Baktopic #3

Minder vloeistof erdoor doen? Of is je saus al klaar?

1 like

Ja die is al klaar!

Ik denk dat je met de huidige kamertemperatuur 2 uur sowieso niet redt, ik merk altijd dat mijn deeg wat langer nodig heeft in de winter. Ik zou 40 graden niet doen, dan gaat je rijs veel te snel en dat is weer niet zo goed voor de glutonontwikkeling. 30 graden is prima, maar dan moet je het deeg gewoon in de gaten houden tot hij ongeveer in volume is verdubbeld. Dus ik zou niet te veel vasthouden aan tijden, maar gewoon een kwartiertje doen, even kijken en herhalen tot hij goed is.

@Nefertiti Ik zou de saus dan binden zodat hij wat dikker wordt. Je kan hem monteren met blokjes koude boter, maar je kan ook iets van Agar gebruiken. Helemaal opdrogen/uitharden gaat waarschijnlijk niet lukken, maar als hij iets steviger is blijft hij wel beter liggen.

3 likes

Oh wauw wat tof!

3 likes

Je hebt me geïnspireerd, ik ga vandaag eindelijk klepon maken!

Ik heb voor mijn verjaardag vandaag de amandel-blauwe bessen-citroencake uit de beginpost in de oven staan, ik ben benieuwd! Is m’n eerste Otto-bakrecept maar hij viel me qua bewerkelijkheid 100% mee.

7 likes

Beetje inkoken?

1 like

Ja, die heb ik gebruikt voor mijn red velvet cake voor kerst. Hij kwam er zo mooi uit.

3 likes

Ik moet hem nog proeven maar hij lijkt in ieder geval goed gelukt! Mijn cakevorm was alleen een stuk groter dan in het recept stond dus hij is aan de lage kant maar dat vind ik niet zo erg

17 likes

Danku danku, hij was weer goed gelukt. Had de een uiteindelijk 30 min gedaan en de tweede 40 min, terwijl de andere in de andere oven zat. Het no knead brood recept van Laura’s Bakery is echt een aanrader voor een simpel brood.

24 likes

Had het ietsje langer moeten koken maar verder echt heel lekker! En heel makkelijk te maken.

15 likes

Heeft hier iemand een succes recept voor tiramisu?

Zo leuk! Ik ken dit als ondeh ondeh, en heb er gelijk zin in. Welk recept heb jij gebruikt?

Ik had een recept van een kookworkshop die ik gevolgd heb.
Klepon of Kelepon - de Indomama.
Maar deze lijkt er heel veel op! Heb alleen de kokos niet gestoomd en 1 schijfje gula djawa is zat.

1 like

Geen recept maarrr een vriendin van me had laatst speculaas gebruikt ipv lange vingers en dat was zo ontzettend lekker

4 likes

@Verslapen heeft het recept voor de speculaastiramisu

2 likes

Ik vind die van de ah altijd wel lekker haha. Zowel de variant met als zonder ei en die met bramen en limoncello is ook een hit

3 likes

Ik gebruik deze altijd:

Is zonder alcohol, want daar hou ik zelf niet echt van

1 like

Ik vind die van Rutger lekker!

3 likes

Dit issum dan. De champagnetaart!:partying_face:
Met eetbare verf een framboosje goud gemaakt. Tafel moet nog opgeruimd worden. :relieved:

111 likes