Baktopic #3

@FredPaillet Ik had uiteindelijk het recept van Rutger aangepast zodat ik de taart niet met de mousse in de vriezer hoefde te doen en het was super goed gelukt. Taart was echt heel erg lekker geworden.
Was uiteindelijk dus champagnecake met een laag frambozencrème, verse frambozen en champagnemousse. Afgesmeerd met witte chocolade botercrème met champagne.

@Florence

Het eindresultaat (staat ook in WJEKW)

Daarnaast had ik ook nog brownies, bananencake en tartelettes gemaakt. Was een behoorlijke bakmarathon zo :sweat_smile:

75 likes

@Bunnyslippers, @Nashville, @Jellyshoes: bedankt voor alle suggesties! Hier kan ik wel wat mee :smiley:

2 likes

Leuk! Laat je ook zien wat je uiteindelijk hebt gemaakt? :smile:

2 likes

Mijn taart zit vast in de bakvorm, tips om deze er heelhuids uit te krijgen?
Ik heb de andalus kookmutsjes bakvorm voor het eerst gebruikt en écht goed ingevet met veel boter, desondanks…

Edit: ik heb met veel moeite de cake uit de vorm gekregen. Hij is gescheurd helaas, maar het valt na het decoreren gelukkig minder op

Eindstand:

48 likes

Wauw wat mooi!

1 like

Ik schuif net deze ‘gezonde’ bananen muffins in de oven! Had alle ingrediënten in huis dus hatseflats op deze druilerige zondag! :grin::grin::grin:

12 likes

Ik ben begonnen met (glutenvrij) brood bakken en vorige keer was het niet zo mooi gerezen.
Las ik dus dat het bij brood bakken veel nauwer luistert om ingrediënten goed af te wegen.
5gr gist op mijn weegschaal kan een flinke afwijking hebben.
Dus een precieze weegschaal gekocht en 5 gram afgewogen. En whooooo mooi gerezen brood.

10 likes

Oeh, klinkt goed. heb je hier een recept van?

1 like

2 bananen geprakt
3 eetlepels honing
2 cups havermout
1 theelepel vanille extract
2 eetlepels chocoladedruppels
3 eetlepels melk
3 eetlepels pistachenootjes (of gedroogd fruit of andere noten naar keuze)
1/3 cup pindakaas

Alles mengen
Verdelen over 12 cupcake vormpjes
18 min op 175gr

Ze zijn lekkerder als ze helemaal afgekoeld zijn!

4 likes

Ik heb deze vorm ooit bij de AH gekocht en ben tevreden. Wil je liever niet een meer bijzondere vorm kopen als je wil investeren?

3 likes

Dankje! Ga het een keer proberen

2 likes

Gister toevallig weer een cake gemaakt met deze!

Dit is de amandel abrikoos cake van Rutger. Had nog een voorraad spijs in de diepvries die ik graag wilde opmaken, daar is deze cake ook mooi voor.

44 likes

Ik zat al een tijdje na te denken over een kleine tulbandvorm, maar niet gekocht, want geen ruimte. Alleen nu zag ik er toevallig 1 bij de kringloop en kon hem niet laten liggen :smile:

Het is deze:

Ik ga hem nog schoonmaken/behandelen op de manier van @FrauHelga met dreft, azijn en baksoda.

21 likes

Wat een leuke! :heart:

1 like

Krijg je met die manier van schoonmaken ook roestplekken weg? Ik heb een boterkoekvorm gevonden voor een paar centen maar daar zitten dus wat plekjes op.

Als het goed is wel. Ik moet het nog proberen op die van mij, maar daar zitten niet heel veel plekjes op

6 likes

https://www.tiktok.com/@ashbaber?_t=8ZAGVxzI4gg&_r=1

Wow zijn recepten zien er echt heel lekker uit

Rasmalai cupcakes, hot chocolate cake, tiramisu cheesecake.

Ik heb zon doos en het is super handig! Ze verkopen ze ook regelmatig bij de lidl en aldi, daar heb ik de cake variant van. Merk wel kwaliteitsverschil, die van Curver is steviger (voornamelijk in de sluiting).

3 likes

Deze is echt top, mijn moeder heeft er een paar en ze zijn na jaren echt perfect.
Heb je ook een koelrekje?

2 likes

Ah ja oke ik dacht dat je nu alle spullen aan t verzamelen bent en dacht misschien een tip.
Zelf heb ik altijd op hele gare manieren geprobeerd te koelen :joy: