Voor het eerst een pandancake gemaakt. Wel goed gelukt, maar de volgende keer wil ik echte pandanbladeren gebruiken. Het recept is van Rutger Bakt.
En de suikerkoekjes van Laura’s Bakery. Blijft een top recept. Wel de boter gebruind als probeersel
Voor het eerst een pandancake gemaakt. Wel goed gelukt, maar de volgende keer wil ik echte pandanbladeren gebruiken. Het recept is van Rutger Bakt.
En de suikerkoekjes van Laura’s Bakery. Blijft een top recept. Wel de boter gebruind als probeersel
Dit is zo leuk
Zo leuk dit! Heel mooi gemaakt.
In de Kookmutsjes bakgroep op FB is ook al zoveel moois te zien in dit thema.
Ik heb nu mijn nieuwe fornuis een ruime week in gebruik en ik ben verliefd. Inductie valt me reuze mee, ik had gedacht dat ik langer moest wennen. Maar het voelde al vrij snel vertrouwd. En het is zo veel makkelijker met schoonmaken na het koken!
De ovens heb ik al gebruikt voor hartige gerechten. De ovens hebben veel power zeg. Omdat ik er nog geen cakes en koekjes in heb gebakken kan ik daar nog niet heel veel over zeggen, maar dat staat zeer binnenkort op de planning (voor Kerst nog).
Bakken ging niet omdat mijn KitchenAid nog in een verhuisdoos stond. Die is er inmiddels uit, opgepoetst en wel, dus die mag binnenkort weer aan het werk.
Ik ben zo benieuwd naar je keuken. Heb je er misschien fotos van of een voorbeeld wat je heeft geïnspireerd?
Het was zonder karamel, hij staat in zijn boek en (gok ik) niet online. Dus hij was saai saai haha
Ik zag het ook in de kookmutsjes groep! Daar heb ik mijn inspiratie vandaan
Foto’s volgen spoedig, 1 kant is namelijk nog niet afgewerkt. Daar komt een kast op maat en plintjes e.d. moeten nog geplaatst worden. De keuken die ik heb is de Stensund van Ikea in mintgroen, met zwarte / antraciet accenten en een houtkleurig aanrechtblad. Ik zal kijken of ik vandaag of morgen wat detailfoto’s kan maken.
Mijn voornaamste doelen in de keuken waren opbergruimte (voor mijn bakspullen) en hoogte want ik ben lang. Dat laatste is nu al een verademing, ik hoef niet meer krom te staan bij het koken!
Voor in de boom heb ik 2 Nordic Ware ornamentjes gekocht! Mini tulbandvormpjes in zilver. Mijn favoriete vorm (Heritage) zit er ook bij.
Ik kocht ze bij Habitas.
Ik hoop dat een van jullie een geniaal idee heeft, heb al lang lopen googlen maar ik komer niet uit.
Ik heb heel veel kruidnoten over.
Nu heb ik volgende week kijkmiddagen bij mij in de klas, groep 4, en ik dacht misschien kunnen we van te voren cake maken waar we de kruidnoten in verwerken.
De meeste recepten die ik vind hebben echter “een handje pepernoten” en daar schiet ik niets mee op.
Weet een van jullie een geniaal, niet te ingewikkeld recept?
Eens met @Pantalones. Ik zou ook zoiets doen of een trifle/tiramisu achtig iets maken waar je dan de kruidnoten in gebruikt als koekje. Arretjescake is ook een goede denk ik!
Kan het aan de chocolade hebben gelegen? Dat je een ander merk of iets probeert? Ik vind het ook altijd een tip om wat espresso korrels toe te voegen. Dan proef je geen koffie, maar de chocolade krijgt wel een beetje meer diepte in smaak. Wat zout ook doet bij zoete koekjes.
Voor het bakken met chocolade heb ik dit in mijn voorraadkast staan:
1 zo’n staafje is voldoende voor 1 recept.
