Baktopic #3

Thanks! Hier ging de blokker vorig jaar helemaal verbouwen dus was veel sale met 1+1 gratis. Dus heb twee van dezelfde bakvormen (6 tulbandjes per bakvorm) voor iets van €5 gescoord. Zijn van kaiser, had ze nog nooit gebruikt.

Denk dat ik ze wel ietsjes te lang gebakken heb, zijn ietwat donker. Morgen even checken :grin:

5 likes

Voor diegene die het cheesecake recept wilde :slight_smile: deze stond ook afgelopen zomer op onze bruiloft, het is mijn man zijn favoriete taart :wink:

18 likes

Dit ga ik sowieso tijdens m’n verlof maken. En dan gewoon helemaal alleen opeten.

6 likes

Dankje! Heeeeel veel zin om deze te maken!

3 likes

Dat ziet er heerlijk uit, welke thee heb je gebruikt?

1 like

Kan iemand die weinig bakt, hier veel aan verprutsen?

1 like

Gingerbread-rum havermoutkoekjes met pecannoten en rozijnen

8 likes

Oh deze is zo lekker!

Voor de liefhebbers: baktotaal bouwhuis heeft een decemberkalender met kortingen enzo in hun nieuwsbrief. Vandaag een kortingscode voor eetbare strooisels.

2 likes

Ik ben altijd van mening dat iedereen het moet kunnen als je doet wat er staat. Het ziet er niet altijd even mooi uit, ook bij mij is deze 1x niet zo goed gelukt omdat de cheesecake laag veel te zacht was.
Maar de smaak is altijd lekker! Dusja gewoon doen! En anders kan je altijd even Help roepen, hier of bij mij :wink:

1 like

Wat is jullie favoriete recept voor chocolate chip cookies?

Ik maak elke keer weer een andere maar ik vind ze nooit écht perfect.

Heb je die van Annabella’s geprobeerd met gebruinde boter? Gewoon kaneel en pecannoten weglaten, en enkel chocolade naar keuze gebruiken. Die vind ik fantastisch.

Verder dit recept van Dorie Greenspan (dat zij heeft doorontwikkeld vanuit het originele Nestlé Tollhouse recept:

Hier de uitgeschreven versie.

En deze Subway-versie vind ik goed:

https://www.youtube.com/shorts/u_njTscxy1s

2 likes

Die van Annabella zijn die pecan cookies die hier vaak gemaakt worden toch? Ik zal er eens naar kijken!

Ook naar de rest trouwens. Ik ben nu bezig met dit recept:

Met pure chocolade chips en karamel stukjes, ik hoop dat het bittere en zoete goed bij elkaar past. En dan wel een nachtje koelen en hopelijk genoeg over hebben voor de vriezer. Hij heeft een goede rating en ik had voldoende boter in de koelkast haha, dus ik ben benieuwd. Ik gooi er sowieso nog wat kosher zout overheen, want er zit echt enorm veel suiker in.

1 like

Soft chocolate chip cookies van (volgens mij) Pinch of Yum. Zijn een soort spakenburgs-hart variant van de CCC en ik vind ze echt zo lekker

1 like

Ik heb ooit deze op Pinterest gevonden en die vind ik heel lekker, goed chewy en niet al te zoet

2 likes

Yes. Dat deeg alleen is al zo verschrikkelijk goed, en leent zich goed als basis om mee verder te experimenteren.

2 likes

Eens! Ik heb met dit recept als basis laatst carrot cake cookies gemaakt en dat werkt ook perfect. Zo fijn dat de basis niet al te zoet is, waardoor je goed kunt variëren met allerlei soorten vulling en chocolade

4 likes

Ok, dat geduld had ik dus niet. Morgen verjaardagsvisite en ja dan moet er wat lekkers op tafel he. Dus de carrotcake-cheesecake staat nu in de oven. :partying_face: ben heel benieuwd.

Ondertussen staat er een supermarkt bossche bol in de koelkast want dat is het enige gebak wat m’n stiefvader lust. :upside_down_face:

@DrWrenKingston welke creamcheese frosting gebruik jij voor erover nog?

Edit: laat maar! Heb het recept gevonden die bij deze taart hoort. Morgen afmaken. Ruikt echt heeeeeerlijk.

4 likes

Ik sta 's nachts nog mijn laatste batch marshmallow koekjes af te bakken. Mijn planning is wel eens beter geweest :sweat_smile:. Wel lekker!

25 likes

Is dit een eigen recept of heb je een linkje :heart_eyes:

————-

Ik heb deze gebakken en heb alleen maar complimenten gehad:

https://www.instagram.com/p/Ck5CfEKNNhX/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

4 likes

Sortedfood! How to make Pizza Dough at Home... Like a Chef | Sorted Food - YouTube

Ik heb de speculaasappeltaart van Laura’s bakery gebakken voor sinterklaas

8 likes