Ik maakte voor het eerste een cheesecake uit het cheesecake bakboek van Berko. De crème brulee cheesecake was dit.
De bodem vond ik wat apart, dit waren simpele biscuitjes (250gr) en dit moest je samen brengen met witte chocolade (50gr) ik had er een hard hoofd in of het goed kwam. Gezien de koekbodem uit de oven kwam en nog kruimelig was, al dacht ik zal vast samen komen met het beslag.
De cheesecake uit de oven vandaan was mijn mooiste ooit!! Zag er prachtig uit zonder scheur. Bij het aansnijden al wel wat kruimels maar opzich bleef de bodem zitten op de onderkant wat kruimels na.
De smaak was om te huilen haha. Mijn man vond hem lekker en gaf hem een 7.5 maar ik heb hem halverwege niet eens meer opgegeten. De koekbodem was ook echt niet lekker zat totaal geen smaak aan en de cheesecake had ook gewoon geen fijne smaak, qua textuur was hij oké. Creme brulee laagje was leuk.
Het karamel recept in het boek was ook mislukt, heb erna gewoon het recept van Rutger maar gedaan.
Wel jammer dit want de cheesecake zelf is dus de standaard. Zal de volgende x de basis uit de boeken van Sabine koning nemen, die cheesecake vind ik wel heerlijk.
Ben blij dat ik gister wel een extra toetje heb gemaakt want morgen stond deze weer op het menu. Ik ga morgen lekker voor de bitterkoekjes pudding ![]()
Zo jammer nu met zo’n flinke taart over…