Misschien deze? Ik heb deze al een paar keer gemaakt en vind hem heerlijk!
Ik eet vandaag: Megakruidnoottruffels #AlbertHeijn Megakruidnoottruffels recept - Allerhande | Albert Heijn
Ik bak dus regelmatig brownies, cakes of taarten maar zodra er een deegroller bij komt kijken gaat het mis. Het blijft aan de deegroller hangen, met bakpapier ertussen verschuift het, de hele keuken ligt vol met bloem en ik besluit na afloop altijd weer, voortaan iets maken zonder deegroller. Maar ik wil met mijn kind koekjes bakken met vormpjes. Iemand een briljante tip?
Ik denk, deeg uit de koelkast gebruiken, beetje bloem op je werkblad en ook op je deegroller?
Ik doe ook maar wat hoor en soms helpt het en soms ook niet…
Deeg goed koelen, bloem op het werkblad en bloem op je roller. Maar vooral echt goed gekoeld deeg, want met te zacht/warm deeg is niet te werken
@Soy.peor Een familielid vraagt mij of ik kourabiedes wil maken, Griekse kerstkoekjes. Ik heb ze nooit gegeten en nooit gebakken en moest aan jou denken. Heb je die weleens gegeten en zijn ze de moeite waard?
Mocht je nog een authentiek familierecept hebben, dan hou ik me zeker aanbevolen. Anders ga ik voor deze denk ik:
En als je op een plank werkt, doe een vochtig doekje of keukenpapier tussen de plank en het aanrecht, dan schuift de plank niet
Nooit gegeten haha. Ik ben zelf fan van galakto boureko. Er staan wat recepten online.(Tip doe wat honing bij de siroop)
Ik denk dat ik die weleens in een Grieks restaurant heb gegeten! Die was inderdaad bijzonder lekker.
Iemand een tip hoe ik 25 van deze dingen kan “serveren”/meegeven naar de school van m’n dochter. Ik heb geen cake pop standaard oid.
Misschien een blok oase bekleden met een leuk stofje of van dat sneeuw ‘’doek’’ en ze daar in prikken?
Edit: @DrWrenKingston @Bunnyslippers hierbij het recept voor het chocolade lava taartje.
Coulant van chocolade
50 gram eidooiers
3 eieren
75 gram suiker
20 gram suiker voor de bakvormpjes
170 gram pure chocolade
170 gram boter
40 gram boter om in te vetten
75 gram bloem
zout
- Smelt de chocolade en de boter au bain-marie en laat iets afkoelen.
- Klop de eieren met de 75 gram suiker en de dooier luchtig met een garde. Het eimengsel moet lichtgeel en stevig zijn.
- Zeef de bloem.
- Spatel de chocolademassa voorzichtig met een spatel door de geklopte eieren.
- Zeef de bloem opnieuw, maar nu boven het chocolademengsel en meng voorzichtig. Meng er ook een snufje zout door. (pas op de klonten)
- Smeer de vormpjes van onder naar boven in met wat gesmolten boter, vul ze met suiker, giet de overtollige suiker er weer uit.
- Vul de vormpjes met het chocolademengsel tot 1 cm onder de rand
en bewaar in de koeling.
A la minute
8. Bak de coulant 12 minuten in een op 170ºC voorverwarmde oven en controleer of de bovenkant licht gestold is. Laat ze 2 minuten afkoelen, haal voorzichtig uit de vormpjes en serveer direct.
Lees net je berichten. Welk potje heb je gebruikt uiteindelijk? Ik wil binnenkort ook weer een pandancake maken, heb het jaren geleden wel eens gemaakt mbv zo’n kartonnen pak van de toko.
Of een meloen/knolselderij oid door de helft doen, aluminiumfolie eromheen en dan gaatjes er in prikken. Piepschuim kan ook. Ene bananendoos en dan op de kop zetten, gaatjes in de bodem prikken en dan daar de stokjes inzetten
Ik heb even gezocht op artikelnummer en het is deze: Pandan Pasta 25ml Koepoe Koepoe - Tokogembira.nl
Volgens mij hebben ze het ook wel bij Amazing Oriental, maar daar was ik niet in de buurt
Ik ga deze proberen! Voor hoeveel personen is dit recept?
10 haha, grote hoeveelheden op mijn werk.
Domme vraag misschien maar via google krijg ik alleen maar alternatieve voor bakboter. Ik wil van die simpele cupcakes maken maar ik heb nog maar 115 gram ongezouten roomboter ipv de benodigde 150. Kan ik de rest aanvullen met smeerbare ongezouten roomboter of is dit heel dom?
haha ja ook dat heb ik niet in huis, alleen maar olijfolie en ik heb echt geen zin meer om naar de winkel te gaan want heb net uitgebreid gedoucht en al en had zoiets van oeh skere cupcakes maken uit 'n pakje maar als ik niet alle ingrediënten in huis heb, dan houdt 't op. Bedankt voor het meedenken!
Of het recept iets verkleinen totdat je die 115g nodig hebt?
Even van alle hoeveelheden 2/3 deel nemen. Je kunt 2/3 van het hele recept maken, op basis van 100 gram boter. Dan maak je wat minder cupcakejes?