Baktopic #3

Dankjewel! Klinken allemaal lekker! Kan je een tulband cake zonder problemen in een normale springvorm bakken of verandert er dan nog iets in baktijd oid?

Het kan in principe, maar afhankelijk van de inhoud / maat moet je waarschijnlijk wel de baktijd aanpassen inderdaad.

Weet je heel toevallig de maat van je springvorm?

Ik heb er een van 22 en een van 24!

1 like

Dan zou ik denk ik voor de frisse sinaasappelcake van Kookmutsjes gaan, die is voor 22 cm en dan hoef je geen baktijd aan te passen.

2 likes

Oh dat is helemaal super ja, dankjewel! Die wordt het :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Bij mij staat het gewoon op het aanrecht :woman_shrugging:
Geen idee of dat de smaak beïnvloedt

3 likes

Hallo!
Ik heb sinds een uur een kitchen aid - artisan - maar klopt het dan dat die zodra ik de stekker in t stopcontact doe aan gaat? Ook op stand nul?
Moet je dan altijd de stekker eruit halen om ‘m te stoppen :face_with_monocle:

Nee, op stand nul hoort ie niks te doen.

Ja, dat verwachtte ik ook. Maar hij gaat toch echt direct aan en die handel kan niet verder terug dan 0 :rofl:

Apart. Ik denk dat je contact met de winkel moet opnemen lijkt me een fout.

1 like

Wat apart inderdaad, op stand 0 hoort ie echt niks te doen.

Doen jullie je KitchenAid accessoires eigenlijk in de vaatwasser?

1 like

Nee, mijn vriend heeft de taak om die met de hand af te wassen. Als ik het zelf zou moeten doen zou ik het mss wel doen. Ik heb trouwens de porseleinen kloppers (behalve de whisk dan).

2 likes

Voor de aankomende kerstbezoeken heb ik uitdeelbakjes gemaakt. In de bakjes zit pure chocolade fudge met biscuit, noten en cranberry. Een witte chcolade fudge met gekonfijte kersen en (chocolade) suikerkoekjes.

Daarna alles netjes

ingepakt

75 likes

Wat een prachtige pakketjes! :heart_eyes:

Ik heb vanmiddag een koningskroon gemaakt, die staat nu af te koelen. Vanavond maak ik hem af.
Wat kan het een zoektocht zijn bij een nieuwe oven wat nu precies de goede stand is. Hij heeft absoluut power maar is trager en wat logger dan mijn vorige felle compactoven. De baktijd was ook langer. Heel logisch, het is nu eenmaal een grotere ruimte om te verwarmen, maar ik voel me er wat onzeker door en durf baksels nog niet blind in de oven te schuiven.

Het voelt een beetje alsof ik aan het daten ben en het voelt goed, maar ik moet de oven nog wel goed leren kennen en dat heeft tijd nodig. :sweat_smile: Maar ik ga er van uit dat dit een langetermijnrelatie wordt.

19 likes

Ik wel alleen de garde en de het schenkschild niet. Tot nu toe gaat het goed.

3 likes

Zoek de beschadiging. Helemaal zin om te gaan bakken!

16 likes

Tnx voor jullie snelle reacties!
Deze gaat terug, en we zijn net een uur gaan rijden om bij Oldenhof een andere te halen :rofl:

Ipv milkshake kleur, is het imperial Grey geworden. Alsof het zo moest zijn want die had ik nog niet eerder gezien maar gaat zoooo mooi bij ons keuken zijn :heart:

8 likes

Nou, die app doet het bij mij dus niet goed en de website gisteren werkte ook niet mee. Kijk ik net om te bestellen, zijn die sneeuwvlokken al uitverkocht :cry: :cry: :cry:

Edit: ja prut. Die heritage nw vorm is ook afgeprijsd. Valt blijkbaar ook onder kerst… what to doooooo.

4 likes

Ohhh wat zuur! Hopelijk komt er binnenkort nog een aanbieding.

De Heritage vorm kan ik van harte aanbevelen. Het was mijn eerste Nordic Ware-vorm ooit en ondanks heel veel gebruik is ie nog als nieuw.

And now we wait. Het lijkt nergens op maar het is zó lekker.

13 likes

Ik ben begonnen aan Chai Brulee taartjes van Ottolenghi als desert op eerste kerstdag. Verder ga ik niets bakken, heb 2 tulbanden gemaakt voor het kerstontbijt en daarvan kwam 3/4 terug dus we hebben nog genoeg te eten de komende dagen :drooling_face:

3 likes