Baktopic #3

Ik heb een chocolade-karamelmouse trifle gemaakt voor het desser vanavond. Nu al zin in!

3 likes

Tartelettes met gember-monchouroom, sinaasappelcurd en purechocoladeganache. Bovenop pistachenootjes en gedroogde cranberry’s.

De ganache is wel een beetje mislukt. Geen idee hoe, want het is letterlijk slagroom + chocola, maar goed.

50 likes

Witte chocoladecheesecake (no bake) met een browniebodem en cranberrycoulis. Echt heel goed gelukt!

64 likes

Mini lemon drizzle cakes!

Iemand nog tips om ze mooi uit de siliconen vorm te krijgen?
Ik had de vorm ingevet maar sommige bleven plakken waardoor ik een paar ingestorte daken heb :joy:

24 likes

Kersttulbandjes van Rutger gemaakt! Zelfs met het korter dan een nacht weken van het gedroogd fruit goed gelukt. En helemaal verliefd op de Nordic Ware bakvorm, de investering meer dan waard!

33 likes

Ik maakte voor het eerste een cheesecake uit het cheesecake bakboek van Berko. De crème brulee cheesecake was dit.
De bodem vond ik wat apart, dit waren simpele biscuitjes (250gr) en dit moest je samen brengen met witte chocolade (50gr) ik had er een hard hoofd in of het goed kwam. Gezien de koekbodem uit de oven kwam en nog kruimelig was, al dacht ik zal vast samen komen met het beslag.
De cheesecake uit de oven vandaan was mijn mooiste ooit!! Zag er prachtig uit zonder scheur. Bij het aansnijden al wel wat kruimels maar opzich bleef de bodem zitten op de onderkant wat kruimels na.
De smaak was om te huilen haha. Mijn man vond hem lekker en gaf hem een 7.5 maar ik heb hem halverwege niet eens meer opgegeten. De koekbodem was ook echt niet lekker zat totaal geen smaak aan en de cheesecake had ook gewoon geen fijne smaak, qua textuur was hij oké. Creme brulee laagje was leuk.
Het karamel recept in het boek was ook mislukt, heb erna gewoon het recept van Rutger maar gedaan.
Wel jammer dit want de cheesecake zelf is dus de standaard. Zal de volgende x de basis uit de boeken van Sabine koning nemen, die cheesecake vind ik wel heerlijk.

Ben blij dat ik gister wel een extra toetje heb gemaakt want morgen stond deze weer op het menu. Ik ga morgen lekker voor de bitterkoekjes pudding :laughing:
Zo jammer nu met zo’n flinke taart over…

13 likes

Bedankt nog voor de tip! Ik had dus pecan/ahornsiroop broodjes gemaakt en dan gevlochten volgens dit recept. Het was super makkelijk, zag er indrukwekkend uit en ze waren heel lekker! Was echt een succes bij mijn familie en ik ga ze zeker vaker maken.
De oventemperatuur van 220 graden was wel te hoog, ik had ze liever iets langer op lagere temperatuur gebakken, maar het ging op zich prima zo. Leuk, weer een makkelijk succesrecept erbij😄

2 likes

Hij is niet zo bol geworden als ik had gehoopt door het gedoe met de oventemperatuur, maar hij was perfect gegaard gelukkig. De stoofpeertjes hebben we er zelf bij gedaan. Dat vonden we wel passen, omdat er stoofpeer sorbetijs bij zit. Binnenin zit dus ook ijs. Hij was binnen no-time op :smile:

55 likes

Ik weet niet of het hier mag😬 maar ik denk dat deze groep wel het antwoord weet

Zouden jullie gevulde speculaas van de supermarkt invriezen?

1 like

Aah hij was heerlijk hè! Wij hebben m in mini vorm gemaakt, 14x, omdat dat praktischer Leek als 1 grote voor 14 mensen haha!
Maar die mascarpone en stoofpeer ging echt suuuper samen

1 like

Ja echt een super goede combinatie en lekker feestelijk! Ik denk dat jullie een goede keuze hebben gemaakt, want het standaard recept zou voor 10 personen zijn. Wij hebben hem met z’n 5en helemaal opgegeten :joy: Hadden jullie ze ook rood gemaakt?

1 like

Ja! Heb een foto op m’n camera haha.

2 likes

Mijn kerst red velvet tulband met glitterspray. Ik ben helemaal trots dat hij zo goed uit de vorm kwam. (Bakvorm van Blokker, beetje nordic ware tip off vrees ik).

36 likes

Ik heb het nooit gedaan maar ik zou het wel aandurven!

3 likes

Ik heb zoveel tegelijk gekregen😅 dat zou wel fijn zijn! Ik dacht misschien zwakt de smaak af of wordt het sompig…

2 likes

Ja hoor, kan prima!

2 likes

Top! Ga ik dat doen :blush:

2 likes

Ik bak eigenlijk bijna nooit, maar omdat we dit jaar geen oliebollen hebben en vrijdag nog bezoek krijgen wil ik iets bakken. Met oudjaar hebben we appelflappen dus niet iets met appels. En t liefst ook niet te ingewikkeld. Heeft iemand ideëen of een site waarop de meeste recepten wel lekker zijn?

Dus niet te ingewikkeld, en iets oud en nieuwigs, maar dat is misschien wat vaag😂

1 like

Miss is die cheese cake wel wat of die tulband gin en tonic.

Edit: huh wazig dit. Ik link naar de overzicht pagina met alle recepten met de tags van nieuwjaarsavond,dat werkt niet. Ik zou even zoeken daarop op haar site!

2 likes

Als je een planeetmenger hebt (of keukenmachine of hoe je het ook wil noemen) is brood zoveel makkelijker. Ik heb echt geen geduld om brood te kneden en vind het al snel goed terwijl ik door had moeten gaan. Maar met een machine hoef je niks te doen.

Dan is het nog een kwestie van uitrollen en de vulling erop doen en het draaien. Dat klinkt allemaal ingewikkelder dan het is.

Ik heb het met kerst gemaakt en gelukkig een dubbel recept, op oudjaarsdag bak ik de tweede af :drooling_face:

3 likes