Zonder airfryer is even warm maken in de magnetron (20 sec, hoeft niet lang) en dan in een koekenpan rondom even knapperig maken. Zo is de bol van binnen warm en buiten knapperig.
Oke ik ga een cheesecake maken die ik ooit eerder heb gemaakt. Maar raak even verdwaald in de wereld van roomkaas. Volgens mij had ik de vorige keer die mon chou roomkaas pakjes. Maar die zijn best duur. En als je bij de supermarkt roomkaas intikt komt ook philadelphia naar voren, is dat ook gewoon roomkaas?
Je hebt bij de lidl en aldi ook nog roomkaas van eigen merk. Ik gebruik die altijd, want philadelphia vind ik duur
Deze heeft lidl:
Ja die van de Lidl zijn top! Alleen niet de light versie kopen. Verder zit er een heel klein beetje vocht op, dat giet ik altijd af zodat de roomkaas zo dik mogelijk blijft.
Zoals hierboven gezegd: gewoon die van Lidl kopen. Ohmyfoodness heeft het verschil tussen Philadelphia en die van de lidl getest en merkte nauwelijks verschil, terwijl die van de lidl veel goedkoper is.
Kan het niet meel zijn?
Meel is namelijk minder fijngemalen dan bloem.
Je kan gewoon patentbloem gebruiken. Bread flour heeft een proteïne van 11-13% en patentbloem ook.
Heb (nog) geen goede foto’s gemaakt (probeer ik morgenochtend even) maar mijn nieuwjaarsbox (die een kerstbox had moeten zijn) is af! Met brown butter pecan koekjes, zwarte sesam koekjes, tahin witte chocola koekjes, chai spice gingerbread, boterkoek, brownies met hazelnoot, spritsen en cantuccini. Nu alle dozen (het zijn er 13 dit jaar) rondbrengen!
Het ziet er er super leuk en heerlijk uit!
Wauw heel mooi
Ze zien er zo professioneel en lekker uit!
Deze maar momenteel is hij helaas uitverkocht.
Voor kerstavond had ik dadar gulung gemaakt (soort pannenkoekjes) en ik was zo lekker bezig met de pandan dat ik vanavond ook pandan cake heb gemaakt. Echt super goed gelukt, heel blij mee!
Dit is een “medium” box (hahaha sorry, neem dit heel erg serieus zoals je ziet :’) ). Voor 1 persoon doe ik ongeveer de helft, dit is voor stelletjes/kleinere gezinnen en voor gezinnen van 6+ mensen doe ik dit x1.5 ongeveer. Blijft veel hoor, maar ik geef het vooral ook zo rond de feestdagen onder het mom van “deel met de rest van je geliefden als ze op bezoek komen”
Welk recept heb je voor de pandan cake gebruikt? Ik wil die volgende week ook maken, maar van de 5 keer was hij maar 1x goed gelukt bij mij.
Ik heb toch een siliconen vorm gekocht vandaag en het recept van Rutger gebruikt voor de champagne-witte choco mousse. Taart staat nu in de vriezer. Hoop dat ie mooi wordt! Er was best wat “mengsel” over dus dat heb ik in de koelkast gezet en net als mousse kunnen proeven: echt hurrrrlak. Een lekker dessert dus ook!
Recept van Rutger! Kan ook nooit mislukken met hem hè. ik las dat pandan cakes snel kunnen instorten dus vond het wel spannend maar was erg goed te doen.
Ik had alleen geen kokosroom dus had van een goedkoop blik kokosmelk dat nog hard was de dikke delen gepakt toen ik dat ging ontdooien. Hierdoor was mijn kokosmelk minder waterig dan normaal. Misschien helpt dat? Denk dat Rutger daarom voor kokosroom heeft gekozen, in alle andere recepten lees je over kokosmelk.
Had het kunnen weten haha. Dan ga ik die ook gebruiken, hij ziet er echt mega goed uit.
————————————————————————
Ander vraagje. Ik heb gisteravond 2 no knead broden gemaakt maar was vandaag iets te laat wakker voor de 2e rijs. Het recept geeft aan ongeveer 2u op kamer temperatuur. Mijn nieuwe oven heeft een rijs functie, 15 min op 30 graden (evt in te stellen tot 40). Is dit vergelijkbaar, of zou het langer moeten?
Ik heb van vorige week nog gezouten karamelsaus (sorry voor de haters). Nu wil ik een chocolade bundt cake maken met de saus als topping. Alleen is die saus best vloeibaar. Hoe kan ik ervoor zorgen dat het toch nog een beetje opdroogt als het op de cake zit?