn om jullie ervaringen te lezen.

Deels.
Linksboven is een compacte conventionele oven met grill. Linksonder is een multifunctionele oven.
Rechtsboven is een heteluchtoven die snel op temperatuur komt. Rechtsonder is een sudderoven waarin je langzaam gerechten kunt laten garen.

In principe kunnen alle ovens gebruikt worden voor ‘gewoon’ bakken. Stel dat ik een cake aan het bakken ben op 170 graden in de ene oven, dan kan ik in een andere oven tegelijk een pizza afbakken op 220 graden.

Er zitten o.a. functies in als borden warmen, stomen, stoven, grillen, ontdooien en deeg laten rijzen. Hoe, wat en waar moet ik allemaal echter nog uitzoeken. :smiley:

Edit: Engels filmpje gevonden:

16 likes

Ik vind het zo leuk dat je zo enthousiast bent, het werkt echt aanstekelijk, ik ben ook helemaal blij voor je dat je hem snel kunt gaan gebruiken!!

8 likes

Superlief, dank je wel :heart:.

2 likes

Straks wel een actie foto posten he :wink:

1 like

Zeker! :smiley:

3 likes

Jij bent echt living de bakdream straks!!!:partying_face:

8 likes

Meerdere ovens lijkt me mega handig. Ik droom echt van een grote keuken om in te bakken (ik haat koken :joy:)

1 like

Ik kan je in ieder geval vertellen hoe niet :joy:. Ik heb een lade in de keuken, twee curver boxen onder de oven, twee lades in een kast boven, een hele verzameling bakvormen onder het logeerbed en twee dozen op zolder. Ik ben nog op zoek naar een huis met een passende keuken haha.

6 likes

Ik had een bakvormenkastje in mijn vorige keuken maar die was al snel te klein, omdat die ondiep was.
In mijn huidige keuken heb ik gekozen voor kastjes die tot aan het plafond komen en dus een stuk hoger zijn dan de vorige. De ruimte boven de koelkast is uitgevuld met een kastje er boven. Ook nu komt er een bakvormenkast die een stuk dieper is.

Op Pinterest en FB zie ik weleens dat fanatieke bakkers hun Nordic Ware-vormen bijvoorbeeld aan de muur bewaren. Leuk idee want dan is je tulband zowel bakvorm als decoratief. Maar ik denk dat dat niet in elke keuken werkt en het kan ook onrustig ogen natuurlijk.
En ik ken mensen die een trapkast, garagekast of kelderkast voor bakvormen gebruiken omdat het in de keuken niet past.

3 likes

Ik heb 1 diepe plank in mijn kast voor bakspullen en alle ingrediënten heb ik in zo’n doos:

Hierdoor kan ik alles makkelijk eruit trekken en op de keukentafel zetten. Bakvormen en beslagkommen heb ik gestapeld ernaast liggen.

Op een plank in de berging heb ik nog 2 dozen staan: voorraaddoos en decoratiedoos. In de decoratiedoos zitten ook kleine bakvormen (bijv. tartelette vormen) en koekjesuitstekers

4 likes

Ik heb 1 kast voor al mn bakspullen. Ik probeer bakvormen zoveel mogelijk in elkaar te passen maar die kast word toch al snel chaos. Ingredienten zoals vanillesuiker, gist, bakpoeder etc in plastic mandjes (die kan ik makkelijk schoonmaken) en bloem in een weckpot (past ong 1 kilo in). M’n grote zakken bloem (ik koop het per 5 kilo) bewaar ik in de trapkast en vanuit daar vul ik die weckpot bij.

2 likes

Ik heb bakvormen enz in de kast boven de koelkast liggen en in de oven. Als die niet aan staat kan je er prima spullen in bewaren. In de kast nog een soort van orde in de chaos door bakjes te gebruiken voor kleine vormen en bonbonvormen. Verder is het vooral een kwestie kast open, rommelen en gauw weer dicht.
Producten om te bakken heb ik gewoon in de voorraadkast. Of nou ja gewoon, ik heb 3 kasten waar voorraad in staat. 1 kleintje, 1 middel en 1 groot. Dus het is wel een beetje zoeken soms.

2 likes

Morgen nog even glazuren :smiling_face_with_three_hearts:

Vanille-thee mini tulbandjes van Miljuschka.

42 likes

Wat een mooie vormpjes, ziet er heerlijk uit!

2 likes