Baktopic #3

Zoek de beschadiging. Helemaal zin om te gaan bakken!

16 likes

Tnx voor jullie snelle reacties!
Deze gaat terug, en we zijn net een uur gaan rijden om bij Oldenhof een andere te halen :rofl:

Ipv milkshake kleur, is het imperial Grey geworden. Alsof het zo moest zijn want die had ik nog niet eerder gezien maar gaat zoooo mooi bij ons keuken zijn :heart:

8 likes

Nou, die app doet het bij mij dus niet goed en de website gisteren werkte ook niet mee. Kijk ik net om te bestellen, zijn die sneeuwvlokken al uitverkocht :cry: :cry: :cry:

Edit: ja prut. Die heritage nw vorm is ook afgeprijsd. Valt blijkbaar ook onder kerst… what to doooooo.

4 likes

Ohhh wat zuur! Hopelijk komt er binnenkort nog een aanbieding.

De Heritage vorm kan ik van harte aanbevelen. Het was mijn eerste Nordic Ware-vorm ooit en ondanks heel veel gebruik is ie nog als nieuw.

And now we wait. Het lijkt nergens op maar het is zó lekker.

13 likes

Ik ben begonnen aan Chai Brulee taartjes van Ottolenghi als desert op eerste kerstdag. Verder ga ik niets bakken, heb 2 tulbanden gemaakt voor het kerstontbijt en daarvan kwam 3/4 terug dus we hebben nog genoeg te eten de komende dagen :drooling_face:

3 likes

Ik heb inmiddels 2 van de 5 koekjes af en het ging niet van harte :joy: God en dan morgen nog 3 WAAROM WILDE IK DIT het kost allemaal veel te veel tijd ook. Hoop dat ze tenminste wel lekker zijn.

15 likes

Herkenbaar haha. Ik heb gelukkig het meeste al gemaakt maar wil morgen ook alvast koken voor zondagavond dus ik sta de hele dag in de keuken (en ik ben zwanger en kan niet lang staan :grimacing: was ik oprecht even vergeten). Maar dan wel altijd leuk als iedereen lekker zit te eten.

En die ellendige afwas :grimacing:

3 likes

Wat heb je allemaal op de planning staan om te maken?

Misschien kan je het in Kerstmenu posten, ben altijd benieuwd naar mensen hun eten haha. Op zoek naar last moment inspiratie. Als je er zin in hebt uiteraard.

Ik had besloten om de kersttulband van Rutger te maken, maar ik zie nu dat je eigenlijk de avond van tevoren al het gedroogd fruit moet wellen. Kan dat ook korter dan een nacht? Ik wil hem namelijk voor morgen maken.

1 like

Ja dat kan hoor. Het is zijn iets aangepaste recept voor tulband uit de eerste aflevering van HHB ooit, en die tulband heb ik sindsdien al heel vaak gemaakt.
Hoe langer de vruchten wellen, hoe lekkerder, maar met minimaal 1-2 uur wellen zit je ook al goed.

2 likes

Klaar! :slightly_smiling_face: Wat een frustrerend gebakje eigenlijk. Van de 8 zijn er 2 gesneuveld dus die heb ik maar opgemaakt in een glaasje en neem ik die zelf :upside_down_face:

72 likes

Als je echt last minute moet wellen dan met warm water doen, een kwartiertje is dan genoeg.

3 likes

Bedankt voor jullie tips! Dan ga ik het proberen. Zoveel kan er ook niet fout gaan.

Ik ben benieuwd naar ieders kerst baksels!

2 likes

Deed ik wel (toen ik nog een vaatwasser had :sob:). Staat ook in de handleiding dat dat kan! Alleen de ballongarde niet

1 like

Ja ik doe alles erin!

2 likes

Dank voor alle antwoorden over de vaatwasser! Ik heb 2 RVS kommen en die heb ik er nu in gedaan. Scheelt toch weer wat afwas met de hand. De bisschopshaak, garde en schenkschild heb ik voor de zekerheid met de hand gedaan.

Dat is maar goed ook, want die mag NIET in de vaatwasser. Hetzelfde geldt voor de garde.

1 like

Oh dank! Ik heb de handleiding niet meer dus kon het niet checken.

2 likes

Alles uit de sale. :heart::christmas_tree:

25 likes

Weten jullie een fysieke winkel waar ze koekjes uitstekers in de vorm van een sneeuwvlok oid hebben? Iets met sneeuw thema. Bij de AH zijn ze ineens weg/uitverkocht

Het is niet voor kerst dus dus heeft geen haast voor vandaag gelukkig