Ja, zo heb ik dat ook gedaan (in een siliconen vorm!)! Alleen dan kan je m dus niet echt meer stapelen. Tenzij je het bij beide lagen zo doet en op elkaar zet (maar geen idee of die mousse dat ‘‘houdt’’ en of het snijden dan mooi lukt). Als de taart met mousse weer ontdooid is, blijft ie inderdaad stevig (er zitten gelatineblaadjes in). Mijn taart was ook 20 cm en mijn siliconen vorm 24 cm. De siliconen vorm van Rutger is 17, dus had het recept van de mousse omgerekend naar 24; bleek veel te veel te zijn. Waarschijnlijk omdat zijn amandelfinancier veel kleiner was dan mijn cakelaag.
Thanks! Ik ga het recept iets aanpassen denk ik en even kijken wat ik ervan kan maken.
Heeft iemand hier wel eens met lavendel gewerkt? Kan toch niet zoveel lavendelshit vinden als ik op voorhand had gedacht, op gedroogde lavendel na dan. Wilde het eigenlijk (subtiel) in botercreme verwerken - zonder de stukjes brrrr. Waarschijnlijk moet ik zelf lavendelsuiker/siroop/shit maken of heeft iemand een tip waar ik een handig product kan krijgen?
Natuurlijke lavendelaroma is te koop bij Sligro. Lijkt me ideaal voor botercrème!
Oh wauw! Dan ga ik daar naartoe. Merci.
Anders zoeken naar lavendelgelei?
Ik maak wel eens lavendel botercreme en laat dan de lavelknopjes in de melk koken, daarna gewoon even zeven. Maar inderdaad de sligro heeft allerlei aromas, dus dat kan ook!
Hier zie ik lavendelsiroop. Ik heb er zelf geen ervaring mee
Ja gezien, misschien ook wel geschikt idd! Zal ook wel bij de Sligro staan, dus ik weet waar ik binnenkort moet zijn.
In mijn kerstpakket zaten zoute sticks XXL, om de sticks zo los te eten vind ik ze een beetje saai.
Heeft iemand nog een recept waar deze in verwerkt kunnen worden?
Eerste taart van het jaar is gemaakt. Ik heb wel eens mooiere pecan pie gemaakt. Maar ik vind het uiterlijk van deze taart wel passen bij de maand januari
Geen recept waar je het in kan verwerken, maar misschien kan je het eten met een bord soep? Of een dip erbij maken. Iets zoeter/zuurder matcht wel met wat zouts denk ik.
Ik wil tartelettes met chocoladeganache en hazelnootpraline maken, maar ik heb nog nooit praline gemaakt. Is dat dik genoeg dat het een beetje mooi blijft liggen? Ik ga geen mooie toefjes maken, gewoon een laagje op de ganache. Dus als het een soort chocoladepasta structuur heeft is dat voldoende.
Misschien chocoladebrokken of deze: Chocolade, pindakaas en zoute sticks in de mix | De Groene Meisjes
Verwerken in een fudge, of in een Rocky road?
Baktotaal bouwhuis had laatst kerstopruiming waarbij een paar bakvormen van Nordic Ware waren afgeprijsd, waaronder de heritage.
Ik heb gister voor het eerst kaneelbroodjes gebakken! Met het recept van Laura’s Bakery.
Ze zijn echt goed gelukt! Heel luchtig en goede kaneelsmaak.
Ik zou persoonlijk eerst een laagje praline doen en daar de ganache bovenop doen. De ganache wordt mooi stevig en maakt daardoor een betere toplaag. Dan kun je hem eventueel nog decoreren met (halve) geroosterde hazelnoten.