Deze vraag is 5 dagen geleden ook gesteld, zie de antwoorden op deze post:
Met een Hema- of Blokkervorm kan je ook echt wel een lekkere en mooie tulband maken, maar ik ervaar wel kwaliteitsverschil en ben daarom groot fan van Nordic Ware. Naar mijn mening is het zijn geld meer dan waard. Nordic Ware-vormen zullen niet snel gaan roesten of teruggaan in kwaliteit en gaan een leven lang mee.
O, en ik ga toch wat bakken met kerst. Namelijk
Veganistische poffertjes. Mijn nichtje is allergisch voor ei, zuivel en soja. Hopelijk groeit ze er overheen.
Ik zou dan gewoon 1 mooie kopen eerst. Heb ik ook gedaan. Die heb ik nu al een paar keer gebruikt en ben er onwijs blij mee. Ga later denk ik een tweede kopen, maar is voor nu ook nog niet echt nodig. Met die ene kan ik al heel veel, geld meer dan waard.
Ik heb het in een glazen potje zitten (oud jampotje oid). Het is misschien niet per se beter (als in: de smaak zal wel iets anders zijn maar weet niet of het per se intenser is) maar wel goedkoper (voor mij)! Af en toe giet ik er wat wodka bij en als ik eens een verse vanillepeul gebruik stop ik die er ook bij in. Dus het is iets dat nooit op raakt.
Het is al heel lang geleden dat ik die heb gehad maar ik vond hem wel lekker toen. Zelf had ik er een kersenvlaaivulling op en slagroom. Ik heb hem ook eens gegeten als monchoutaart. Gewoon normale taart maken en dan dit als bodem ipv koekjes met boter. Het is wel handig om een frisse/wat vettige/romige vulling te hebben denk ik als tegenhanger van de bodem. Dan is het prima te doen
Opgeklopte slagroom hoef je zelf niet te kloppen! Dat is al geklopt en kan je zo uitscheppen. Zie ook de beschrijving. Is best wel handig spul en lekker. Tenminste die vna melkunie ah weet ik niet maar gok van wel.
Ik vind ze zo ook heel leuk, maar misschien was het beslag te nat? Of gewoon niet geschikt voor een tulbandvorm. Ik heb zoiets ook wel eens gehad en toen was het meer te vergelijken met een brownie dan met een cake. Ook lekker, maar niet waar ik voor ging
Je kunt met een elektrische handmixer ook prima meringue maken hoor. Heb je geen kitchenaid oid voor nodig. Holtkamp doet het op YouTube (kanaal Foodtube) ook altijd met een basic handmixer van de Blokker.