Baktopic #3

Proficiat, geniet ervan morgen !

2 likes

Ik heb ze allemaal afgelopen weekend gemaakt! En afgelopen week wat voorbereidingen zoals lemon curd, lange vingers etc. Gisteren moest ik het meeste doen maar was vroeg begonnen en had een hele relaxte bakdag (behalve 1 taart :see_no_evil:). Ik heb het mezelf ook niet moeilijk gemaakt met de taarten maar het ziet er wel ‘moeilijk’ uit (volg je het nog haha)

Foto’s gaan komen! Maar niet vandaag en morgen gok ik haha.

17 likes

Fijne dag vandaag!! :heart:

2 likes

Ik ben op zoek naar een recept voor hartige koekjes zonder kaas en bladerdeeg. Heeft iemand een idee?

Ik heb diverse boeken waarin recepten staan voor hartige koekjes, ik zal morgen even kijken. :blush:

4 likes

Oh super lief! Ik ben benieuwd :grin:

3 likes

Dat is nog best een lastige opgave, in vrijwel alle recepten die ik heb wordt een hoeveelheid parmezaanse kaas gedaan.

Jesse Szewczyk heeft sesame-scallion shortbead squares in zijn boek, en Dorie Greenspan heeft sesame sea salt cookies. Mocht je die recepten willen, dan kan ik je die wel sturen.

Verder vond ik nog deze link met goede reviews, wellicht is dat nog wat:

Andere ingrediënten die je nog zou kunnen proberen is stukjes bacon, rozemarijn, gedroogde uitjes, gerookte paprikapoeder of everything but the bagel seasoning. Dat laatste kan je in NL geloof ik niet kopen, maar er zijn wel recepten waarmee je het zelf kan maken.

5 likes

Ik maak de kerrie-kaas koekjes uit rutgers koekbijbel weleens, maar dan zonder kaas!

2 likes

Turkse sesamkoekjes misschien?

Er zitten niet veel kruiden in maar het is wel simpel en lekker, bijv dit recept:

Mn moeder heeft een soortgelijk recept en zij smeert ipv druivenmelasse, eigeel op de koekjes en gebruikt geroosterde sesamzaad als topping…

1 like

Zo ik kom even uit mijn bubbel haha.

Hierbij de taarten!
Lemon meringue slof, enorm succes altijd heb hem al meerdere keren gebakken en nog altijd niet zelf op haha ook die dag niet.
Anijs, kokos en limoen cake in Nordic ware brilliance bundt. Bij elke speciale gelegenheid geef ik mijzelf een bundt cadeau. Voor onze bruiloft deze.

Champagne Charlotte Russe van Rutger uit zijn bakbijbel

carrot cake cheesecake, ik wilde eigenlijk een andere maken maar met voorbakken en 2x andere proberen vind mijn man (:grin:) deze toch het lekkerst dus namen we gewoon deze!

En de showstopper, onze ‘bruidstaart’ een witte cake met een vleugje citroen, framboos bavarois, frambozen jam en witte chocolade botercrème. Mengelmoes van verschillende recepten naar 1 taart.
Hiervoor had ik hem nog niet proef gebakken, een biscuit wel maar die vonden we niet lekker erna alles gemaakt.
Kleine drama met de botercrème gehad die was te slap en de cake iets te zwaar waardoor het eruit kwam, hele taart uit elkaar gehaald een harde botercrème als dijk gemaakt en weer in elkaar gezet en ik dacht dit gaat er niet uit zien van binnen. Maar met aansnijden was er niks te zien van dit drama haha.

We hebben het ook als buffet opgezet, dus gasten mochten gewoon meerdere keren komen heb gehoord dat meerdere er 3 op hadden haha. De bruidstaart en champagne taart hoorde ik het meeste over terug.

Op mijn insta deel ik nog wat foto’s van ons zelf ook met de taarten mocht je benieuwd zijn :wink:

134 likes

Geweldig :heart: Wat een prachtige taarten heb je gemaakt.
Van harte gefeliciteerd nog!

4 likes

Waauw, gaaf! Ziet er super mooi uit! En ook leuk gedaan met die gedroogde bloemen!

3 likes

Wat prachtig! Jij wint de titel Meesterbakker, deze week!

Alle gekheid, wat ziet het er prachtig uit. Heel knap!

7 likes

:heart_eyes: Prachtige taarten! Ben eigenlijk wel benieuwd naar de overige foto’s, wat is je insta?

En gefeliciteerd nog!

1 like

Zoooo mooi!

1 like

Wauw, super mooi geworden allemaal. Ook bijzonder dat je je eigen bruidstaart(en) hebt gebakken. En natuurlijk gefeliciteerd met jullie huwelijk!

2 likes

Ja klopt, al was het wel mijn meest gestelde vraag die ik kreeg! Vele vonden het vanzelf sprekend dat ik het ging doen en een paar zeiden geef het uit handen haha. Maar ik had mij niets beters voor kunnen stellen, het is precies zoals in mijn hoofd en als ik dit bij een ander voor moet leggen moet je daar nog op hopen!

@Trademark marieke.bakt is mijn insta :slight_smile: hoop ook als ik uiteindelijk alle foto’s heb de taarten apart mooi op de foto’s te hebben.

Bedankt voor de felicitaties :smiling_face_with_three_hearts:

7 likes

Ik vind het zo stoer van je! Een bruiloft komt met de nodige drukte en stress, en ik vind het knap dat je het hoofd koel hebt weten te houden en zulke prachtige taarten hebt gemaakt. Het zijn echt plaatjes.
Voor andere bruiloften heb ik vaak gebakken (vaak ook taartbuffetten, wat mij meer ligt dan 1 hele grote bruidstaart, en dan kon ik lekker los gaan op allerlei verschillende soorten taart).
Maar voor mijn eigen bruiloft lukte het mij niet omdat ik teveel aan mijn hoofd had. :sweat_smile:

6 likes

Wat ziet dat er fantastisch uit! En natuurlijk ook van harte gefelicteerd, heel erg veel geluk samen gewenst.

2 likes

Ja dat zei ook echt iedereen haha. Ik heb ook ALLES zelf geregeld voor de bruiloft, enkel mijn ceremoniemeesters hebben de uitvoering gedaan op de dag zelf. Dus er zat wel wat drukte bij, maar ik dacht ook wat doe ik anders die dagen voor de bruiloft?? Daar word ik nog zenuwachtiger van.
Ik was ook wel veel chiller dan voor mijn vorige bruiloft denk het verschil in voor iemand anders iets maken dan voor mezelf.

3 likes