Baktopic #3

Oh ja ik kan het recept ook wel verkleinen met de hoeveelheden die ik voor de andere ingrediënten nodig heb. Ga ik toch maar een beetje frutselen haha! Thanks voor de input allemaal :blush:

4 likes

Ik heb dat weleens gedaan en tenzij het niet van die pro active dieetboter is kan dat wel gewoon hoor! Ik had gewoon een pakje bona ofzo

Ik heb het alleen van de kerstboompjes, maar denk dat de mutsjes hetzelfde gaan.

2 likes

Gisteren heeft RutgerBakt ook een recept hiervoor geüpload!

2 likes

Ik heb vorig jaar een machine van Panasonic gekregen, die bevalt goed. Weet zo niet welke maar volgens mij hebben ze meer types en zit er niet superveel verschil tussen.

1 like

Mocht je een pas hebben van de Sligro: zij verkopen een paar dupes van Nordic Ware en die waren een stuk goedkoper (15-20 euro). Weet niet of daar ook veel inflatie op zit, en ook niet hoe de kwaliteit verschilt van nordic ware maar ik vind ze erg fijn!

3 likes

Heb sinds kort een nordic ware vorm na jarenlang een goedkope tulbandvorm gebruikt te hebben en vind het wel echt een verschil. Heb er nu 3x mee gebakken, alle baksels waren goed en gelijkmatig gaar binnen de baktijd en makkelijk te lossen. Met m’n vorige vorm was dat allebei wat onvoorspelbaar

7 likes

Ik heb donuts in de oven staan (ergens goedkoop een donut vorm op de kop getikt) om eens te proberen. Volgensmij wordt het cake in donutvorm but okay.

Heb ik een recept gevonden waar staat 11/4 cup milk
Dus ik aan de slag met mijn bakje 1/4e cup en dat 11 keer vullen… maar er zat maar 1 ei in t recept. Duurde tot cupje 9 tot ik er achter kwam dat het waarschijnlijk 1 + 1/4e cup moet zijn :joy::joy:

4 likes

Nice! Ik heb de braided bundt. De heritage en brilliance staan nog op mijn verlanglijstje

2 likes

Ik heb meerdere vormen van Nordic Ware en voel inderdaad echt verschil. Het zijn stevige, solide vormen waar de meeste baksels uit glijden. En als je ze goed behandelt, gaan ze je leven lang mee.
Ze zijn prijziger dan een merkloze tulbandvorm en ik snap dat de prijs mensen tegenhoudt, maar de vorm betaalt zich uiteindelijk wel terug vind ik.

De Heritage is mijn favoriete vorm.

1 like

Ik heb gisteren deze simpele amandel poppy seed cake gemaakt in een nordic ware vorm en dat maakt hem gelijk zoveel specialer. Gedetailleerdere vormen zijn wel moeilijker te lossen, maar deze vorm is bijv heel makkelijk. Ik vind het 100% het geld waard.

34 likes

@Tjiftjaf ik wilde dit ook tippen haha. Ze zijn €14,95 excl. btw, dus dat is goed te doen! Zeker een aanrader om lekker mee aan de slag te gaan, dan kun je later altijd nog investeren in een duurdere.

7 likes

Is er iemand hier die aan de hand van een recept kan vertellen voor hoeveel personen een taart is :sweat_smile:? Ik heb een recept gevonden wat ik graag wil maken voor kerst maar ik heb dan 12 stukjes nodig, maar in het recept staat niet voor hoeveel personen en degene die het gepost heeft reageert niet

3 likes

Ik wil wel meekijken. :blush:

3 likes

Dankjewel! Ik heb ook een screenshot van de bakvorm gemaakt, misschien kun je daar iets mee :joy:

1 like

Dit is de 10 cups.

3 likes

Als ik de grootte van het bakblik vergelijk met de voet van de KitchenAid gok ik dat die 26 cm is, en dat je er 8 mooie punten (dus voor 8 personen) uit kan halen.
Je kan het natuurlijk zo groot of zo klein snijden als je wil, 12 punten gaan hier ook wel uit. Maar dan zijn de porties wat kleiner uiteraard.

1 like

Dankjewel! Super lief dat je mee wou denken :blush:

2 likes

Ik heb nog even verder gezocht en dit recept is bijna identiek:

Die is voor 8-10 personen. :blush:

1 like

Ohh top! Dan houd ik deze gewoon aan, dankjewel voor je hulp :blush:

2 likes