Beetje een late reactie, maar dit klinkt echt hemels, stop je blokje dan in het vormpje voordat je gaat afbakken?
Niet mijn mooiste taart dat ik heb gebakken, maar goed het smaakt. Passievruchten taart met rum gekarameliseerde ananas
Jaa! Ik vul het vormpje tot net onder de helft met beslag, daarna doe ik het blokje erin en vul ik hem tot iets onder de rand met beslag (3/4)
Ik probeerde die meringue kerstboompjes op een stokje te maken volgens dat recept van Rutger bakt, maar ik krijg de meringue mix niet stijf genoeg. Ik volg het recept gewoon, heb alles goed schoongemaakt en drooggemaakt… Extra lang lopen opkloppen want ik las op andere sites dat je dan gewoon moet doorgaan, maar er gebeurt gewoon niks, het blijft bij ‘soft peaks’. Ik gebruik overigens een handmixer. Ik heb ze wel gebakken (en nu poging twee aan het afbakken) en ze worden wel lekker, maar het lijken bijna gesmolten boompjes
Iemand een idee wat ik verkeerd doe?
Nee er zat geen eigeel in, daar heb ik goed op gelet. Ik deed de suiker er inderdaad in één keer in, zou dat het kunnen zijn?
Ohhh duidelijk, ik ga het morgen nog een keer proberen Dankjewel!
Mijn zoontje is begin januari jarig. Ik wilde eigenlijk iemand inschakelen om een thema taart te maken, maar diegene kan helaas niet. Nu zit ik te twijfelen of ik het zelf niet kan… ik kan wel een beetje bakken, maar ben ook hoogzwanger en wil het mezelf niet te moeilijk maken.
Dit is m’n inspiratie:
Wat denken jullie, is dit een beetje te doen? Kan ik op bepaalde manieren het misschien makkelijker voor mezelf maken? Vraag me ook af of ik hiervoor echt speciale bakvormen oid moet aanschaffen, of ander materiaal, of dat het met een basic bakasortiment ook lukt.
Dit ligt denk ik echt 100% aan de ervaring die je wel of niet hebt
Haha was ik al bang voor. Ik heb in het verleden vaak cupcakes gebakken en ook wel af en toe een taartje met fondant bijvoorbeeld… maar nooit zoiets
Waarschijnlijk dan suiker te snel toegevoegd en/of niet op het juiste moment. Eiwit moet een soort van open gaan, waardoor het suiker kan opnemen. Het helpt om eerst klein beetje te mixen, dan langzaam suiker erbij en dan lang doormixen. Dit kan wel 10 minuten duren. Door lang te mixen sluit uiteindelijk het eiwit weer en houdt het het suiker (en lucht) vast, waardoor het stevig blijft.
Je moet het je voorstellen als een rondje die eerst gesloten is. Door het kort te mixen gaat het rondje wat open en kan het zich vullen. Door nog langer te mixen sluit het rondje weer.
Hoop dat je mijn uitleg snapt
Ik denk dat dit met minimale effort goed na te maken is. Zou een dripcake kopen van de Hema, daar een ‘hap’’ uit nemen en van die cake of gelijkkleurige cake/muffin verkruimelen op de taart. Autotjes er bij en klaar.
Ik vind die taart zelf niet zo lekker, maar de kinderen en wat volwassenen vonden 'm prima. Voor mezelf zou ik dan gewoon een andere taart bakken die vooral lekker smaakt (of kopen natuurlijk)
Bedankt voor je uitleg! Hoeveel moet ik het opkloppen voordat ik het op de pan met heet water zet? Of gewoon zonder au Bain marie? Volgens dat recept van Rutger bakt ga je het namelijk eerst verwarmen en daarna pas het opkloppen.
Ohh dit is wel een hele goede tip inderdaad! Dank je wel. M’n man komt ineens met de suggestie om het hier bij een klein bakkerijtje eens na te vragen, of ze zoiets kunnen maken voor een leuke prijs. Als dat niet te doen is, regel ik idd gewoon dit voor de kinderen en iets anders voor de volwassenen. Heel fijn, want dat moet in ieder geval goed komen!
Houd er wel rekening mee dat je die dripcake vooraf moet bestellen
Haha yes, I know! Ik heb nog twee weken km het te regelen, dus dat gaat goed komen! Thanks!
Iemand nog een lekker vegan bortelbrood recept? Ik wil met kerst wat bakken, maar mijn zusje heeft alweer het nagerecht geclaimd :p. Nu bedacht ik me dat ik ook lekker brood kan bakken voor erbij! Ik dacht nu zelf aan jalapeño brood met roze peper boter, maar wil dat eigenlijk met zuurdesem maken, maar ik ben opzoek naar nog wat inspiratie.
Heeft iemand al eens zelf bao buns gemaakt? Wij willen dit als voorgerecht met kerst maken. We hebben een stoommandje en het deeg zelf zal hopelijk geen uitdaging zijn (we maken vaker diverse soorten brooddeeg), maar ik lees overal dat het toch nog best een hit-or-miss kan zijn. Iemand ervaring?
Ik heb het wel een paar keer gemaakt (recept uit de broodbijbel). Nooit problemen mee gehad, het kost alleen wat tijd. Maar dat is altijd met brood.
Ik heb het een keer gemaakt en vond het vrij makkelijk. Volgens mij heb ik het toen met een Youtube video gedaan maar ik weet niet meer welke (er zijn er gelukkig genoeg).
Bij mij gaat het eigenlijk altijd zonder problemen en iedereen vind het altijd lekker ook!
Ik weet niet of je nog op zoek bent naar een recept maar ik vind deze fijn: