Baktopic #3

Ik ben een grote fan van de brown butter pecan koeken die we hier een keer als challenge hebben gemaakt. De bruine boter smaak vind ik zo geweldig dat ik het nu bijna altijd zo maak bij andere koekjes. Nu kwam ik dit filmpje tegen op tiktok. Je kunt dus volle melkpoeder ook karameliseren en bewaren voor dezelfde smaak blijkbaar, alleen veel handiger. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd maar als het werkt lijkt me dit een geweldige tip om in koekjes en cakes ed. te gebruiken.

https://vm.tiktok.com/ZMFgn9qnm/

4 likes

Maar is dat melkpoeder niet heel slecht verkrijgbaar in NL? Ik heb het idee dat ik het ooit zocht voor een recept en toen echt nergens kon vinden…

1 like

Te krijgen in de supermarkt (hier in ieder geval bij de AH). Ook bij de Turkse supermarkt.

3 likes

Inderdaad ik koop het ook bij de AH merk Two cows :grin:

2 likes

Waar is de foto?!

2 likes

@FrauHelga heb je het ah kerstservies al gezien? Mooie blauwe bloemen zag ik! Dat servies van vorig jaar, die groene, hebben ze ook weer

5 likes

Ik dacht dat @Bunnyslippers dat eens had gedaan.

2 likes

Ik had vandaag de lava cakejes gemaakt uit de toetjesbijbel (ik had dat ‘kerstpakket’ gekocht) maar ik vond ze echt niet lekker? Heeft iemand een ander succes recept? Het was de eerste keer dat ik ze ook maakte en heb enkel winkel lava cakejes op of in een restaurant heel soms maar dit was echt niks, snap er niks van want rutger is eigenlijk altijd top haha.

Wel perfect gebakken!

1 like

Bezoekje aan AH staat morgen op de planning. :nerd_face:

4 likes

Het smaakte nergens naar? Ik had zelfs chocolade van callebaut haha. Gewoon totaal niet chocolade achtig ofzo.
Mijn man zegt ook geen smaak geen chocolade te vinden. De structuur was wel prima het mondgevoel

Heb je er wel een beetje zout in gedaan? Dat maakt ook een wereld van verschil. Anders heb ik nog wel een recept van mijn werk die lekker is, die kan ik straks wel even opzoeken als je wilt. Ook leuk om een keer te proberen: een blokje witte toblerone in het midden doen voordat je hem gaat afbakken, dat is echt mega lekker.

5 likes

Ja had er inderdaad zout ook bij gedaan. Alles leek gewoon goed. En maar 30 gram bloem.

Als je wilt graag! Want wil hem nu nog eens proberen snel haha.

1 like

Ik wil dit. Die recepten zijn altijd :drooling_face:

3 likes

Uiteindelijk zo’n potje gekocht, maar was moeilijk te vinden. Ik ben langs 5 toko’s geweest :joy:

1 like

Ik heb ze ooit gemaakt met een recept van de Coop, maar dat was met iemand anders en diegene had het recept.

https://www.coop.nl/recepten/lavacakejes-met-kaneelijs/4680
Het is een tijd geleden en wij hadden toen een papieren recept, maar dit zou hem kunnen zijn

Volgens mij staat er oo keen recept in de chocoladebijbel, maad die heb ik nog nooit gemaakt

2 likes

Ik heb ‘m overigens nog nooit gemaakt!

2 likes

Als kerstpakket kan ik een aantal keukenapparaten kiezen, waaronder een broodbakmachine en zo’n mixer met zo’n kom (kitchenaid achtig maar dan veel goedkoper natuurlijk). In de reviews lees ik dat de broodbakmachine helaas niet bevalt en niet meer kan bakken dan 400 gram tegelijk. Die mixer vind ik wel interessant. Hebben jullie zo’n ding en werkt dat goed? Pakt het ook alle randen mee en kun je er ook goed brooddeeg mee kneden?

2 likes

Om wat voor merk mixer gaat het? Er zit toch wel wat verschil tussen mixers. Ik heb zelf een kitchenaid. Daar kun je brood mee kneden, maar er zijn apparaten die er meer in uitblinken

Zou even goed kijken naar de specificaties van de mixer, dus hoe krachtig die is. Kunnen lang niet allemaal een brooddeeg aan

4 likes

@Schaakmat @Druppels als ik de foto’s vergelijk is het deze: Tristar MX-4830 Keukenmachine - 3.5 liter - 6 snelheidsinstellingen - 3 verschillende... | bol.com

2 likes