Ik heb gezocht maar kon het niet vinden
Ik maak een red velvet taart en hij moet morgenochtend mee
Kan ik nu al de frosting erop doen of beter morgen net voor vertrek?
Wat zijn de ingrediënten van de frosting?
Monchou / cheesecake zeg maar
Het moet er ook tussen
En ik wil er met fondant letters op maken
Dan zou ik het er nu al op doen, dan blijft de taart ook gelijk wat smeuïger.
Heeft iemand een goede recept voor fudge? Ik ben van plan om binnenkort pandan fudge te maken, maar ik wil wel een goede basisrecept hebben.
Ah ja slim! Oke ga het doen dankjewel
Misschien een leuk idee om de witte chocolade kladkakka als bak challenge weer te doen? Veel mensen zie ik geïnteresseerd zijn (wil hem zelf ook maken).
Eerste 2 weken van februari misschien? Ook een leuke voor met Valentijn te maken!
Ik ook inderdaad! Lijkt me een leuke challenge.
Maar ik wil hem wel graag vegan maken. Heb al goede witte vegan chocolade gevonden (bij de appie van ichoc) maar de relatief grote hoeveelheid eieren is wat moeilijker te vervangen. Heeft iemand dat al geprobeerd?
De witte chocolade van de Jumbo (is geloof ik nieuw) schijnt ook erg goed te zijn!
Verder kan ik je weinig tips geven, misschien een andere vegan kladkakka recept bekijken wat ze daarbij doen? En of dat recept volgen maar de witte chocolade, saffraan etc er gewoon in dat recept doen (ipv alle donkere chocolade)
Ik heb hier geen jumbo, maar die van ichoc is zo supergoed dat ik daar wel alle vertrouwen in heb!
Ik heb al eens een vegan kladdkaka gemaakt met de challenge toen dus dat is nog een optie. Met onderstaand recept kan je op zich ook wel uit de voeten, misschien iets meer bloem om cacaopoeder te compenseren
Yes die!
Ik heb vandaag de chocoladetaart van Samin Nosrat gemaakt, uit salt fat heat and acid. Maar mijn oven is zo kut dat hij een beetje mislukt was. Wel gaar maar de bovenkant was zwart en hij was alleen in het midden gerezen. De smaak was gelukkig wel goed, dus ik heb de aangebrande korst eraf geschraapt en toen de cake in kleine stukjes gesneden, gemixt met wat bosbessenjam en dan met de vanilleroomijs in een glaasje geschept. Als een soort trifle. Niet helemaal de bedoeling, wel lekker.
Samin omschreef het in haar boek trouwens als de lekkerste chocoladetaart ooit. Daar ben ik het niet mee eens haha. Ik vind de chocoladesmaak een beetje vlak. De textuur is wel heel lekker, fluffy maar toch fudgy.
Heb je heel toevallig ook gezien of de vanillestokjes daar goedkoper waren? Ik wil vanille extract gaan maken en kom voorlopig niet in duitsland!
Ha snap ik, heb ik daar ook altijd! Ok thanks!
Ik weet niet of het de goedkoopste zijn, maar ik ben heel tevreden met deze leverancier. Hele geurige zachte dikke peulen.
Ik ook! En de saffraan daar is ook goed (net iets duurder dan bij de toko alleen).
Ik twijfelde ook of het de lekkerste chocolade taart ooit mag heten. Mijn conclusie was van wel omdat het niet een te machtige taart is maar wel echt heel chocolade achtig. Iets anders dan jou dus haha.
Deze vind ik trouwens ook heel lekker en chocolade cake achtig. Super makkelijk.
Mijn favoriete chocoladecake is die uit dit recept. Die vind ik iets rijker en nog net iets ‘plakkeriger’, bijna brownie-achtig
https://www.chocolateandconnie.com/galaxy-cake/
Ja, leuk! Ik heb de witte chocolade kladdkakka al een paar keer gemaakt nl, dus persoonlijk wil ik een beetje variëren, maar dat is niet erg toch? Lijkt me leuk, en het recept van @Nori verdient wel bakchallenge!
Er zijn volgens mij nog meer lekkere smaken? Natuurlijk de witte en donkere. Ik kwam ook deze tegen:
En deze:
Ik hoop dat de Lidl binnenkort weer met vanille komt, die zijn heel fijn en een zeer mooie prijs!