Ziet er echt heel lekker uit. Wil je ook nog een foto van de binnenkant maken?
Thnx! Yes, vanavond wordt ie aangesneden. Dan maak ik een foto.
Wauw!!! Echt heel tof. Ben benieuwd naar de binnenkant
Ohhh die gouden framboos maakt het echt af, wat een plaatje.
Omg wat heb ik hier nu zin in. Geniet ervan!
Limoncello taartje: biscuit met bavarois van limoncello en een vulling van frambozen.
En de ander is een chocoladebiscuit, gevuld met speculoos/choco, en bovenop een choco koffie bavarois.
De bavarois’ zijn gemaakt in vormen van Dinara Kasko. Ben heel benieuwd, heb nog nooit eerder met bavarois gewerkt
Holy shit wat fantastisch
Fred hie was de taart?
Pas na middernacht aangesneden en niet meer zo helder van geest, dus de foto’s zijn ook niet zo helder. Het bleek een groot succes te zijn. De cakelaag (om het zo maar even te noemen) was heel lekker geworden ook. Daar bovenop zit een jamlaag. Misschien zou ik de cake de volgende keer iets minder hoog maken. Een goeie combi van twee recepten in ieder geval. Ben ook wel benieuwd naar het volledige recept van Rutger; hij doet een amandelfinancier in de mousse ipv champagne.
Ziet er echt heel goed uit!
–
Heeft iemand een goed idee wat ik kan doen met Italiaanse meringue? Ik heb nogal veel over. Kan ik het bewaren? Afbakken zoals Franse meringue?
Of toch maar nog meer taart maken haha
Iets als chocolademousse of een ijstaart ervan maken voor later?
Deze heb ik gemaakt, en was erg lekker! Bedankt
Ik heb net deze gemaakt: Blauwe bessen cake (kwarkcake) - Uit Paulines Keuken
Ipv een grote cake verdeel ik hem over drie kleine aluminium bakjes: een voor nu, een voor de buurman en een voor in de vriezer
Even disco_cookies pluggen
Het was heerlijk en ze waren zo op! Had ze meegenomen naar vrienden en iedereen vond ze heerlijk
Heeft iemand wel eens donuts gemaakt?
Aangezien ik in Nederland amper lekkere kan vinden en ik nog olie over heb van de oliebollen, wil ik ze nu zelf gaan maken. Het lijkt me niet heel moeilijk, al ben ik nog aan het bedenken welke smaak ik ga doen. Maar hoe lang blijft dat lekker? Verse donuts met kaneelsuiker is natuurlijk het beste, ik denk dat ik dat bewaar voor de verjaardag van mijn zoontje, maar ik wil ze voor mijn eigen verjaardag uitdelen op werk.
En goede recepten en ideeën voor toppings zijn natuurlijk welkom!
De donuts die mn moeder soms maakt (geen idee welk recept) blijven alleen diezelfde dag goed…
De smarties! Lekker basic
@FredPaillet Ik wil een stapeltaart maken en één laag afsmeren/vullen met die champagnemousse van Rutger! Kun jij zo inschatten of ik dan aan een derde van het recept genoeg heb?
Die mousse is vloeibaar als ie net af is en na een paar uur koelen ongeveer net zo stevig als een pudding, dus weet niet of dat geschikt is om af te smeren. En hoe groot is je taart? Qua doorsnede.
Ah goed dat je het zegt, dan moet ik de cakelaag met de mousse in de vorm invriezen misschien.
Blijft 'ie wel stevig na het invriezen? Taart wordt maar 20 cm.