Arretjescake met kruidnootjes is inderdaad heel lekker!
Ik heb nog een Duits recept voor het opmaken van overgebleven kerstkoekjes.
2 posts onder de post die ik noem staat ook een video voor de werkwijze.
Brownies?
Of een chocolade bark
Kan je dan niet een recept voor speculaas cheesecake volgen? Er zit weinig verschil tussen die twee koekjes.
Het was totaal mislukt! Volgende keer weer gewoon met boter
Even wat detailfoto’s van een hoek die al afgewerkt is:
Overigens ben ik helemaal niet goed in zelf dingen combineren. Ik kan als het gaat om interieur heel lastig inschatten wat bij elkaar past, als ik het niet bij elkaar zie. Dat plaatje kan ik slecht in mijn hoofd maken, ik heb er geen gevoel voor.
Het werd bemoeilijkt door het feit dat de keukenkastjes niet in een RAL-kleur zijn dus dan moet je tegels en een vloer uitzoeken met iets dat in je hoofd zit. De kleur was namelijk nog niet officieel uit, dus ik kon ook geen blokje meenemen in de juiste kleur.
Ik heb veel gehad aan deze productfoto van IKEA zelf:
Die metrotegels vind ik fantastisch maar had ik niet blind durven kiezen, ik heb het echt aan de hand van deze foto gedaan. De vloer en het aanrechtblad idem dito.
De greepjes had ik al gekozen voor ik het model keuken zeker wist, dus dat was een leuk toeval.
Het fornuis is antraciet, terwijl ik steeds crème in mijn hoofd had. Maar nu ik alle kleuren in het echt zie ben ik enorm blij met de keuze voor antraciet omdat dat het geheel wat stoerder maakt naar mijn mening.
Als de sierlijstjes en plintjes etc geplaatst zijn zal ik nog wat foto’s schieten.
Oh en als ik terug in de tijd kon had ik in 2011 geen knalroze KitchenAid gekocht maar een wat neutralere. Maar een andere kopen vanwege de kleur is me te gortig, ik ben te gehecht aan dit hysterische ding.
Ik was op zoek naar een vegan en glutenvrij koekjesrecept en kwam hierbij uit: Blueberry Cookies | Vegan & Naturally Blue! - Justine Doiron. Ik heb net gemaakt, maar de koekjes zijn echt heel erg uitgelopen, ze zijn max 3 mm dik. De vegan chocolade (jumbo huismerk) die ik gebruikt heb lijkt ook niet echt geschikt voor in de oven. Glutenvrije bloem heb ik van Koopmans. Iemand tips over wat er mis is gegaan? Ik heb iets te veel verschillende nieuwe dingen geprobeerd om zelf echt conclusies te kunnen trekken
Wat mooi!!!
En dat fornuis, ziet er schitterend uit, zo strak in lijn met je aanrecht.
Je kunt altijd kijken of je je KitchenAid tweedehands voor een goede prijs kwijt kan, en dan met dat geld, een nieuwe kopen. Dan is de klap niet hard, eigenlijk net als je met een nog goede, maar wat verouderdere telefoon doet?
Ik heb de complimenten overgebracht naar mijn man. Was nog een hele klus.
Deze KitchenAid heb ik bij elkaar gespaard met bak-bestellingen en ik was destijds zo trots dat ik eindelijk een echte KitchenAid had. Ik denk niet dat ik haar ooit weg kan doen. Ze heeft me ook nog nooit in de steek gelaten, al die jaren heeft ze het uitstekend gedaan.
Ik heb weleens filmpjes gezien van mensen die een KitchenAid overspuiten, dat is misschien nog een optie.
Maar heel erg is het eigenlijk ook niet. Uiteindelijk is de keuken vooral om gebruikt te worden en is het geen showroom.
Nee zeker niet weg doen dan! Ik vind het heel tof staan die felle KitchenAid zo bij de rest.
Ooo wat ontzettend mooi! Heel veel bakplezier in je nieuwe keuken