Volgens mij heb die bij blokker en sostrene grene gezien. Edit: kan ook dille en kamille geweest zijn
Dezelfde tijd aanhouden en hierna kijken naar je cake. Dan per 10min of 5 min erin prikken. Zo zou ik het doen. Denk dat je sowieso wel 15-20 min bovenop je baktijd nodig heb extra.
Ik flikker alles in de vaatwasser (dus ook dat schenkschild en de ballongarde). Die garde geeft nu zwarte vegen af aan de bovenkant, dat is wel matig, maar het schenkschild zie ik niks aan. Zou ook niet zo goed weten waarom een stuk plastic niet in de vaatwasser kan.
Voor 1e kerstdag moet ik het dessert maken en ik ben voor de pavlova op de voorkant van de Allerhande gegaan. We gaan hem zo in de oven schuiven als die op temperatuur is. Tot nu toe gaat alles goed en ziet hij er mooi uit
We hebben een keer het lekbakje van de nespresso in de vaatwasser gedaan en dat dekseltje waar je koffiekopje op staat zeg maar is helemaal vervormd door de warmte van de vaatwasser waardoor de kopjes nu ín het lekbakje moeten staan En dat was gewoon op eco/50 graden programma.
Graag foto’s hier plaatsen als je klaar bent
Ik ook. Echt álles, alle deeghaken, kommen, schild, alle accessoires zoals de sinaasappelpers ect. Gaat prima!
Oh ik was redelijk gespannen maar alles lijkt tot nu toe te lukken! de cheesecake moet alleen morgen nog een fugde laagje, hoe snel hard dat uit in de koelkast? Heb rond half 11 de eerste visite en de taart moet eerst de hele nacht nog opstijven in de koelkast. Red ik dat als ik rond half9 erover giet?
Ik ben al bijna klaar met bakken alleen heb ik voor de babka dat recept van Cupcake Jemma gebruikt en die kon ik alleen in videovorm vinden. Daardoor was ik even vergeten dat ie 24 uur moet ‘rijzen’ in de koelkast maar dat red ik niet, ook morgenochtend heb ik geen tijd. Dus dan maar 6 uurtjes.
Had gewoon een ander recept moeten pakken want ik heb alles uitgeprint als een ware boomer, maar hier moet ik steeds de video voor kijken.
Hele lelijke foto maar mijn kersttaart:
6 lagen sinaasappel maanzaad cake met daartussen (om en om) sinaasappelcurd en cranberry-vanille coulis en afgetopt met meringue dat superlelijk is gespoten maar ik kon mijn spuitzak nergens meer vinden
En dan heb ik ook nog de kersttulband van Rutger, maar die staat op dit moment nog in de oven
Als je 'm buiten de koelkast laat rijzen gaat dat helemaal prima! Dan is het misschien in een uurtje of 2 al gedaan
Ik hoop dat ie een beetje mooi wordt, want onze nieuwe oven blijft gewoon niet op temperatuur Hij zakt steeds tot 116 en schiet dan door naar 148, terwijl hij op 135 ingesteld staat.
Heeft iemand nog een leuk en lekker recept voor kleine koekjes die ik cadeau kan doen? Geen dingen gedipt in chocola, want ik ben slecht in tempereren dus het smelt altijd iets. En ik wil het meenemen in het vliegtuig, maar ik denk niet dat het hoogteverschil of de druk invloed heeft op zelfgebakken koekjes?
Mijn ijs is mislukt gisteren voorbereid, maar moest het verwarmen tot de substantie van vloeibare custard. Ja, heb nog nooit custard gemaakt of gegeten
google hielp me wel iets verder dus dacht het goed te hebben gedaan maar niet dus. Net in de ijsbak van m’n kitchenaid gedaan en merkte direct al dat het vrij stevig was voordat het daarin ging. Eenmaal in die bak werd het super snel echt heel hard. Na een paar minuten draaien liep mn hele machine vast. Snel uitgezet want wil de boel niet slopen. Smaak was wel goed, dus heb het maar in een bakje gedaan in de vriezer maar goed… baal zó. Had nog minimaal 10min in die ijsbak moeten zitten.
Een beetje een mosterd na de maaltijd opmerking van mij, maar voor de volgende keer. Custard is ongeveer net zo dik als dikkige yoghurt of vla. Je kunt het nog wel schenken maar het is niet waterdun.
Ja, dat zag ik online ook maar denk dat ik het toch iets te dik heb laten worden. Ach, leer voor de volgende keer. Maar wel even balen. Dankjewel!
@FrauHelga De sinaasappelcake was megagoed gelukt, iedereen vond hem heerlijk! Dankjewel voor de tip
Mijn fudge laag op de taart is veeel te dik en onregelmatig. Sund, want verder ging het zó goed… nu hopen dat de 2e taart/toetje er beter uitziet vanavond.
Gisteren een glutenvrije chocoladetaart gemaakt met een mega dikke laag (kort) gebakken ganache. Recept van Miljuschka. Ben benieuwd. We eten hem pas morgen.