Dan ging het met de kokosvulling gelukkig wel goed. Voor de ganache had ik kokosmeel gebruikt en werd het dus een deegbal ipv een vloeibare ganache. Volgende keer ga ik ook voor de ganache de kokosrasp gebruiken en hopelijk lukt het dan. Thanks!
Bedankt voor de tip! Het zal nog wel even duren voordat ik een poging waag, maar hij staat op mijn lijstje
Ik heb net heel holland bakt gekeken, maar vind de meeste van die spektakelstukken vaak zó lelijk afgewerkt. De tijdsdruk werkt natuurlijk ook niet mee, maar sommige baksels zijn echt niet netjes 🫢
Mocht je in de buurt van Den Haag wonen en het willen proberen, ze verkopen het bij Julia indosweets!
@FrauHelga het recept voor koningskroon had je al eens gedeeld toch? Ik kan hem niet vinden op koningskroon en indische cake. Of ik kijk heel scheel.
@zaatar maak je dit jaar weer zo’n pakket met allemaal koekjes? Ik ga misschien wel wat koekjes bakken voor vrienden, vond dat een heel leuk idee. Alleen niet zoveel als jij had want wat een werk.
Ja! Wilde net komen posten dat ik vandaag ben begonnen hahaha, zo leuk dat je het vraagt.
Ik heb vandaag vier soorten koekjesdeeg voorbereid: de brown butter pecankoekjes van de beginpost, de chai gingerbread die ik laatst linkte, een gekaramelliseerde witte chocolade+tahin-deeg en een zwarte sesam+pure chocolade-deeg. Laatste twee nog nooit gemaakt, dus ik ben benieuwd hoe ze gaan worden. Alles ligt nu in de vriezer om woensdag en donderdag te worden gebakken.
Verder bak ik dan ook nog nog brownies met hazelnoot, boterkoek, spritsen met chocolade en cantuccini! Maar die beslagen en degen zijn minder fijn om vooraf te maken, dus die maak ik en bak ik dan meteen af.
Yes!
De zoekfunctie vindt soms niet alles merk ik.
Ooh klinkt echt heerlijk! Ga je het eindresultaat weer delen
@FrauHelga ah dankjewel! Eens kijken of dit lukt voor kerst. Zou het met een ronde 24 vorm dan kunnen of moet het 26 zijn? Edit: sorry noem je al in je recepten post. Ik heb twee vormen van 20 cm dus ga even kijken hoe ik het kan doen. Bedankt!
Yes zeker, ben nog goed aan het nadenken over hoe ik de boxes ga decoreren en indelen, maar vrijdag zullen er foto’s komen!
Yes 20! Ik zou dan het beslag en de vormen wegen zodat je precies evenveel in elke vorm doet. Dan krijg je mooi gelijke lagen.
Dank! Had dat dus helemaal gemist. Ga daar heen verhuizen voor het programma
Ahh helaas woon ik niet in de buurt. Ik kan wel eens kijken of er hier in de buurt een verkoper is.
Een appeltaart en gembercake met honing (uit het boek masterclass - cakes).
Ik kocht na lang twijfelen deze vorm, ben zo benieuwd!
Mini lemon drizzle cakes in de vorm van tulbandjes en huisjes.
Waar woon je? DOK in den haag verkoopt minitulbandvormen in de winkel
Ik zou even bij de Blokker kijken.
Deze is bij vandaag bestellen morgen in huis, of durf je dat niet aan? Kan ik me ook wel voorstellen haha.
Als je in omgeving Alkmaar woont mag je mijne ook wel lenen.
Ik heb hier in de stad (in Twente) bij verschillende Albert Heijn filialen mini bakvormpjes gezien, volgens mij geen tulbandjes maar kleine huisjes ofzoiets. Stond in zo’n kartonnen stelling, zaten ook spuitzakken met mondjes, gasbranders, bakringen en koekvormpjes in.
Ik zag bij de ah ook nog mini tulbandjes
Ja bij blokker heb ik ze vorige week nog gezien!