Hier zie ik lavendelsiroop. Ik heb er zelf geen ervaring mee
Ja gezien, misschien ook wel geschikt idd! Zal ook wel bij de Sligro staan, dus ik weet waar ik binnenkort moet zijn. ![]()
In mijn kerstpakket zaten zoute sticks XXL, om de sticks zo los te eten vind ik ze een beetje saai.
Heeft iemand nog een recept waar deze in verwerkt kunnen worden?
Eerste taart van het jaar is gemaakt. Ik heb wel eens mooiere pecan pie gemaakt. Maar ik vind het uiterlijk van deze taart wel passen bij de maand januari
Geen recept waar je het in kan verwerken, maar misschien kan je het eten met een bord soep? Of een dip erbij maken. Iets zoeter/zuurder matcht wel met wat zouts denk ik.
Ik wil tartelettes met chocoladeganache en hazelnootpraline maken, maar ik heb nog nooit praline gemaakt. Is dat dik genoeg dat het een beetje mooi blijft liggen? Ik ga geen mooie toefjes maken, gewoon een laagje op de ganache. Dus als het een soort chocoladepasta structuur heeft is dat voldoende.
Misschien chocoladebrokken of deze: Chocolade, pindakaas en zoute sticks in de mix | De Groene Meisjes
Verwerken in een fudge, of in een Rocky road?
Baktotaal bouwhuis had laatst kerstopruiming waarbij een paar bakvormen van Nordic Ware waren afgeprijsd, waaronder de heritage.
Ik heb gister voor het eerst kaneelbroodjes gebakken! Met het recept van Laura’s Bakery.
Ze zijn echt goed gelukt! Heel luchtig en goede kaneelsmaak.
Ik zou persoonlijk eerst een laagje praline doen en daar de ganache bovenop doen. De ganache wordt mooi stevig en maakt daardoor een betere toplaag. Dan kun je hem eventueel nog decoreren met (halve) geroosterde hazelnoten.
Ah dat is nog beter! Ik zit eraan te denken een klein deel van de praline uit de blender te halen als het net een beetje gehakt is, en dat dan als decoratie te gebruiken.
Dat is ook leuk inderdaad! Ik ben benieuwd naar de foto als ze af zijn ![]()
Zijn echt heel lekker in chocolate chip cookies! Of variaties met pecan, butterscotch of pindakaas. Verder ook lekker om een snackmix te maken met zelfgemaakte karamel, nootjes etc. Je kan het ook verwerken als taartbodem bij wat zoetere vullingen. Verder gebruik ik het ook wel eens als paneerlaag bij kip;
Heb even geen standaard recept voor de zoetigheden maar veel
Amerikaanse chefs werken ermee (blog die ik hierboven heb genoemd heeft ook meerdere recepten volgens mij).
Sally’s baking addiction en Cookies and cups vind ik ook fijne blogs om te bekijken als ik wat wil bakken.
Ik vergeet dat altijd maar ik probeer eraan te denken!
Gebeurt wel vaker, even de website in de gaten houden. Een maand of 2 geleden hadden ze ook (volgens mij) 20% korting op Nordic Ware.
Weer een gezond bananenbrood, naar een recept van Rutger, in de oven staan. Ik had alleen geen havermout meer en kwam daar natuurlijk pas achter toen ik al halverwege het recept was. Ik heb het vervangen door boekweitkorrels, op hoop van zegen ![]()
Geef wel een update van het resultaat hé