Frosted sugar bundt cake.
Tartelettes met hazelnootpraline en pure chocolade ganache.
Op de een of andere manier lijkt de tulband heel klein en de tartelette heel groot haha, maar dat komt door de bordjes.
Tartelettes met hazelnootpraline en pure chocolade ganache.
Op de een of andere manier lijkt de tulband heel klein en de tartelette heel groot haha, maar dat komt door de bordjes.
Volgens mij had ik dit moeten maken in plaats van Rutger’s gezonde bananenbrood, ziet er een stuk smaakvoller uit.
Nutteloos feitje hier. In traditioneel joodse boterkoek zit vaak een vorm van gember (gekonfijt, stemgember of gembersiroop) erin. Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat boterkoek een typisch Joods-Nederlands gerecht is.
Ik wilde spritzen maken maar kreeg het deeg niet gespoten had sowieso een te kleine spuitmond dus kreeg het deeg met geen mogelijkheid mooi op de bakplaat. Heb er dan maar een soort “cookiebark” van gemaakt met noten, stukjes stroopwafel en chocolade
@Wonderland met mijn verhuizing had ik chocolate chip cookies gemaakt, en pecannoten witte chocolade en nog een met pistache. Dat waren allemaal wat grotere koeken, heb je geen bestek of borden nodig en kruimelt minder dan cake haha.
–
Ik krijg altijd honger van Heel Holland Bakt kijken, dus ik had vandaag kleine ganache taartjes gemaakt om nu op te eten
Ik vind de brownies van rutgerbakt altijd erg makkelijk als ik ze moet vervoeren naar een plek zonder bordjes of ander bestek. Ze zijn vrij machtig maar krijg er veel complimenten over.
Ja brownies wilde ik ook tippen, die zijn ook voor dit soort dingen bedacht. En anders muffins? Die kan je zo in een zakje vervoeren en er zit een papiertje bij.
Wat is jullie favo (smeuïge) brownie recept?
Ik vind mijn eigen triple chocolate brownies heel lekker, wel een beetje wij van wc eend haha. Deze blijven lekker smeuïg van binnen en kun je daardoor ook wel even bewaren. Ik had ze uitgedeeld aan al mijn buren toen ik was verhuisd, viel goed in de smaak!
Die van Rutger is heel lekker maar het recept van @George ziet er ook goed uit! Als er maar (genoeg) echte chocolade in zit en niet alleen cacao dan is het volgens mij meestal wel goed.
Die van Rutger!
Heb je hier een recept van? Mijn vriend eet ook glutenvrij, dus wel benieuwd
Recept uit het boek van Fatima Abakka
Ik heb alleen de kruiden vervangen voor knoflook. En nog een beetje warm…. Heerlijk!
Het boek is ook echt een aanrader.
-verwijderd door moderator-
Niet echt bakken, maar ik heb net een pletskeskoek gemaakt. Ben benieuwd. Ben zelf niet Limburgs, maar zag het voorbij komen bij iemand en ik vond het wel grappig.
Ohhh hier ben ik wel benieuwd naar! Was het lekker en welk recept heb je gebruikt?
Leuk nieuws; Regula Ysewijn komt met een mooi nieuw bakboek!
Laura’s Bakery postte er een story over. Ik ben super benieuwd want Regula’s boek over Britse baksels is ook erg mooi. En hoe meer geschiedenis er in staat hoe beter wat mij betreft.
Yes ze zijn zeker prijzig, maar af en toe is er een goede actie. Laatst bij Baktotaal Bouwhuis, en Oldenhof heeft ook weleens goede deals.
Welke vorm van deze 2 het beste is, is een kwestie van smaak inderdaad. Ik vind ze beide schitterend.
Edit; de Heritage is een fractie kleiner zo te zien, 2,4 liter en de andere 2,8.
Dit zijn de twee NW vormen die ik heb. Ze zijn beiden prachtig. Ik vind de bovenste wel erg groot en ‘grof’. Is daardoor iets lastiger om mooie plakjes van te snijden. Daarnaast vind ik de onderste makkelijker/mooier om te versieren. Aan de andere kant, bij de bovenste krijg ik altijd de meeste complimentjes omdat hij unieker is qua vorm.
Je vroeg het trouwens niet aan mij 🫢 haha. Sorry!