Baktopic #3

Deze is handig als je een hele bubs koekjes maakt. Je bespaart ontzettend veel ruimte ermee. Dus mocht je nog een gat in je hand hebben, zou ik deze aanraden

1 like

O, die heb ik. Ik kon hem niet zo snel vinden. Maar die is prima

2 likes

Ik vier vandaag en morgen mijn verjaardag dus heb weer gebakken! 4 taarten dit keer, waarvan er 2 veganistisch zijn omdat een aantal mensen vegan eten. De witte chocola & saffraan kladdkaka die hier al eerder werd gepost (kan niet meer vinden door wie :sob: maar ik heb dit recept daar ook nog voor gebruikt), een chocolade-kokos-koffietaart via dit recept, een upside-down olijfoliecake met citrus (bloedsinaasappels, sinaasappels & citroen) & een carrot cake.

129 likes

Wat zijn de vegan taarten? Ziet er geweldig lekker uit!

2 likes

De olijfoliecake en de chocoladetaart zijn vegan! :two_hearts:

2 likes

Mega mooi! Zijn dat eetbare bloemen op de carrot cake? Zo ja, waar heb je dat gekocht? Ziet er zo mooi uit

3 likes

Die kleuren :heart_eyes: Je foto kan zo op de cover van een bakboek!

10 likes

Ja, bij de makro gehaald! De gele en paarse bloemen heb ik uit een slamix met eetbare bloemen gevist haha, en de oranje werden los verkocht

3 likes

Ohhh ik wil dit maken! Ze zijn prachtig, helemaal bij elkaar.

Mijn dochter is binnenkort jarig en ze heeft een roze paardentaart gevraagd :joy: ik maak liever dit hahaha. Ga denk ik naast de paardentaart de kladdkaka of de chocoladetaart maken. Dat wordt moeilijk kiezen :hushed: welke vond je het lekkerste?

2 likes

Je kan toch ook gewoon als vrienden omgaan met elkaar. Waarom nou weer ineens een geheime relatie.

9 likes

Welke is het geworden? En heb je nog meer gekocht?

1 like

Ik vind het niet erg naar een stuk witte chocolade smaken. De cacaoboter geeft natuurlijk wat smaak, maar de saffraan (als je goede hebt) geeft ook smaak af. En ik voeg altijd wat kardemom toe. Niet te veel, dat die smaak niet gaat overheersen. Maar de balans tussen de saffraan en de kardemom en de witte chocolade is echt heel mooi, en doet je een ‘gewoon stukje witte chocolade’ vergeten. Zeker proberen. Of zoek nog even @Nori 's post op in het 1e of 2e topic. Die heeft veel voorbeelden van saffraanbaksels uit Zweden. Geweldige inspiratie als je twijfelt, maar wel wat met je saffraan wilt bakken.

2 likes

Bestaat er eigenlijk een topic met goede tips om bepaalde producten te tippen? Dus niet per se restaurants. Ik ben zelf bijvoorbeeld nog steeds op zoek naar goede donuts.

Ik ben vandaag bij De Remise in Dordrecht geweest waar ze echt de lekkerste scones ooit hebben. Ik heb ze nog nooit zo lekker gegeten, ook niet in Engeland. Perfect kruimelig, zacht en met een krokant laagje. Ze worden vers afgebakken wat het nog beter maakt. En de jam en clotted cream erbij zijn ook heel goed.

Mijn man had het bij toeval een paar weken terug ontdekt en ik geloofde hem niet maar het is echt top.

8 likes

De kladdkaka!! Hele bijzondere, uitgesproken smaak maar ook best toegankelijk.

@Pantalones ik vind de kladdkaka vooral eerst heel safraan-achtig, vind hem niet heel expliciet naar witte chocola smaken. Meer zoete romige safraansmaak ofzo hahaha

6 likes

Die witte chcmocolade proef je idd amper (helaas, voor mij :stuck_out_tongue: ). Ik vind het een beetje proeven naar rijstpap, maar dan gebakken (in a good way).

2 likes

Ohh die ga ik een x halen! Ik kom daar eigk nooit want ik vind de koffie niet lekker.

1 like

Nee de koffie is waardeloos haha, toen we die voorgeschoteld kregen verwachtte ik helemaal weinig van de scones.

1 like

Eerste keer dat ik in dit topic post geloof ik, maar ik heb sinds eeuwen ook weer eens gebakken. Het is een bosbessen-kardemomtaart met zelfgemaakte bosbessenjam.
Ga er straks ook nog even verse kniepertjes bij bakken want je kunt nooit te veel kniepertjes eten.

41 likes

Klinkt heel lekker :heart_eyes: Waar heb je je taart mee afgesmeerd? Het is zo strak gedaan!

1 like

Die combinatie is ook echt super lekker! Recept komt uit trendy taarten van linda lomelino. Frosting is van yoghurt met slagroom, heb mezelf ook verbaasd hoe strak ik het gekregen heb hahaha. Zal straks bij het aansnijden nog wel even posten hoe de binnenkant er uit ziet

1 like