Ah dat is nog beter! Ik zit eraan te denken een klein deel van de praline uit de blender te halen als het net een beetje gehakt is, en dat dan als decoratie te gebruiken.
Dat is ook leuk inderdaad! Ik ben benieuwd naar de foto als ze af zijn
Zijn echt heel lekker in chocolate chip cookies! Of variaties met pecan, butterscotch of pindakaas. Verder ook lekker om een snackmix te maken met zelfgemaakte karamel, nootjes etc. Je kan het ook verwerken als taartbodem bij wat zoetere vullingen. Verder gebruik ik het ook wel eens als paneerlaag bij kip;
Heb even geen standaard recept voor de zoetigheden maar veel
Amerikaanse chefs werken ermee (blog die ik hierboven heb genoemd heeft ook meerdere recepten volgens mij).
Sally’s baking addiction en Cookies and cups vind ik ook fijne blogs om te bekijken als ik wat wil bakken.
Ik vergeet dat altijd maar ik probeer eraan te denken!
Gebeurt wel vaker, even de website in de gaten houden. Een maand of 2 geleden hadden ze ook (volgens mij) 20% korting op Nordic Ware.
Weer een gezond bananenbrood, naar een recept van Rutger, in de oven staan. Ik had alleen geen havermout meer en kwam daar natuurlijk pas achter toen ik al halverwege het recept was. Ik heb het vervangen door boekweitkorrels, op hoop van zegen
Geef wel een update van het resultaat hé
Meld je anders even aan voor hun nieuwsbrief als je dat nog niet gedaan hebt. Dan ben je meteen op de hoogte als de NW in de aanbieding is of iets anders leuks
Ik vier vanavond mijn verjaardag, ik heb de red velvetcake van Rutger Bakt gemaakt met een roonkaas-vanilleccrème, en de kruidige appeltaart van The Hummingbird Bakery met Russische botercreme met sinaasappel.
Voor mijn vaders verjaardag heb ik weer gebakken. Een skivlaai, hij is zo ontzettend lekker!
Bestaat uit vlaaideeg, banketbakkersroom, kersen, slagroom en afgetopt met schuim.
Recepten uit de taartenbijbel.
In mijn ervaring loopt praline altijd een beetje weg omdat het op oliebasis is.
Hier trouwens een goede video met uitleg over hoe je hazelnotenpraline maakt: Hazelnootpasta - YouTube
O heerlijk!!! Ziet er goed uit
Het is echt verrassend goed gelukt! Het is net als met havermout een vrij compact en stevig bananenbrood, maar dat vind ik juist wel lekker. De korrels werden ook mooi fijn met de staafmixer. Het beslag leek dus veel op die van havermout. Ik had gewoon 1 op 1 vervangen en verder niks anders gedaan. Aanrader.
Wauw, skivlaai is echt een trip down memory lane. Ik ben normaal niet zo van het taarten bakken (meer koekjes en klein gebak), maar deze is misschien wel een keer de moeite waard
Woo dit lijkt me zoo lekker
ziet er heeerlijk uit! en het huis ziet er ook heel cozy en gezellig uit!
@moderators of wie dit kan, mag onderstaand recept in het lijstje aan de top? Het is de geweldige witte chocolade kladdkaka van @Nori. Het is zo’n mooi gebalanceerd recept, ik heb het nu voor de 3e keer gemaakt (en voor de 2e keer me helemaal gek gezocht op het forum naar het recept), en het is een toppertje. Dit recept verdient een plekje in het rijtje met recepten. (of kijk ik scheel?)
Je kunt de beginpost zelf aanpassen rechtsonder.
Top, ga ik doen, wist ik niet!
Edit: ik krijg er nog een badge voor ook!
Ja heb deze idd ookal 3 keer gemaakt! Zo simpel en zo lekker. Samen met de brown butter koekjes mijn favo recept hier.