Baktopic #3

Maar als ik van die vers opgeklopte slagroom koop hoef ik het zelf toch niet meer opnieuw op te kloppen?

Overigens ik zou deze fout ook sowieso maken, dus thanks voor de tip :blush:

2 likes

Gok van niet, gezien het woord opgeklopt. Maar dat heb ik nooit gekocht/gebruikt

2 likes

Ik ga het wel zien hahah. Heb de hele zaterdag de tijd en anders koop ik wel vienetta (grapje) :rofl:

2 likes

Nee deze hoeft niet meer opgeklopt te worden. Dit is gewoon kant-en-klare slagroom in plaats van de vloeibare variant die je nog wel moet opkloppen.

3 likes

De karamel variant is weer wel geaccepteerd

2 likes

Weet iemand of deze te bikken is? Voor een amandel-appeltaart :blush:

2 likes

Deze vraag is 5 dagen geleden ook gesteld, zie de antwoorden op deze post:

Met een Hema- of Blokkervorm kan je ook echt wel een lekkere en mooie tulband maken, maar ik ervaar wel kwaliteitsverschil en ben daarom groot fan van Nordic Ware. Naar mijn mening is het zijn geld meer dan waard. Nordic Ware-vormen zullen niet snel gaan roesten of teruggaan in kwaliteit en gaan een leven lang mee.

3 likes

O, en ik ga toch wat bakken met kerst. Namelijk :drum:
Veganistische poffertjes. Mijn nichtje is allergisch voor ei, zuivel en soja. Hopelijk groeit ze er overheen.

4 likes

Dit heb ik compleet gemist. Dank je wel en dit is wel overtuigend genoeg!

1 like

Ik zou dan gewoon 1 mooie kopen eerst. Heb ik ook gedaan. Die heb ik nu al een paar keer gebruikt en ben er onwijs blij mee. Ga later denk ik een tweede kopen, maar is voor nu ook nog niet echt nodig. Met die ene kan ik al heel veel, geld meer dan waard.

1 like

Ik heb het in een glazen potje zitten (oud jampotje oid). Het is misschien niet per se beter (als in: de smaak zal wel iets anders zijn maar weet niet of het per se intenser is) maar wel goedkoper (voor mij)! Af en toe giet ik er wat wodka bij en als ik eens een verse vanillepeul gebruik stop ik die er ook bij in. Dus het is iets dat nooit op raakt. :smile:

1 like

Het is al heel lang geleden dat ik die heb gehad maar ik vond hem wel lekker toen. Zelf had ik er een kersenvlaaivulling op en slagroom. Ik heb hem ook eens gegeten als monchoutaart. Gewoon normale taart maken en dan dit als bodem ipv koekjes met boter. Het is wel handig om een frisse/wat vettige/romige vulling te hebben denk ik als tegenhanger van de bodem. Dan is het prima te doen

2 likes

Opgeklopte slagroom hoef je zelf niet te kloppen! Dat is al geklopt en kan je zo uitscheppen. Zie ook de beschrijving. Is best wel handig spul en lekker. Tenminste die vna melkunie ah weet ik niet maar gok van wel.

Edit: wat @Nashville zegt dus :sweat_smile:

3 likes

Ik vind ze zo ook heel leuk, maar misschien was het beslag te nat? Of gewoon niet geschikt voor een tulbandvorm. Ik heb zoiets ook wel eens gehad en toen was het meer te vergelijken met een brownie dan met een cake. Ook lekker, maar niet waar ik voor ging :smile:

2 likes

In opgeklopte slagroom zit wel vaak gelatine! Ik weet niet of je daar rekening mee moet houden?

3 likes

Je kunt met een elektrische handmixer ook prima meringue maken hoor. Heb je geen kitchenaid oid voor nodig. Holtkamp doet het op YouTube (kanaal Foodtube) ook altijd met een basic handmixer van de Blokker.

2 likes

Dus als er staat 200ml ongeklopt, zal 200gr geklopt ongeveer gelijk zijn?
1 zo’n verpakking is 260gr zie ik (en 500ml staat er).

@Sjern Thanks voor de tip, ik zie het. Wat gek eigenlijk…

2 likes

Die heb ik hier helaas ook niet :frowning:

1 like

Ik, die nooit bakt, heb impulsief allemaal koektrommeltjes gekocht die ik wil gaan vullen en wil geven aan vrienden die ik rond kerst zie. Stuk of 10 van die dingen gekocht, en ik heb gedacht dat ik 5 soorten koekjes erin wil doen…
Dus dat wordt tering veel bakken haha.

Anyway, hoe lang blijven koekjes vers als je ze luchtdicht bewaart? Want wil ze niet allemaal in 1 dag moeten bakken (want ik kan ook helemaal niet goed bakken) maar het voelt ook raar om vandaag al te bakken en dan zondag pas te eten.

Iemand goed advies hiervoor?

7 likes

Je kunt veel koekjes wel een tijdje bewaren, maar daar gaat de smaak niet echt op vooruit. Ik probeer het wel echt binnen vijf dagen te eten maar vers is het lekkerst.

Wat je kunt doen is deeg maken dat je kunt invriezen, dat staat vaak wel bij het recept of dat kan. Ik zorg dan dat ik alvast bolletjes hebt klaargemaakt zodat je niet weer hoeft te wachten tot het deeg ontdooit is. Dan kun je alles in 1 of 2 dagen afbakken.

Waar heb je de koekblikjes gekocht? Ik zoek nog een leuke manier om de koekjes die ik voor kerst bak te verpakken, maar wil ook niet al te veel geld uitgeven.

1 like